[elektro] Tervezett avultatás

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu Oct 30 07:57:09 CET 2014


A kettő tömegű lendkerék előtt meg ugyanezt a kuplungszerkezetben lévő
rugók csinálták, pontosan ugyanúgy, ahogyan most a merev
kuplungszerkezet mellett a lendkerékben lévők.

Akkor most...?

Best regards,
Andy

2014-10-29 13:37 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
> A két tömeg között rugó van ami elnyeli ezeket az egyenetlenségeket. A
> rugó nyeli el és adja vissza az energiát, nem melegszik semmi.
> Érdekes, h a két "tömeg" együttes súlya is messze alulmarad a régi
> lendkerekek tömegével szemben.
> A főtengelyen lévő, robbanások okozta "rugdosást", egyenetlenségeket
> hivatott csillapítani alacsony fordulaton, ne menjen tovább a hajtásláncon.
> Valszeg erre (is) ment ki a játék, a súlycsökkenésre is. Legalábbis V6
> esetében, mert a V6 nagyon stabilan alapjár, ott tényleg nem kellene
> ilyesmi ...
>
> A kis henger számúaknál állítólag azért kell, mert nagyon hamar
> szétkalapálná a rezgés a gumibakokat, a sebváltó fogaskerekeit, a
> féltengelyeket.
> Többet én sem tudok róla, a 90-es évek közepéig volt nejemnek
> kispolyákja, ugált benne a motor alapjáraton rendesen, és rezgett az
> egész kasztni, álló helyzetben nem sokat lehetett látni a visszapill
> tükörben.
> További tapasztalatom nincs a kis hengerszámúakban, de biztos van itt
> vki aki penge hozzá.
>
> ----------------
> L. Pásztor
> ----------------
>
>
>
>
> 2014.10.29. 12:42 keltezéssel, charles hoss írta:
>> Azzal jarok suliba. Nem felejtettem el.
>> De a kettostomegu lendkerek erre alkalmatlan.
>> Erre a kiegyenlito tengelyek valok. Mi az amit a kettos tomegu lendkerek
>> csinal es hogyan , mikor csillapit , mit , mivel? Tehat mikor mukodik es mi
>> melegszik?
>>
>> Bye
>> Dexter
>> On Oct 29, 2014 12:38 PM, L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> wrote:
>>
>>> A 2-3 hengeresnél benzineseknél és 2-3-4 hengeres dieseleknél nem árt.
>>> Kis fordulaton iszonyatosan rázkódnának nélküle.
>>> Nem emléxel már a kispolyákra ?  :)))
>>>
>>> --------------------
>>> L. Pásztor
>>> --------------------
>>>
>>>
>>> 2014.10.29. 12:29 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>> Egyebkent fura ez a lendkerek dolog, mert nem latom hogy erdemi elonyt
>>>> hozna barhol.
>>>> Mi az a funkcio amikor elonyos?
>>>> Kinyomott kuplungnal? Osszezarva mukodik? Mi csillapit ? Vagy csak
>>> rugozik?
>>>> Amit olvastam rola az mintha nem lenne osszhangban azzal amit allitani
>>>> szoktak rola es vegkepp nincs szoros kapcsolatban a fizikaval.
>>>> Ugyanez a generator szabadonfutokra is igaz :)
>>>>
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> On Oct 29, 2014 11:28 AM, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>>> Ráadásul a kettős tömegű lendkerék eleve nem is lenne szükséges. A
>>>>> kuplungszerkezetbe épített csillapítás elég régen ismert dolog. Csak
>>>>> úgy 300 helyett 100-ból kijönne a csere, mert a tömör lendkereket nem
>>>>> kellene bántani ugyebár.
>>>>>
>>>>> Fordnak dolgoztam sok évig, úgyhogy van kis rálátásom a dolgokra
>>>>> "belülről" is. A kereskedéseket sosem az eladott autók tartják el,
>>>>> hanem mindig a szerviz. Elsősorban az új autók garanciális
>>>>> szervizelése, amit a gyártó fizet ki a szerviznek. Sajnos odahaza nem
>>>>> nagyon gyakori, hogy a jótállás lejárta után is rendszeresen gyári
>>>>> szervizbe hordják az autót.
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2014-10-29 11:17 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>>>>>> Nem kell ehhez sok ... már az is elég lenne, ha bizonyítható lenne az
>>>>>> alultervezettség ...
>>>>>> Ha egy hengerfalról 200e km alatt lekopik az edzet réteg, és az
>>>>>> (SOROZATBAN !!!) nem bír ki 500 ezret, akkor az alultervezés !
>>>>>> Pl. Ford Mondeo V6  kuplung + kettős lendtömeg törvényszerűen 200-220
>>>>>> ezer között recccs. Csere közel 300 rugó munkadíjjal ... na vazze !
>>>>>> Nem hitem igazán a tervezet avultatásban ... de 2 éve februárban pár
>>>>>> centis hóban (de jól jött nekem akkor a hó !) betuszkoltam valahogy
>>> 3-ba
>>>>>> és azzal végigautóztam a várost.
>>>>>> A nagykőrösi úton betettem 6-ba és sebváltás nélkül hazamentem
>>> Szegedre.
>>>>>> Itt a precedens elv is valszeg működne ... ha 1-2 cégre rábizonyítanák
>>>>>> ezt, és kib...nak rájuk pár dollár-millát büntiként, vagy 10-20-30 %
>>>>>> büntetővámot termékeikre akkor azért többen észbekapnának. Ha nem is
>>>>>> lenne megváltva a világ, azért kicsivel jobb lenne.
>>>>>>
>>>>>> --------------------
>>>>>> L. Pásztor
>>>>>> --------------------
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014.10.29. 9:33 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>>>>>>> Persze. Most hirtelen majd mindenki el kezd gyartani minoseget es a
>>>>> szart
>>>>>>> abbahagyjak. Kiralylany, ebredj fel!
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list