[elektro] Tervezett avultatás

"L. Pásztor" seasoft at invitel.hu
Wed Oct 29 16:04:32 CET 2014


2014.10.29. 13:46 keltezéssel, Kormos Imre írta:
>> Alapvetoen nem igazan.
>> A nicasil folosleges. Teljesen.
>> Feltalaltak a vas blokkot aztan a huvelyt, siman kibir egymillio km-t. Azt
> Én úgy emlékszem, a zsiguli vas hüvelyeit 50eKm-enként fel kellett fúrni.

Azt nem kellett.  A gyűrűk koptak nagyon, mert az olajozás gatya volt, 
az ÁFOR de még a sárga dobozos Shell olaj is sz at r volt, és a lényeg h a 
blokk, de különösen a gyűrű anyaga szovjet volt. Az eredeti Fiat124-en 
messze nem koptak ennyire, így a 70-es években itthon sokan az eredeti 
blokkra hajtottak.
A lenini út szélén és szellemében készült fostalicska meg 50-80-100e 
után kapta kapta a következő gyűrű szettet és ment tovább a 62-nek 
mondott, de kb 45-50 valós lőerővel, amit a szomszéd 55LE-s opel 
kadettje akkor alázott amikor csak akart ... :/

Az igazi a normális megoldás az alu blokkban az acél persely (pl. mondeo 
V6, opel V6, általában EU-s felső-közép kategória). De ez ma már nem ződ 
és nem korszerű ... :/
Cserélhető a persely új gyűrűkkel úgy 250-300e között és (majdnem) kész 
a motor generál.

PS:
Egyébként most jut eszembe: akkoriban valóban sokan fúratták fel, 
elsősorban olyanok akik nem tudtak rendesen vezetni. Állandóan kis 
fordulaton, nyomatékból (nagy gázzal) hajtották a vasat, ahogy egy V8-at 
szoktak (gondolom h ne fogyasszon sokat) és ettől egy idő után ki 
szokott hordósra kopni a hengerfal. Ezen tényleg csak a felfúrás segít, 
a gyűrűzés már nem.

-------------------
L. Pásztor
-------------------



More information about the Elektro mailing list