[elektro] Tervezett avultatás
"L. Pásztor"
seasoft at invitel.hu
Wed Oct 29 16:04:32 CET 2014
2014.10.29. 13:46 keltezéssel, Kormos Imre írta:
>> Alapvetoen nem igazan.
>> A nicasil folosleges. Teljesen.
>> Feltalaltak a vas blokkot aztan a huvelyt, siman kibir egymillio km-t. Azt
> Én úgy emlékszem, a zsiguli vas hüvelyeit 50eKm-enként fel kellett fúrni.
Azt nem kellett. A gyűrűk koptak nagyon, mert az olajozás gatya volt,
az ÁFOR de még a sárga dobozos Shell olaj is sz at r volt, és a lényeg h a
blokk, de különösen a gyűrű anyaga szovjet volt. Az eredeti Fiat124-en
messze nem koptak ennyire, így a 70-es években itthon sokan az eredeti
blokkra hajtottak.
A lenini út szélén és szellemében készült fostalicska meg 50-80-100e
után kapta kapta a következő gyűrű szettet és ment tovább a 62-nek
mondott, de kb 45-50 valós lőerővel, amit a szomszéd 55LE-s opel
kadettje akkor alázott amikor csak akart ... :/
Az igazi a normális megoldás az alu blokkban az acél persely (pl. mondeo
V6, opel V6, általában EU-s felső-közép kategória). De ez ma már nem ződ
és nem korszerű ... :/
Cserélhető a persely új gyűrűkkel úgy 250-300e között és (majdnem) kész
a motor generál.
PS:
Egyébként most jut eszembe: akkoriban valóban sokan fúratták fel,
elsősorban olyanok akik nem tudtak rendesen vezetni. Állandóan kis
fordulaton, nyomatékból (nagy gázzal) hajtották a vasat, ahogy egy V8-at
szoktak (gondolom h ne fogyasszon sokat) és ettől egy idő után ki
szokott hordósra kopni a hengerfal. Ezen tényleg csak a felfúrás segít,
a gyűrűzés már nem.
-------------------
L. Pásztor
-------------------
More information about the Elektro
mailing list