[elektro] Tervezett avultatás

Karoly Kovacs psat55 at yahoo.de
Wed Oct 29 14:35:37 CET 2014


> Versenymotornal ertem. De ott ahol az ules
> negyven kilo...

Hááát, lehet, hogy pont fején találtad a szöget!
Több helyen is olvastam már ilyenekről, és nem is csak az autóipar 
területéről, hogy amit a magasságos divat és markecing diktál, az 
alapján tervezik a készülékeket, utána pedig a mérnökök vért pisilnek, 
hogy valamiképp teljesítsék a követelményeket. Hisz az "fontosabb" 
igény, hogy egy ülésben 23db motor legyen, mikrokontrolleres 
puncirezegtető és elektronikus maszturbátor, mint az, hogy egy jó motor 
legyen az autóban.
Amint fentebb jeleztem is, ugyanígy van pl. a fotókamerák esetében, 
erről pár éve konkrét cikket olvastam is, hogy mit szenvedtek egy adott 
nagytudású Nikon kamera tervezésénél az "igazi" mérnökök, mert adott 
volt a divat által igényelt forma.
Arról is jelentek már meg konkrét adatok is, igaz, nem sok helyen, és 
azóta valahogy "furcsamód" le is álltak az ilyen jellegű tények 
közlésével, hogy egy mai autó súlyának hány százalékát teszik ki az 
egyes összetevők, és bizony horribilis számok jöttek ki az elektronikára 
és annak csatolt területeire, valamint a kényelmi cuccokra, az autó 
valóban szükséges komponenseinek kárára.
És a helyzet csak fokozódik :), hisz írtam is már Nektek, hogy tavaly( 
vagy előtte?) a bécsi autókiállítás után hallottam a rádióban, hogy az 
r=1 népek legfontosabb(!) igénye ma egy autóval szemben, hogy tele 
legyen elektronikával, kényelmi fölszereléssel. Az államat a padlón 
kerestem...

Károly



More information about the Elektro mailing list