[elektro] Tervezett avultatás
Karoly Kovacs
psat55 at yahoo.de
Wed Oct 29 14:35:37 CET 2014
> Versenymotornal ertem. De ott ahol az ules
> negyven kilo...
Hááát, lehet, hogy pont fején találtad a szöget!
Több helyen is olvastam már ilyenekről, és nem is csak az autóipar
területéről, hogy amit a magasságos divat és markecing diktál, az
alapján tervezik a készülékeket, utána pedig a mérnökök vért pisilnek,
hogy valamiképp teljesítsék a követelményeket. Hisz az "fontosabb"
igény, hogy egy ülésben 23db motor legyen, mikrokontrolleres
puncirezegtető és elektronikus maszturbátor, mint az, hogy egy jó motor
legyen az autóban.
Amint fentebb jeleztem is, ugyanígy van pl. a fotókamerák esetében,
erről pár éve konkrét cikket olvastam is, hogy mit szenvedtek egy adott
nagytudású Nikon kamera tervezésénél az "igazi" mérnökök, mert adott
volt a divat által igényelt forma.
Arról is jelentek már meg konkrét adatok is, igaz, nem sok helyen, és
azóta valahogy "furcsamód" le is álltak az ilyen jellegű tények
közlésével, hogy egy mai autó súlyának hány százalékát teszik ki az
egyes összetevők, és bizony horribilis számok jöttek ki az elektronikára
és annak csatolt területeire, valamint a kényelmi cuccokra, az autó
valóban szükséges komponenseinek kárára.
És a helyzet csak fokozódik :), hisz írtam is már Nektek, hogy tavaly(
vagy előtte?) a bécsi autókiállítás után hallottam a rádióban, hogy az
r=1 népek legfontosabb(!) igénye ma egy autóval szemben, hogy tele
legyen elektronikával, kényelmi fölszereléssel. Az államat a padlón
kerestem...
Károly
More information about the Elektro
mailing list