[elektro] Tervezett avultatás

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Wed Oct 29 14:17:15 CET 2014


Hali!

Motor leállításakor koppan leginkább.

Szabolcs


2014. október 29. 14:05 Bali Zoltán írta, <eltexto at freemail.hu>:

> Én nem értek a modern autókhoz, de hallottam ezt a
> lendkereket és észerevettem a koléga Peugeot-ánál,
> a régi Oplején, nálam az Opelnél, hogy gyors váltás
> után (inkább ha jól odafigyel a váltással az ember,
> csak akkor nem) érezhető egy puha(néha már durva)
> kotty. Ezt ez a kt. lendkerék csinlhatja?
>
> Üdv.  Zoli
>
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Wednesday, October 29, 2014 12:42 PM
> Subject: Re: [elektro] Tervezett avultatás
>
>
> > Azzal jarok suliba. Nem felejtettem el.
> > De a kettostomegu lendkerek erre alkalmatlan.
> > Erre a kiegyenlito tengelyek valok. Mi az amit a kettos tomegu lendkerek
> > csinal es hogyan , mikor csillapit , mit , mivel? Tehat mikor mukodik es
> > mi
> > melegszik?
> >
> > Bye
> > Dexter
> > On Oct 29, 2014 12:38 PM, L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> wrote:
> >
> >> A 2-3 hengeresnél benzineseknél és 2-3-4 hengeres dieseleknél nem árt.
> >> Kis fordulaton iszonyatosan rázkódnának nélküle.
> >> Nem emléxel már a kispolyákra ?  :)))
> >>
> >> --------------------
> >> L. Pásztor
> >> --------------------
> >>
> >>
> >> 2014.10.29. 12:29 keltezéssel, charles hoss írta:
> >> > Egyebkent fura ez a lendkerek dolog, mert nem latom hogy erdemi elonyt
> >> > hozna barhol.
> >> > Mi az a funkcio amikor elonyos?
> >> > Kinyomott kuplungnal? Osszezarva mukodik? Mi csillapit ? Vagy csak
> >> rugozik?
> >> > Amit olvastam rola az mintha nem lenne osszhangban azzal amit allitani
> >> > szoktak rola es vegkepp nincs szoros kapcsolatban a fizikaval.
> >> > Ugyanez a generator szabadonfutokra is igaz :)
> >> >
> >> > Bye
> >> > Dexter
> >> > On Oct 29, 2014 11:28 AM, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
> >> >
> >> >> Ráadásul a kettős tömegű lendkerék eleve nem is lenne szükséges. A
> >> >> kuplungszerkezetbe épített csillapítás elég régen ismert dolog. Csak
> >> >> úgy 300 helyett 100-ból kijönne a csere, mert a tömör lendkereket nem
> >> >> kellene bántani ugyebár.
> >> >>
> >> >> Fordnak dolgoztam sok évig, úgyhogy van kis rálátásom a dolgokra
> >> >> "belülről" is. A kereskedéseket sosem az eladott autók tartják el,
> >> >> hanem mindig a szerviz. Elsősorban az új autók garanciális
> >> >> szervizelése, amit a gyártó fizet ki a szerviznek. Sajnos odahaza nem
> >> >> nagyon gyakori, hogy a jótállás lejárta után is rendszeresen gyári
> >> >> szervizbe hordják az autót.
> >> >>
> >> >> Best regards,
> >> >> Andy
> >> >>
> >> >> 2014-10-29 11:17 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
> >> >>> Nem kell ehhez sok ... már az is elég lenne, ha bizonyítható lenne
> az
> >> >>> alultervezettség ...
> >> >>> Ha egy hengerfalról 200e km alatt lekopik az edzet réteg, és az
> >> >>> (SOROZATBAN !!!) nem bír ki 500 ezret, akkor az alultervezés !
> >> >>> Pl. Ford Mondeo V6  kuplung + kettős lendtömeg törvényszerűen
> 200-220
> >> >>> ezer között recccs. Csere közel 300 rugó munkadíjjal ... na vazze !
> >> >>> Nem hitem igazán a tervezet avultatásban ... de 2 éve februárban pár
> >> >>> centis hóban (de jól jött nekem akkor a hó !) betuszkoltam valahogy
> >> 3-ba
> >> >>> és azzal végigautóztam a várost.
> >> >>> A nagykőrösi úton betettem 6-ba és sebváltás nélkül hazamentem
> >> Szegedre.
> >> >>>
> >> >>> Itt a precedens elv is valszeg működne ... ha 1-2 cégre
> >> >>> rábizonyítanák
> >> >>> ezt, és kib...nak rájuk pár dollár-millát büntiként, vagy 10-20-30 %
> >> >>> büntetővámot termékeikre akkor azért többen észbekapnának. Ha nem is
> >> >>> lenne megváltva a világ, azért kicsivel jobb lenne.
> >> >>>
> >> >>> --------------------
> >> >>> L. Pásztor
> >> >>> --------------------
> >> >>>
> >> >>>
> >> >>> 2014.10.29. 9:33 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
> >> >>>> Persze. Most hirtelen majd mindenki el kezd gyartani minoseget es a
> >> >> szart
> >> >>>> abbahagyjak. Kiralylany, ebredj fel!
> >> >>>>
> >> >>> -----------------------------------------
> >> >>>            elektro[-flame|-etc]
> >> >> -----------------------------------------
> >> >>            elektro[-flame|-etc]
> >> > -----------------------------------------
> >> >            elektro[-flame|-etc]
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>           elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list