[elektro] Tervezett avultatás
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Wed Oct 29 14:30:45 CET 2014
Kettőstömegűről és a tartósságról olvasmány:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/
Szabolcs
2014. október 29. 14:17 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
> Hali!
>
> Motor leállításakor koppan leginkább.
>
> Szabolcs
>
>
> 2014. október 29. 14:05 Bali Zoltán írta, <eltexto at freemail.hu>:
>
> Én nem értek a modern autókhoz, de hallottam ezt a
>> lendkereket és észerevettem a koléga Peugeot-ánál,
>> a régi Oplején, nálam az Opelnél, hogy gyors váltás
>> után (inkább ha jól odafigyel a váltással az ember,
>> csak akkor nem) érezhető egy puha(néha már durva)
>> kotty. Ezt ez a kt. lendkerék csinlhatja?
>>
>> Üdv. Zoli
>>
>>
>>
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>
>> To: <elektro at tesla.hu>
>> Sent: Wednesday, October 29, 2014 12:42 PM
>> Subject: Re: [elektro] Tervezett avultatás
>>
>>
>> > Azzal jarok suliba. Nem felejtettem el.
>> > De a kettostomegu lendkerek erre alkalmatlan.
>> > Erre a kiegyenlito tengelyek valok. Mi az amit a kettos tomegu lendkerek
>> > csinal es hogyan , mikor csillapit , mit , mivel? Tehat mikor mukodik es
>> > mi
>> > melegszik?
>> >
>> > Bye
>> > Dexter
>> > On Oct 29, 2014 12:38 PM, L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> wrote:
>> >
>> >> A 2-3 hengeresnél benzineseknél és 2-3-4 hengeres dieseleknél nem árt.
>> >> Kis fordulaton iszonyatosan rázkódnának nélküle.
>> >> Nem emléxel már a kispolyákra ? :)))
>> >>
>> >> --------------------
>> >> L. Pásztor
>> >> --------------------
>> >>
>> >>
>> >> 2014.10.29. 12:29 keltezéssel, charles hoss írta:
>> >> > Egyebkent fura ez a lendkerek dolog, mert nem latom hogy erdemi
>> elonyt
>> >> > hozna barhol.
>> >> > Mi az a funkcio amikor elonyos?
>> >> > Kinyomott kuplungnal? Osszezarva mukodik? Mi csillapit ? Vagy csak
>> >> rugozik?
>> >> > Amit olvastam rola az mintha nem lenne osszhangban azzal amit
>> allitani
>> >> > szoktak rola es vegkepp nincs szoros kapcsolatban a fizikaval.
>> >> > Ugyanez a generator szabadonfutokra is igaz :)
>> >> >
>> >> > Bye
>> >> > Dexter
>> >> > On Oct 29, 2014 11:28 AM, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>> >> >
>> >> >> Ráadásul a kettős tömegű lendkerék eleve nem is lenne szükséges. A
>> >> >> kuplungszerkezetbe épített csillapítás elég régen ismert dolog. Csak
>> >> >> úgy 300 helyett 100-ból kijönne a csere, mert a tömör lendkereket
>> nem
>> >> >> kellene bántani ugyebár.
>> >> >>
>> >> >> Fordnak dolgoztam sok évig, úgyhogy van kis rálátásom a dolgokra
>> >> >> "belülről" is. A kereskedéseket sosem az eladott autók tartják el,
>> >> >> hanem mindig a szerviz. Elsősorban az új autók garanciális
>> >> >> szervizelése, amit a gyártó fizet ki a szerviznek. Sajnos odahaza
>> nem
>> >> >> nagyon gyakori, hogy a jótállás lejárta után is rendszeresen gyári
>> >> >> szervizbe hordják az autót.
>> >> >>
>> >> >> Best regards,
>> >> >> Andy
>> >> >>
>> >> >> 2014-10-29 11:17 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>> >> >>> Nem kell ehhez sok ... már az is elég lenne, ha bizonyítható lenne
>> az
>> >> >>> alultervezettség ...
>> >> >>> Ha egy hengerfalról 200e km alatt lekopik az edzet réteg, és az
>> >> >>> (SOROZATBAN !!!) nem bír ki 500 ezret, akkor az alultervezés !
>> >> >>> Pl. Ford Mondeo V6 kuplung + kettős lendtömeg törvényszerűen
>> 200-220
>> >> >>> ezer között recccs. Csere közel 300 rugó munkadíjjal ... na vazze !
>> >> >>> Nem hitem igazán a tervezet avultatásban ... de 2 éve februárban
>> pár
>> >> >>> centis hóban (de jól jött nekem akkor a hó !) betuszkoltam valahogy
>> >> 3-ba
>> >> >>> és azzal végigautóztam a várost.
>> >> >>> A nagykőrösi úton betettem 6-ba és sebváltás nélkül hazamentem
>> >> Szegedre.
>> >> >>>
>> >> >>> Itt a precedens elv is valszeg működne ... ha 1-2 cégre
>> >> >>> rábizonyítanák
>> >> >>> ezt, és kib...nak rájuk pár dollár-millát büntiként, vagy 10-20-30
>> %
>> >> >>> büntetővámot termékeikre akkor azért többen észbekapnának. Ha nem
>> is
>> >> >>> lenne megváltva a világ, azért kicsivel jobb lenne.
>> >> >>>
>> >> >>> --------------------
>> >> >>> L. Pásztor
>> >> >>> --------------------
>> >> >>>
>> >> >>>
>> >> >>> 2014.10.29. 9:33 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>> >> >>>> Persze. Most hirtelen majd mindenki el kezd gyartani minoseget es
>> a
>> >> >> szart
>> >> >>>> abbahagyjak. Kiralylany, ebredj fel!
>> >> >>>>
>> >> >>> -----------------------------------------
>> >> >>> elektro[-flame|-etc]
>> >> >> -----------------------------------------
>> >> >> elektro[-flame|-etc]
>> >> > -----------------------------------------
>> >> > elektro[-flame|-etc]
>> >>
>> >> -----------------------------------------
>> >> elektro[-flame|-etc]
>> > -----------------------------------------
>> > elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list