[elektro] Tervezett avultatás

Bali Zoltán eltexto at freemail.hu
Wed Oct 29 14:05:17 CET 2014


Én nem értek a modern autókhoz, de hallottam ezt a
lendkereket és észerevettem a koléga Peugeot-ánál,
a régi Oplején, nálam az Opelnél, hogy gyors váltás
után (inkább ha jól odafigyel a váltással az ember,
csak akkor nem) érezhető egy puha(néha már durva)
kotty. Ezt ez a kt. lendkerék csinlhatja?

Üdv.  Zoli





----- Original Message ----- 
From: "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, October 29, 2014 12:42 PM
Subject: Re: [elektro] Tervezett avultatás


> Azzal jarok suliba. Nem felejtettem el.
> De a kettostomegu lendkerek erre alkalmatlan.
> Erre a kiegyenlito tengelyek valok. Mi az amit a kettos tomegu lendkerek
> csinal es hogyan , mikor csillapit , mit , mivel? Tehat mikor mukodik es 
> mi
> melegszik?
>
> Bye
> Dexter
> On Oct 29, 2014 12:38 PM, L. Pásztor <seasoft at invitel.hu> wrote:
>
>> A 2-3 hengeresnél benzineseknél és 2-3-4 hengeres dieseleknél nem árt.
>> Kis fordulaton iszonyatosan rázkódnának nélküle.
>> Nem emléxel már a kispolyákra ?  :)))
>>
>> --------------------
>> L. Pásztor
>> --------------------
>>
>>
>> 2014.10.29. 12:29 keltezéssel, charles hoss írta:
>> > Egyebkent fura ez a lendkerek dolog, mert nem latom hogy erdemi elonyt
>> > hozna barhol.
>> > Mi az a funkcio amikor elonyos?
>> > Kinyomott kuplungnal? Osszezarva mukodik? Mi csillapit ? Vagy csak
>> rugozik?
>> > Amit olvastam rola az mintha nem lenne osszhangban azzal amit allitani
>> > szoktak rola es vegkepp nincs szoros kapcsolatban a fizikaval.
>> > Ugyanez a generator szabadonfutokra is igaz :)
>> >
>> > Bye
>> > Dexter
>> > On Oct 29, 2014 11:28 AM, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>> >
>> >> Ráadásul a kettős tömegű lendkerék eleve nem is lenne szükséges. A
>> >> kuplungszerkezetbe épített csillapítás elég régen ismert dolog. Csak
>> >> úgy 300 helyett 100-ból kijönne a csere, mert a tömör lendkereket nem
>> >> kellene bántani ugyebár.
>> >>
>> >> Fordnak dolgoztam sok évig, úgyhogy van kis rálátásom a dolgokra
>> >> "belülről" is. A kereskedéseket sosem az eladott autók tartják el,
>> >> hanem mindig a szerviz. Elsősorban az új autók garanciális
>> >> szervizelése, amit a gyártó fizet ki a szerviznek. Sajnos odahaza nem
>> >> nagyon gyakori, hogy a jótállás lejárta után is rendszeresen gyári
>> >> szervizbe hordják az autót.
>> >>
>> >> Best regards,
>> >> Andy
>> >>
>> >> 2014-10-29 11:17 GMT+01:00 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>> >>> Nem kell ehhez sok ... már az is elég lenne, ha bizonyítható lenne az
>> >>> alultervezettség ...
>> >>> Ha egy hengerfalról 200e km alatt lekopik az edzet réteg, és az
>> >>> (SOROZATBAN !!!) nem bír ki 500 ezret, akkor az alultervezés !
>> >>> Pl. Ford Mondeo V6  kuplung + kettős lendtömeg törvényszerűen 200-220
>> >>> ezer között recccs. Csere közel 300 rugó munkadíjjal ... na vazze !
>> >>> Nem hitem igazán a tervezet avultatásban ... de 2 éve februárban pár
>> >>> centis hóban (de jól jött nekem akkor a hó !) betuszkoltam valahogy
>> 3-ba
>> >>> és azzal végigautóztam a várost.
>> >>> A nagykőrösi úton betettem 6-ba és sebváltás nélkül hazamentem
>> Szegedre.
>> >>>
>> >>> Itt a precedens elv is valszeg működne ... ha 1-2 cégre 
>> >>> rábizonyítanák
>> >>> ezt, és kib...nak rájuk pár dollár-millát büntiként, vagy 10-20-30 %
>> >>> büntetővámot termékeikre akkor azért többen észbekapnának. Ha nem is
>> >>> lenne megváltva a világ, azért kicsivel jobb lenne.
>> >>>
>> >>> --------------------
>> >>> L. Pásztor
>> >>> --------------------
>> >>>
>> >>>
>> >>> 2014.10.29. 9:33 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>> >>>> Persze. Most hirtelen majd mindenki el kezd gyartani minoseget es a
>> >> szart
>> >>>> abbahagyjak. Kiralylany, ebredj fel!
>> >>>>
>> >>> -----------------------------------------
>> >>>            elektro[-flame|-etc]
>> >> -----------------------------------------
>> >>            elektro[-flame|-etc]
>> > -----------------------------------------
>> >            elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list