[elektro] entropia kerdes az autoipari fejlesztokhoz

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Thu Mar 13 21:50:02 CET 2014


potyo wrote:
> F1-ben a fékezést kivéve folyamatosan padlózva megy a motor,
> pályafüggő, de nagyságrendileg az üzemidő 60%-án. Utcán viszont
> felgyorsítasz adott sebességre, és azt utána többé kevésbé állandó
> szinten tartod. Emiatt egy turbós motor utcán nagyon sokat továbbra
> is szívóüzemben megy töredék teljesítményen, ha pedig nem pörög a
> turbó nagy fordulaton, akkor nincs honnan energiát kinyerni. Nem
> mondom, hogy nem lehetne nyerni valamennyit, de a plusz tömeg,
> hibalehetőség, fejlesztési költség miatt nem biztos, hogy ma még
> megérné a dolog.

Pedig az utcai autozas fele terelik a F1-et, es megvalositottak.
A nagyobb rejtely hogy miert emlegetik hoenergia visszanyerokent. 



More information about the Elektro mailing list