[elektro] entropia kerdes az autoipari fejlesztokhoz

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Mar 13 21:58:30 CET 2014


2014. március 13. 21:50 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail.com>:

> potyo wrote:
> > F1-ben a fékezést kivéve folyamatosan padlózva megy a motor,
> > pályafüggő, de nagyságrendileg az üzemidő 60%-án. Utcán viszont
> > felgyorsítasz adott sebességre, és azt utána többé kevésbé állandó
> > szinten tartod. Emiatt egy turbós motor utcán nagyon sokat továbbra
> > is szívóüzemben megy töredék teljesítményen, ha pedig nem pörög a
> > turbó nagy fordulaton, akkor nincs honnan energiát kinyerni. Nem
> > mondom, hogy nem lehetne nyerni valamennyit, de a plusz tömeg,
> > hibalehetőség, fejlesztési költség miatt nem biztos, hogy ma még
> > megérné a dolog.
>
> Pedig az utcai autozas fele terelik a F1-et, es megvalositottak.
>

Nem teljesen értem mire gondolsz. Utcai autózás felé terelik, de továbbra
is az van, hogy mindig vagy a lehető legnagyobb gyorsulással haladnak, vagy
a lehető legnagyobb lassulással.


> A nagyobb rejtely hogy miert emlegetik hoenergia visszanyerokent.


Szerintem azért, mert olyan energiát nyer vissza, ami enélkül hőenergia
formájában távozna. Azzal, hogy a turbón áthaladva csökken a gáz nyomása,
csökken a hőmérséklete is. Nézőpont kérdése persze, de alapvetően egyébként
elvesző hőenergiát hasznosít.


More information about the Elektro mailing list