[elektro] entropia kerdes az autoipari fejlesztokhoz

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Mar 13 21:19:32 CET 2014


F1-ben a fékezést kivéve folyamatosan padlózva megy a motor, pályafüggő, de
nagyságrendileg az üzemidő 60%-án. Utcán viszont felgyorsítasz adott
sebességre, és azt utána többé kevésbé állandó szinten tartod. Emiatt egy
turbós motor utcán nagyon sokat továbbra is szívóüzemben megy töredék
teljesítményen, ha pedig nem pörög a turbó nagy fordulaton, akkor nincs
honnan energiát kinyerni. Nem mondom, hogy nem lehetne nyerni valamennyit,
de a plusz tömeg, hibalehetőség, fejlesztési költség miatt nem biztos, hogy
ma még megérné a dolog.


2014. március 13. 17:54 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail.com>:

> Tobbszor sajnalkoztunk mar hogy a benzin energiajanak nagy resze az utcat
> futi,
> persze, mert van ez a termodinamika nevu kellemetlenseg.
>
> Nade megcsinaltak a F1-ben, nem akarmennyi hoenergiat nyernek vissza.
>
> Bar idegesitoen titkoloznak, meg mintha felreinformalnanak, de
> ha ilyen szinten vissza lehet nyerni [akar mozgasi energiat a kipufogobol]
> akkor azonnal kerjuk minden autora!
>
>
> szoval mirol van szo itt?
>
>
> The MGU-H unit captures waste heat as it is dispelled from the exhaust
> turbocharger via an electric generator attached to the turbocharger shaft.
> This waste heat energy is stored as an electrical charge adding an
> additional 2MJ/lap to KERS resulting in 10x - 4MJ compared to 400 kJ - as
> much electric power boost per lap compared to 2013 KERS.
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list