[elektro] zavarvédelem

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Fri Jul 25 14:08:01 CEST 2014


38,4 k a sorosvonal és 50 usec  körüli a tüske. Nem érzem, hogy jó lenne rá
a monoflop.

Ami érdekes, hogy a lemenő jel teljesen jól kezelődik a kezelőpanelekben.
Bár igaz, a topológiának köszönhetően az a vonal mindig fogva van, míg a
feljövőn négy adó osztozik, ezért az relatív sokat van lógóban.



2014. július 25. 12:43 Erdos Zoltan írta, <erdosz at gmail.com>:

> milyen gyors az a soros vonal ?
> es milyen szelesek a tuskek ?
> valami monofloppal nem lehetne szürni ?
>
>
> 2014.07.25. 12:29 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> > A szkóp alapján a bejövő tüskékre elindul a soros vonal állapotgépe és
> > eltéved.
> > Amikor nem vesz egy csomagot, akkor már a kezdőkarakter sem jön be.
> > Elétettem egy eldobható, dummy karaktert, az sem segít.
> > overflow nincs, néha framing error, de azt meg a következő kiolvasás
> törli.
> >
> >
> > 2014. július 25. 11:48 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >
> >> kene bele egy paranoia kod hogy lasd melyik teruleten keletkezik a hiba
> - a
> >> proci fagy , indul ujra ? kommunikacioban vannak a hamis adatok ?
> >> valamilyen jelado erez butasagot ? a motovezerlo hulyul meg ?
> >> bye
> >> dexter
> >>
> >>
> >>
> >> 2014. július 25. 10:00 Skandar Graun írta, <sgraun at gmail.com>:
> >>
> >>> Na, leföldeltem a kábelcsatornát is... eredménytelenül. Levágtam az UTP
> >>> GND-nek kinevezett érpárját a GND-ről. Sokat nem ért.
> >>> Innentől kezdve a következő idejövetelre optikai leválasztást fogok
> >>> csinálni... mondjuk jó kérdés, hogy melyik felére a drótnak. A
> szekrénybe
> >>> az optós cucc és a hosszú drót a vezérlő felé, vagy a vezérlőben az
> optós
> >>> cucc és a szekrényen a hosszú drót.
> >>>
> >>>
> >>> 2014. július 24. 14:30 Skandar Graun írta, <sgraun at gmail.com>:
> >>>
> >>>> Bonyolultabb... mert a motorkábelek védőföldje be van kötve a
> >>>> motordekniben. A motor fémesen a színpad fémszerkezetéhez rögzítve, az
> >>> meg
> >>>> szerintem több helyen is összekötve a ház védővezetőjével.
> >>>> A motorokon ugye drótkötél, ami a fordítócsigákon keresztül a
> >>> zsinórpadlás
> >>>> fémszerkezetével is kapcsolatban... szóval csak kicsit őrület.
> >>>>
> >>>>
> >>>> 2014. július 24. 14:02 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
> >>>>
> >>>> Kábelcsatorna jó ötlet. A motor és a tartószerkezet(gondolom az is
> >>> fém)től
> >>>>> mindenhol ekvipotenciális kötés végig vissza a szekrényig, ami ugye a
> >>>>> PE-n van.
> >>>>> Persze, ha a PE(N) topológiája olyan, vagy rossz a kötés, alul
> >>>>> méretezett stb,
> >>>>> akkor a távoli pont felé, (aminek épp "kemény" a PE-je)  az
> >>>>> árnyékolásodon,
> >>>>> vagy a közös GND-n fognak átfolyni a motornál keletkező kapacitív
> >>>>> csatolásból
> >>>>> származó impulzusok(a test, PE) fele. De ennél biztos bonyolultabb.
> >>>>>
> >>>>> Üdv.  Zoli
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> 2014.07.23. 23:12 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> >>>>>> Úgy cseréltem le, hogy kiment a szekrényből az árnyékolt kábel, a
> >>>>>> szekrénytől másfél méterre lett átváltva MT-re.
> >>>>>> Előtte a kábelcsatornában ment keresztben a kommunikációs kábel
> >> alatt
> >>> a
> >>>>>> három szál derót a sorkapocsig, majd onnan ki a négyeres MT. Most a
> >>>>> másik
> >>>>>> oldalt, az árnyékolás és a védőföld közvetlen a frekiváltónál
> >> bekötve,
> >>>>>> messze elkerülve a kommunikációs kábelt.
> >>>>>> Ami még hátravan, a fém kábelcsatorna földelése végig... mert azért
> >>>>> közben
> >>>>>> a szoftvert is írni kellett valamikor.
> >>>>>> A szerelőlap, mint földelési alap, EMC szempontjából elfogadott, ha
> >>> jól
> >>>>>> tudom. A frekiváltók 4 kW-os Omronok.
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> 2014. július 23. 22:09 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
> >>>>>>
> >>>>>>> Az elején írtad, csak akkor van gond, ha a frekiváltók mennek.
> >>>>>>> Nem írtad a kérdésemre, hogy lecserélted e a motor kábelt
> >>> árnyékoltra.
> >>>>>>> Valahogy nem értettem pontosan, amikor korábban írtál róla.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Minden EMC ajánlás szerint van földelve (pl. freikváltó,
> >>>>>>> kézikönyv szerint)?
> >>>>>>>
> >>>>>>> Hány kilowattos a fv.?
> >>>>>>>
> >>>>>>> Üdv.  Zoli
> >>>>>>>
> >>>>>>> 2014.07.23. 21:37 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> >>>>>>>> Ilyen rendszerem megy több az országban, sehol nem volt vele ilyen
> >>>>>>> jellegű
> >>>>>>>> gondom.
> >>>>>>>> Egyébként színpadi díszletmozgatás.
> >>>>>>>> Ma arra jött a produkciós igazgató, amúgy jó fej, kérdezte, hol
> >>>>> tartok.
> >>>>>>>> Mondom, zavar és szívok.
> >>>>>>>> Együttérzően mondta, hogy ezért kellett a hangot is digitálisra
> >>>>> cserélni,
> >>>>>>>> mert a színpad vasszerkezete valahol földhurkot alkotott...
> >>>>>>>> Csak tátogtam, hogy ezt miért nem lehetett egy hete közölni velem.
> >>>>>>>> A vezeték a kezelő lengőkábelén isli, a többi már UTP sodrott
> >> érpár.
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> 2014. július 23. 19:10 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>> Nagyon nem vágom az elrendezést. A 485 kábel most mi?
> >>>>>>>>> Árnyékolt? Az adat vezetéken van zavarszűrő?
> >>>>>>>>> A GND megszüntetése nagyon arra utal, hogy valami földhurok
> >> lehet.
> >>>>>>>>> Jó lenne többet látni a dologból, így nehéz segíteni.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> A frekiváltó motorvezetéke, ha jól értem most árnyékolt?
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Nálunk is vannak frekiváltók árny. motorkábel nélkül,
> >>>>>>>>> de nálunk sokkal alacsonyabb jelszinten zavar.
> >>>>>>>>> A piezzó fonalőr jelfeldolgozó panelbe menő
> >>>>>>>>> árnyékolt vezeték szedi össze, de kb. mV nagyságrendű,
> >>>>>>>>> mivel a piezzó jeladó a súrlódásra pár mV-ot ad csak.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Úgyhogy, valami nagyon nem jó ott nálad, vagy a frekiváltók
> >>>>>>>>> bekötése, vagy maga a fv. nyom ki durva zavart.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Üdv.  Zoli
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> 2014.07.23. 17:17 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> >>>>>>>>>> A motorok melletti szekrényben vannak a motor kezelő panelok.
> >>>>>>>>>> Ezeknek a bemenő adatirányához tettem egy-egy Epcos B02790-es
> >>>>>>>>> zavarszűrőt,
> >>>>>>>>>> bár ez ide a jelek szerint felesleges volt, mert a vezérlőkártya
> >>>>>>>>>> folyamatosan fogta a buszt.
> >>>>>>>>>> A motorkezelők viszont csak a válasz idejére kapták meg a buszt,
> >>>>>>> valamint
> >>>>>>>>>> érdekes mód ezen jelentkezett a zavarás is jobban.
> >>>>>>>>>> Első nekifutásra a közös GND-t szüntettem meg, ez már dobott a
> >>>>> dolgon,
> >>>>>>>>> majd
> >>>>>>>>>> ott is egy zavarszűrő.
> >>>>>>>>>> Valamint 5V1-es zenerek mindkét ágra.
> >>>>>>>>>> Utána a zavarszűrő utánra 10n
> >>>>>>>>>> Ezekután a másik oldalára is, eddig ez a legelfogadhatóbb
> >>> eredmény.
> >>>>> De
> >>>>>>>>> még
> >>>>>>>>>> mindig nem az igazi, csak jelenleg megint kifogytam az
> >> ötletekből.
> >>>>>>>>>> Próbáltam a védőföldet teljesen megszüntetni, nem számít.
> >>>>>>>>>> Még azt fogom kipróbálni, hogy a kábelben levő GND-t a másik
> >> végén
> >>>>> is
> >>>>>>>>>> leveszem.
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>> 2014. július 23. 16:53 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
> >>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>> És hova kellettek ezek, ha szabad kérdeznem?
> >>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>> Üdv.  Zoli
> >>>>>>>>>>>
> >>>>>>>>>>> 2014.07.23. 11:13 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> >>>>>>>>>>>> Na, bevásároltam kondiból... 10n- epcos zavarszűrő-10n kombó
> >>> adta
> >>>>> az
> >>>>>>>>>>> eddigi
> >>>>>>>>>>>> legjobb eredményt. Már majdnem használható.
> >>>>>>>>>
> >>>>>
> >>>>> -----------------------------------------
> >>>>>            elektro[-flame|-etc]
> >>>>>
> >>>>
> >>>>
> >>> -----------------------------------------
> >>>            elektro[-flame|-etc]
> >> -----------------------------------------
> >>            elektro[-flame|-etc]
> >>
> > -----------------------------------------
> >            elektro[-flame|-etc]
> >
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list