[elektro] ciklikus vagy önindító?

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Aug 17 16:07:01 CEST 2014


A szamokat jol osszedatad, de a ciklikus akkuk ara magasabb,amit te nezel
az egy standby akku, ami nem sok ciklust bir ki.
Az onindito akku olcsobb mint a hajtoakku, mert kimelo modban van- masreszt
a 160A elvi ertek - amit meleg motornal latnal.
Vidd le minusz husz fokra es megduplazodik siman mikozben az akkud
kapacitasa valami 25%-ra csokken. Tehat inkabb szamolj ugy hogy alapban
ezer ampert kene leadjon.

Bye
Dexter
On Aug 17, 2014 3:14 PM, "Cser Tamas" <maguspr53 at gmail.com> wrote:

> SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com> írta, 2014. 08. 17.:
> > Ugyan nem teljesen értem, hogy mi a kérdés, de a ciklikzs munka akksik
> arra
> > vannak tervezve, hogy monjuk éjjel feltöltik, nappal meg a targonca
> > csutkára lemeríti, majd kezdődik előről. Egy autó akksi meg általában
>
> ahááá, akkor rosszul fogalmaztam meg,
> szóval:
>
> ha egy 12V7Ah akku tud pár percig hajtani egy 625VA-s UPS-t,
> akkor
> egy 12V55Ah indítőakksi  gyorsan feladná a harcot  az UPS-ben?
>
> vagy
>
> ha egy autóba beteszek 2db 7Ah zselést, az csak  2x7Ah = 14Ah
> ( 2 x80A = 160A-t simán kibír  )
> röhögve  tudna pörgetni egy autó indítóját
>
>
> > nagyjából töltött állapotban van. A töltés majd teljes kisütés üzebmen
> > gyorsan feladná a harcot. Az önindítónál meg számold ki, hogy mennyi Ah-t
> > vesz ki (feltéva, ha nem percekig köszörül, hanem pár fordjlaton belül
> > indul, mint egy modern motor.) Nagyon keveset, szinte percek alatt
> > visszatöltődik.
> >
> > Szabolcs
> > 2014.08.17. 12:37 ezt írta ("Cser Tamas" <maguspr53 at gmail.com>):
> >
> >> adott egy KIN-625A-es UPS,
> >> az akkuja gyárilag: Diamec 12V7Ah
> >>
> >> 625VA / 12V = 52A -->> 7,5C
> >> kornyadáskor
> >> 625VA / 9,5V = 66A  --->> 9C ciklikusnak miért jó?
> >>
> >> ehhez képest az autó önindítás terhe NOKEDLI
> >>
> >> http://www.muszeroldal.hu/measurenotes/akku.pdf
> >> 55Ah -->>  (pl. személyautó benzines motorjánál 100-160 A,...)
> >> ---->>> 2C - 3,5C
> >>
> >> tehát az alábbi  egy kissé nem ellentmondás?
> >> ------
> >> A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövididejű nagy áramok
> >> leadására, viszont sokkal jobban bírja a huzamosabb
> >> kisütést/feltöltést.
> >> ------
> >> mert pl. a taxisoknak, városban többször önindítóznak is jobb ha
> >> nagyobb, akár 2x akkorájük van, tehát az önindítózó is csak napi
> >> 1x jár jól
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>           elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list