[elektro] ciklikus vagy önindító?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Sun Aug 17 15:14:09 CEST 2014


SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com> írta, 2014. 08. 17.:
> Ugyan nem teljesen értem, hogy mi a kérdés, de a ciklikzs munka akksik arra
> vannak tervezve, hogy monjuk éjjel feltöltik, nappal meg a targonca
> csutkára lemeríti, majd kezdődik előről. Egy autó akksi meg általában

ahááá, akkor rosszul fogalmaztam meg,
szóval:

ha egy 12V7Ah akku tud pár percig hajtani egy 625VA-s UPS-t,
akkor
egy 12V55Ah indítőakksi  gyorsan feladná a harcot  az UPS-ben?

vagy

ha egy autóba beteszek 2db 7Ah zselést, az csak  2x7Ah = 14Ah
( 2 x80A = 160A-t simán kibír  )
röhögve  tudna pörgetni egy autó indítóját


> nagyjából töltött állapotban van. A töltés majd teljes kisütés üzebmen
> gyorsan feladná a harcot. Az önindítónál meg számold ki, hogy mennyi Ah-t
> vesz ki (feltéva, ha nem percekig köszörül, hanem pár fordjlaton belül
> indul, mint egy modern motor.) Nagyon keveset, szinte percek alatt
> visszatöltődik.
>
> Szabolcs
> 2014.08.17. 12:37 ezt írta ("Cser Tamas" <maguspr53 at gmail.com>):
>
>> adott egy KIN-625A-es UPS,
>> az akkuja gyárilag: Diamec 12V7Ah
>>
>> 625VA / 12V = 52A -->> 7,5C
>> kornyadáskor
>> 625VA / 9,5V = 66A  --->> 9C ciklikusnak miért jó?
>>
>> ehhez képest az autó önindítás terhe NOKEDLI
>>
>> http://www.muszeroldal.hu/measurenotes/akku.pdf
>> 55Ah -->>  (pl. személyautó benzines motorjánál 100-160 A,...)
>> ---->>> 2C - 3,5C
>>
>> tehát az alábbi  egy kissé nem ellentmondás?
>> ------
>> A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövididejű nagy áramok
>> leadására, viszont sokkal jobban bírja a huzamosabb
>> kisütést/feltöltést.
>> ------
>> mert pl. a taxisoknak, városban többször önindítóznak is jobb ha
>> nagyobb, akár 2x akkorájük van, tehát az önindítózó is csak napi
>> 1x jár jól
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list