[elektro] ciklikus vagy önindító?

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Sun Aug 17 14:10:15 CEST 2014


Ugyan nem teljesen értem, hogy mi a kérdés, de a ciklikzs munka akksik arra
vannak tervezve, hogy monjuk éjjel feltöltik, nappal meg a targonca
csutkára lemeríti, majd kezdődik előről. Egy autó akksi meg általában
nagyjából töltött állapotban van. A töltés majd teljes kisütés üzebmen
gyorsan feladná a harcot. Az önindítónál meg számold ki, hogy mennyi Ah-t
vesz ki (feltéva, ha nem percekig köszörül, hanem pár fordjlaton belül
indul, mint egy modern motor.) Nagyon keveset, szinte percek alatt
visszatöltődik.

Szabolcs
2014.08.17. 12:37 ezt írta ("Cser Tamas" <maguspr53 at gmail.com>):

> adott egy KIN-625A-es UPS,
> az akkuja gyárilag: Diamec 12V7Ah
>
> 625VA / 12V = 52A -->> 7,5C
> kornyadáskor
> 625VA / 9,5V = 66A  --->> 9C ciklikusnak miért jó?
>
> ehhez képest az autó önindítás terhe NOKEDLI
>
> http://www.muszeroldal.hu/measurenotes/akku.pdf
> 55Ah -->>  (pl. személyautó benzines motorjánál 100-160 A,...)
> ---->>> 2C - 3,5C
>
> tehát az alábbi  egy kissé nem ellentmondás?
> ------
> A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövididejű nagy áramok
> leadására, viszont sokkal jobban bírja a huzamosabb
> kisütést/feltöltést.
> ------
> mert pl. a taxisoknak, városban többször önindítóznak is jobb ha
> nagyobb, akár 2x akkorájük van, tehát az önindítózó is csak napi
> 1x jár jól
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list