[elektro] ciklikus vagy önindító?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Mon Aug 18 09:32:02 CEST 2014


charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 08. 17.:
> A szamokat jol osszedatad, de a ciklikus akkuk ara magasabb,amit te nezel
> az egy standby akku, ami nem sok ciklust bir ki.
> Az onindito akku olcsobb mint a hajtoakku, mert kimelo modban van- masreszt
> a 160A elvi ertek - amit meleg motornal latnal.
------------------
12V 7Ah -ból létezik:
standby (UPS)  2 - 2,2 kg ólommal  terhelhetem 9C-vel 8 percig, de
csak 50 ciklus

multipower  ???kg ólom, ??? C terhelés ???? percig ???? ciklus (
marketingszag? )
a  multipowert használhatom állítólag UPS-be is  ( marketingszag? )

motorkp. indító  2,8kg ólommal, 6C-vel (40A) terhelhetem  ???? ciklus
--------------

> Vidd le minusz husz fokra es megduplazodik siman mikozben az akkud
> kapacitasa valami 25%-ra csokken. Tehat inkabb szamolj ugy hogy alapban
> ezer ampert kene leadjon.

a) Bosch 1930-ban "ultra kímélő módban" 3-4perc alatt pörgetett be
nokedli akkuról
5kg lendkereket 14.000 f/p-re  (hajtómotorral -> inerciaindító -->>  indítóztak)

b) kézzel 5perc alatt 10.000 f/p (biomotor ->inerciaindító -->> indítóztak )

c) volt egy kivezetés közvetlenül a főtengelyről, amit egy, a jármű
farára erősített benzinmotorral, vagy Kübelwagennel hajtva lehetett
indítani.
http://img.index.hu/imgfrm/9/3/3/4/BIG_0006499334.jpg

d)  Pierre Clostermann könyvében ( Le Grand Cirque) abban leírta
részletesen a Typhoon indítását, egy  24 hengeres motorról volt szó.
(lőporgázok kitágulása)

d) egyik dugattyúhoz sűrített levegő

a mai ultramodern kocsival nem fogsz tudni elindulni, esetleg a
katasztrófavédelem
segítségével



More information about the Elektro mailing list