[elektro] Valami uj akufronton..
elight at gmail.hu
elight at gmail.hu
Wed Apr 9 14:24:20 CEST 2014
Szökített villany-ra ( elektronok ) gondolsz??? :-D
Üdv István
2014-04-09 14:08 keltezéssel, SZIGETI Szabolcs írta:
> A vicces az, hogy ugyanez a helyzet fog előállni, ha nem 5 perc alatt
> töltöd a kocsit, hanem 50, vagy 500, de tízszer, százszor annyi villanyautó
> lesz. Péntek délután mindenki tankol, hogy lejusson a Balcsira, Paks
> legerjed.
>
> Szerintem ha a villanyautók tényleg elterjednek, akkor valóban csak a
> háznál megtermelt energiával való töltés lesz megoldható. Nappal elrakod
> akkuba a napenergiát, majd éjjel áttöltöd az autó akkujába. vagy
> cserélhetős akksis autó kell. Igaza van Musknak, hogy akkugyárat épít.
>
> OFF: Cserébe a házi autótöltést sokkal nehezebben fogják tudni
> megadóztatni. Mert, hogy nemsokára rájönnek mindenhol, hogy az
> autó-villanyt is jövedéki terméknek kell minősíteni, az biztos.
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2014. április 9. 13:55 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>
>> És hogyan fogod az autóra kötni azt a madzagot...? Mert kézzel meg nem
>> emeled, az biztos...
>>
>> A Tesla S 375V-os akksipakkal rendelkezik. Ebbe kell 60 kWh-t
>> beletolni, mondjuk ne 30 másodperc, hanem 5 perc alatt (ez elfogadható
>> várakozási idő egy mai tankoláshoz képest). Legyen mondjuk 1/3-ig
>> töltött az akksi, azaz csak 40 kWh-t kelljen beletolni. (És van 85
>> kWh-s akksipakkal szerelt Tesla S is.)
>>
>> Ha el nem számoltam, akkor 40 kWh-hoz 5 perc alatt az 40*12 = 480 kW
>> teljesítmény, ami majdnem 1300A ezen a feszültségen. Egyrészt kisebb
>> erőmű kell ahhoz, hogy a hálózatból ki lehessen ennyit venni, másrészt
>> anno a 3 fázison bekötött épületgépészeti klímagépek egyenként 450A-re
>> méretezett kábelei jutnak az eszembe, ahol maga az ér volt kb.
>> kisujjnyi, 1,5-2 centis, plusz a szigetelés.
>>
>> Szóval vannak itt még megoldandó problémák.
>>
>> Mondjuk át lehet alakítani az autók töltőcsatlakozóit valami automatás
>> dologra, ami a mozgatást-csatlakoztatást elintézi, de ez a dolog, ha
>> meg is valósul, nem úgy fog működni, mint a mai töltők.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>>
>>
>> 2014-04-09 13:43 GMT+02:00 Nemka <nemka at nemka.hu>:
>>> Egy jelenlegi áltagos telefon hálózati adaptere 3-5W közötti. Ha 400x
>>> gyorsabb a töltés (kérdés, hogy tényleg 400x gyorsabb-e, hiszen a cikk
>>> is írja, hogy jóval kisebb az akku kapacitása, mint a Li-oké és a
>>> hype-ot biztos nem akarták elrontani azzal, hogy ezen eltérésnek
>>> megfelelően korrigálják a töltési sebességet), akkor ennyivel nagyobb
>>> táp is kell, 1.2-2kW. Kíváncsi vagyok, hogy ekkora teljesítményhez
>>> hogyan pakolnak bele elektronikát a jelenlegi mobilokba. Persze, ha
>>> Tony Stark is nekik dolgozik, akkor van esélyük. :-)
>>> Ráadásul az EU sem fog örülni, mert nincs az az USB, ami ezt az áramot
>>> produkálni tudja.
>>>
>>> Vagyis jól hangzik a dolog, de a mobilokban ilyen akku sosem lesz,
>>> autókban már inkább el tudom képzelni.
>>>
>>> Nemka
>>> ---> http://www.nemka.hu <---
>>>
>>>
>>>> 2014.04.09. 13:00 elight at gmail.hu:
>>>> Sziasztok,
>>>> remélem zseblámpához is lesz ilyen...
>> http://www.origo.hu/techbazis/20140408-fel-perc-alatt-feltolti-a-mobilt-a-csodakutyu.html
>>>> Mert mire szükségem van rá, mindig lemerült.
>>>> Egyenlőre maradok a tekerős változatnál.
>>>
>>>> Azután jöhet talán az öt perc alatt tölthető autó is..?
>>>> Üdv István
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list