[elektro] Valami uj akufronton..

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Wed Apr 9 14:08:10 CEST 2014


A vicces az, hogy ugyanez a helyzet fog előállni, ha nem 5 perc alatt
töltöd a kocsit, hanem 50, vagy 500, de tízszer, százszor annyi villanyautó
lesz. Péntek délután mindenki tankol, hogy lejusson a Balcsira, Paks
legerjed.

Szerintem ha a villanyautók tényleg elterjednek, akkor valóban csak a
háznál megtermelt energiával való töltés lesz megoldható. Nappal elrakod
akkuba a napenergiát, majd éjjel áttöltöd az autó akkujába. vagy
cserélhetős akksis autó kell. Igaza van Musknak, hogy akkugyárat épít.

OFF: Cserébe a házi autótöltést sokkal nehezebben fogják tudni
megadóztatni. Mert, hogy nemsokára rájönnek mindenhol, hogy az
autó-villanyt is jövedéki terméknek kell minősíteni, az biztos.

Szabolcs



2014. április 9. 13:55 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> És hogyan fogod az autóra kötni azt a madzagot...? Mert kézzel meg nem
> emeled, az biztos...
>
> A Tesla S 375V-os akksipakkal rendelkezik. Ebbe kell 60 kWh-t
> beletolni, mondjuk ne 30 másodperc, hanem 5 perc alatt (ez elfogadható
> várakozási idő egy mai tankoláshoz képest). Legyen mondjuk 1/3-ig
> töltött az akksi, azaz csak 40 kWh-t kelljen beletolni. (És van 85
> kWh-s akksipakkal szerelt Tesla S is.)
>
> Ha el nem számoltam, akkor 40 kWh-hoz 5 perc alatt az 40*12 = 480 kW
> teljesítmény, ami majdnem 1300A ezen a feszültségen. Egyrészt kisebb
> erőmű kell ahhoz, hogy a hálózatból ki lehessen ennyit venni, másrészt
> anno a 3 fázison bekötött épületgépészeti klímagépek egyenként 450A-re
> méretezett kábelei jutnak az eszembe, ahol maga az ér volt kb.
> kisujjnyi, 1,5-2 centis, plusz a szigetelés.
>
> Szóval vannak itt még megoldandó problémák.
>
> Mondjuk át lehet alakítani az autók töltőcsatlakozóit valami automatás
> dologra, ami a mozgatást-csatlakoztatást elintézi, de ez a dolog, ha
> meg is valósul, nem úgy fog működni, mint a mai töltők.
>
> Best regards,
> Andy
>
>
>
> 2014-04-09 13:43 GMT+02:00 Nemka <nemka at nemka.hu>:
> > Egy jelenlegi áltagos telefon hálózati adaptere 3-5W közötti. Ha 400x
> > gyorsabb a töltés (kérdés, hogy tényleg 400x gyorsabb-e, hiszen a cikk
> > is írja, hogy jóval kisebb az akku kapacitása, mint a Li-oké és a
> > hype-ot biztos nem akarták elrontani azzal, hogy ezen eltérésnek
> > megfelelően korrigálják a töltési sebességet), akkor ennyivel nagyobb
> > táp is kell, 1.2-2kW. Kíváncsi vagyok, hogy ekkora teljesítményhez
> > hogyan pakolnak bele elektronikát a jelenlegi mobilokba. Persze, ha
> > Tony Stark is nekik dolgozik, akkor van esélyük. :-)
> > Ráadásul az EU sem fog örülni, mert nincs az az USB, ami ezt az áramot
> > produkálni tudja.
> >
> > Vagyis jól hangzik a dolog, de a mobilokban ilyen akku sosem lesz,
> > autókban már inkább el tudom képzelni.
> >
> > Nemka
> > --->    http://www.nemka.hu    <---
> >
> >
> >> 2014.04.09. 13:00 elight at gmail.hu:
> >> Sziasztok,
> >
> >> remélem zseblámpához is lesz ilyen...
> >
> >>
> http://www.origo.hu/techbazis/20140408-fel-perc-alatt-feltolti-a-mobilt-a-csodakutyu.html
> >
> >> Mert mire szükségem van rá, mindig lemerült.
> >> Egyenlőre maradok a tekerős változatnál.
> >
> >
> >> Azután jöhet talán az öt perc alatt tölthető autó is..?
> >
> >> Üdv István
> >
> >> -----------------------------------------
> >>           elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list