[elektro] Valami uj akufronton..
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Apr 9 14:24:29 CEST 2014
Gps alapu , km elszamolast akarnak.
Bye
Dexter
2014.04.09. 14:09, "SZIGETI Szabolcs" <szigiszabolcs at gmail.com> ezt írta:
> A vicces az, hogy ugyanez a helyzet fog előállni, ha nem 5 perc alatt
> töltöd a kocsit, hanem 50, vagy 500, de tízszer, százszor annyi villanyautó
> lesz. Péntek délután mindenki tankol, hogy lejusson a Balcsira, Paks
> legerjed.
>
> Szerintem ha a villanyautók tényleg elterjednek, akkor valóban csak a
> háznál megtermelt energiával való töltés lesz megoldható. Nappal elrakod
> akkuba a napenergiát, majd éjjel áttöltöd az autó akkujába. vagy
> cserélhetős akksis autó kell. Igaza van Musknak, hogy akkugyárat épít.
>
> OFF: Cserébe a házi autótöltést sokkal nehezebben fogják tudni
> megadóztatni. Mert, hogy nemsokára rájönnek mindenhol, hogy az
> autó-villanyt is jövedéki terméknek kell minősíteni, az biztos.
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2014. április 9. 13:55 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>
> > És hogyan fogod az autóra kötni azt a madzagot...? Mert kézzel meg nem
> > emeled, az biztos...
> >
> > A Tesla S 375V-os akksipakkal rendelkezik. Ebbe kell 60 kWh-t
> > beletolni, mondjuk ne 30 másodperc, hanem 5 perc alatt (ez elfogadható
> > várakozási idő egy mai tankoláshoz képest). Legyen mondjuk 1/3-ig
> > töltött az akksi, azaz csak 40 kWh-t kelljen beletolni. (És van 85
> > kWh-s akksipakkal szerelt Tesla S is.)
> >
> > Ha el nem számoltam, akkor 40 kWh-hoz 5 perc alatt az 40*12 = 480 kW
> > teljesítmény, ami majdnem 1300A ezen a feszültségen. Egyrészt kisebb
> > erőmű kell ahhoz, hogy a hálózatból ki lehessen ennyit venni, másrészt
> > anno a 3 fázison bekötött épületgépészeti klímagépek egyenként 450A-re
> > méretezett kábelei jutnak az eszembe, ahol maga az ér volt kb.
> > kisujjnyi, 1,5-2 centis, plusz a szigetelés.
> >
> > Szóval vannak itt még megoldandó problémák.
> >
> > Mondjuk át lehet alakítani az autók töltőcsatlakozóit valami automatás
> > dologra, ami a mozgatást-csatlakoztatást elintézi, de ez a dolog, ha
> > meg is valósul, nem úgy fog működni, mint a mai töltők.
> >
> > Best regards,
> > Andy
> >
> >
> >
> > 2014-04-09 13:43 GMT+02:00 Nemka <nemka at nemka.hu>:
> > > Egy jelenlegi áltagos telefon hálózati adaptere 3-5W közötti. Ha 400x
> > > gyorsabb a töltés (kérdés, hogy tényleg 400x gyorsabb-e, hiszen a cikk
> > > is írja, hogy jóval kisebb az akku kapacitása, mint a Li-oké és a
> > > hype-ot biztos nem akarták elrontani azzal, hogy ezen eltérésnek
> > > megfelelően korrigálják a töltési sebességet), akkor ennyivel nagyobb
> > > táp is kell, 1.2-2kW. Kíváncsi vagyok, hogy ekkora teljesítményhez
> > > hogyan pakolnak bele elektronikát a jelenlegi mobilokba. Persze, ha
> > > Tony Stark is nekik dolgozik, akkor van esélyük. :-)
> > > Ráadásul az EU sem fog örülni, mert nincs az az USB, ami ezt az áramot
> > > produkálni tudja.
> > >
> > > Vagyis jól hangzik a dolog, de a mobilokban ilyen akku sosem lesz,
> > > autókban már inkább el tudom képzelni.
> > >
> > > Nemka
> > > ---> http://www.nemka.hu <---
> > >
> > >
> > >> 2014.04.09. 13:00 elight at gmail.hu:
> > >> Sziasztok,
> > >
> > >> remélem zseblámpához is lesz ilyen...
> > >
> > >>
> >
> http://www.origo.hu/techbazis/20140408-fel-perc-alatt-feltolti-a-mobilt-a-csodakutyu.html
> > >
> > >> Mert mire szükségem van rá, mindig lemerült.
> > >> Egyenlőre maradok a tekerős változatnál.
> > >
> > >
> > >> Azután jöhet talán az öt perc alatt tölthető autó is..?
> > >
> > >> Üdv István
> > >
> > >> -----------------------------------------
> > >> elektro[-flame|-etc]
> > >
> > > -----------------------------------------
> > > elektro[-flame|-etc]
> >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list