[elektro] Alacsony veszteségű egyenáram

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Mon Sep 2 15:06:56 CEST 2013


tény, hogy "makro szemlélettel " Tesla győzött Edisonnal szemben

...és ezek ellenére, hogy ha CSAK 800méter 1fázisú kanócot kellene kiépíteni,
(a falu szélén) ma is olcsóbb helyszínen előállítani egy aggregátorral,
mert " mikro szemlélettel "  2- 3 - 4 misi lenne a kiépítés, ( és
csak 10-15 év alatt lenne nullszaldós ) , és olcsóbban csinálom meg magamnak



Xorn <toth.endre at gmail.com> írta, 2013.09.02.:
> 2013/9/2 Cser Tamas <maguspr53 at gmail.com>:
>> SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com> írta, 2013.09.02.:
>>> Hali!
>>>
>>> Ezek a rendszerek több száz kV-osak, nincs szupravezető, meg miegymás.
>>> Viszont pl. a tengeralatti kábel kapaicása elég rendes, azt 50Hz-cel
>>> töltögetni nagy veszteség lehet.
>>> Ez persze szembe áll az átalakítás hatásfokával, de nyilván kiszámolták.
>>> Amit olvastam, ott nagy előnyként azt is kiemelik, hogy nem kell
>>> szinkronizálni a frekvenciát, tehát jóval függetlenebb lehet két AC
>>> rendszer, ha DC-n keresztül van összekötve, így pl. üzemzavar esetén nem
>>> rántják le egymást.
>>>
>>> Szabolcs
>>
>> 1888-ban Nikola Tesla előadást tartott az Amerikai Mérnökegylet előtt,
>> Váltóáramú generátorok és transzformátorok új rendszere címmel,
>> amelyben vázolta a váltóáram előállításának és szállításának
>> hatékonyságát lehetővé tévő fejlesztéseket.
>>
>> Forgó áramátalakítók lehetővé tették a váltóáram és az egyenáram
>> közötti átjárást, továbbá a megtermelt energiától eltérő frekvenciájú
>> energiát igénylő fogyasztók összekapcsolását.
>>
>> ... és a sok egyenáramú "áramgyártó" háborút vesztett, és becsődölt....
>>
>> ... és mindössze 130 év kellett ahhoz, hogy az egyenáramú átvitel újra
>> felszínre
>> kerüljön...
>
> Javíts ki, ha tévednék, de akkoriban ott az volt a gond, hogy a kisebb
> veszteséghez (és vékonyabb dróthoz :-)) szükséges jóval magasabb feszt
> trafókkal, váltóáramból sokkal könnyebb volt előállítani, mint
> egyenáramból. Alacsony feszültségen meg nem jó messzire vinni a DC-t,
> mert rém magas lesz a veszteség. Rémlik valami, hogy Edison (aki DC
> párti volt) egy vasút sínpárját használta fel az erőmű és a város
> összekötésére valami 4,5 km távolságban, de még így is elég bajos volt
> a dolog.
>
> Az idézett Wikis cikkekben szó van a kapcsolóelemek fejlődéséről is -
> szerintem Tesla idejében nem sok optovezérelt tirisztoruk volt még,
> amit ilyesmire tudtak volna használni. :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list