[elektro] ariston arsl 85

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Sun Nov 17 13:52:47 CET 2013


Semmi... az alktarészlistában is csak cikkszám.


2013. november 17. 13:35 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:

> típusjelzés nem volt rajta?
>
>
> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta, 2013.11.17.:
> > Nagy válasz: szobahőmérsékleten 18 kohm és lefelé megy...  :DDD
> >
> >
> > 2013. november 17. 13:18 Skandar Graun írta, <sgraun at gmail.com>:
> >
> >> Nagy kérdés: A hőfokérzékelő kb milyen ellenállással képviselteti magát
> >> ezeknél a gépeknél?
> >>
> >>
> >> 2013. november 17. 10:00 Skandar Graun írta, <sgraun at gmail.com>:
> >>
> >> Jó reggelt, köszönöm az agyalást. :)
> >>>
> >>> Neem, tegnap már miszlikbe szedtem, a minimális oxidréteget is
> leszedtem
> >>> az érintkezőkről, agyaltam a működésén...
> >>> Arretáló szerkezet van benne, ez a biztosító rudazat másik funkciója.
> >>> Egyébként ötletes szerkentyű...
> >>> Ma a kapcsolási rajz birtokában folytatom. :D
> >>> Készül a ledes steklámpa... :D
> >>>
> >>>
> >>> 2013. november 17. 8:44 Dienes József írta, <
> >>> dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu>:
> >>>
> >>> Álmomban az jutott még eszembe, hogy amikor kilincsművet rajzolunk,
> >>>> akkor azt el szoktuk hanyagolni, hogy kell lennie valami féknek, vagy
> >>>> arretáló szerkezetnek, ami meggátolja, hogy a kerék visszafelé
> >>>> forogjon.
> >>>> (A kilincs súrlódása ugye a "visszafelé úton" is kifejt egy kis
> >>>> nyomatékot.) Ha a mozgatott mechanikának elég nagy a nyomatékigénye,
> >>>> akkor persze nem kell erre külön alkatrész, de ha nem, akkor valami
> >>>> kell, hogy ott legyen: vagy csak egy filckorongos fék, vagy egy másik,
> >>>> szembeálló racsni, vagy a tengelyre egyik irányba rászoruló rugó, stb.
> >>>>
> >>>> Na, ha csak ez az arretáló izé akadt ki, akkor lehet, hogy látszólag
> >>>> minden jó, a kilincs mozog, a kerék forog, érintkezők érintkeznek,
> >>>> de amikor a mágnes kiejt, akkor az egész visszafordul picit, a
> >>>> vezérlésnek meg már hibát jelent az, hogy egy kiadott impulzusra
> >>>> az érintkező több zárás-nyitás jellel válaszol. Szemmel viszont ezt
> >>>> elég nehéz lenne kiszúrni a mágnes gyors mozgása miatt.
> >>>>
> >>>> Látod, így jár aki lusta: tegnap még megúsztad volna az egészet egy
> >>>> tápkondicserével,  most meg már szedheted miszlikbe az egész
> >>>> miskulanciát. :-)
> >>>>
> >>>> Üdv:
> >>>>      Józsi
> >>>>
> >>>>
> >>>> Skandar Graun írta, 2013.11.17. 0:04-kor:
> >>>>
> >>>> > Jól látod, a retesz árammentesen is zár, külön, jól eldugott
> >>>> vésznyitója
> >>>> > van.
> >>>> > De azért tudom ennyire, hogy hogy műxik, mert szétszedtem, átnéztem,
> >>>> > megértettem és annak fényében tesztelgettem.
> >>>> > Elmondani bonyé, a lényege, hogy a zárnyelv tologat egy lapot, amit
> >>>> rugó
> >>>> > tol vissza. Kivéve, ha a kilincsmű rudazata reteszeli.
> >>>> > Ha a kilincsmű visszahúzza a rudazatot, akkor visszaengedhető a lap,
> >>>> > nyitható a zár.
> >>>> > Én is mechanikai hibára tippeltem, de a pontos kattogásszám (elég
> >>>> zajos,
> >>>> > figyelemfelkeltő) nem arra utal.
> >>>> > De holnap még ráforrasztok némi próbalámpát és megnézem, mit művel.
> >>>> Elég
> >>>> > rövid, szóval nem tudom, mi lesz a célravezető jelző. :)
> >>>> >
> >>>> >
> >>>> > 2013. november 16. 23:34 Dienes József írta, <
> >>>> dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu>
> >>>> > :
> >>>> >
> >>>> >> Aztán próbálom elképzelni ezt a kilincsműves ketyerét,
> >>>> >> nem sok sikerrel.
> >>>> >> Azt írtad: nem is (mindig) engedi el a zárnyelvet.
> >>>> >>
> >>>> >> Lehet, hogy nem is elektromos, hanem valami mechanikai hibád van:
> >>>> >> arra gondolok, hogy ezt a bonyolítást arra agyalhatták ki, hogy
> >>>> >> a mosás közben ne kelljen folyamatosan rajta tartani az áramot
> >>>> >> a zár húzótekercsén, meg hogy ha mosás közben elmegy a hálózati
> >>>> >> fesz, akkor se tudd kinyitni a(z esetleg vízzel teli) gép ajtaját.
> >>>> >>
> >>>> >> Szóval lehet, hogy a kilincs útja szorul, vagy koszos, és nem tud
> >>>> >> akkorát mozdulni, hogy a kilincskereket elforgassa.
> >>>> >> Vagy forgatja, de a kilincskerék nem reteszel, mert elgörbült,
> >>>> >> vagy lötyög, vagy letört róla valami, stb.
> >>>> >>
> >>>> >> Józsi
> >>>> >>
> >>>> >> Dienes József írta, 2013.11.16. 22:55-kor:
> >>>> >>> Skandar Graun írta, 2013.11.16. 22:36-kor:
> >>>> >>>> Relé.
> >>>> >>> Ahhh.
> >>>> >>> És annak a relének a tekercsének véletlenül nem egy soros
> >>>> >>> kondenzátoros tápocska állítja elő a húzófeszt?
> >>>> >>>
> >>>> >>> Bocs, hogy ezt a gondolatot erőltetem, de előttem is az
> >>>> >>> a kép lebeg, amit Géza is írt: egy gyenge tápról látszólag
> >>>> >>> minden szépen muzsikál: proci eljár, LED-ek világítanak,
> >>>> >>> gombok működnek. Amikor a START-ot megnyomod, akkor az első
> >>>> >>> relatíve nagyobb áramfelvétellel járó esemény a zárnak (illetve
> >>>> >>> a reléjének) a behúzása. És itt el is száll a program.
> >>>> >>>
> >>>> >>> Vagy a zár állapotát visszajelző mikrokapcsoló ragadt be
> >>>> >>> valamelyik állapotában, de azt, ha jól értem, már kilámpáztad.
> >>>> >>>
> >>>> >>> Józsi
> >>>> >>>
> >>>> >>>
> >>>> >>>> Nincs kitámasztott mágnes.
> >>>> >>>> Egy érdekes, kilincsműves ketyere csinálja a zárbiztosítást.
> >>>> >>>> Alapvetően a zárnyelv maga húzza be a biztosítást és a kilincsmű
> a
> >>>> >>>> biztosítást reteszeli.
> >>>> >>>> Amikor a reteszelés bent van, akkor érintkezik a jelzőérintkező.
> >>>> Ezt, a
> >>>> >>>> 230AC miatt még nem vizsgáltam, de a vonal teljesen ép,
> >>>> >>>> csengetővel
> >>>> jó.
> >>>> >>>> A kilincsmű másik helyzetében a retesz biztosítása kiszabadul,
> >>>> >>>> nyitható az
> >>>> >>>> ajtó. Ekkor nem érintkezik a jelzőérintkező.
> >>>> >>>>
> >>>> >>>> De most nem érdekes, milyen állapotban van, csak mindig hatot
> >>>> kattan,
> >>>> >>>> akkor
> >>>> >>>> is, ha ezzel nem engedi el a zárnyelvet.
> >>>> >>>> Jó állapotában egyet kattan csak.
> >>>> >>>>
> >>>>
> >>>> -----------------------------------------
> >>>>           elektro[-flame|-etc]
> >>>>
> >>>
> >>>
> >>
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list