[elektro] ariston arsl 85

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sun Nov 17 13:58:42 CET 2013


Lassan vége a szabadidődnek, kezdődik a munkahét, és átlépsz abba a 
fázisba, amikor jobban megéri kihívni a szerelőt :)

Persze én is elmennék a tőlem telhető végsőkig, mielőtt ezt meglépném :)


Gábor


2013.11.17. 13:33 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> Nagy válasz: szobahőmérsékleten 18 kohm és lefelé megy...  :DDD
>
>
> 2013. november 17. 13:18 Skandar Graun írta,<sgraun at gmail.com>:
>
>> Nagy kérdés: A hőfokérzékelő kb milyen ellenállással képviselteti magát
>> ezeknél a gépeknél?
>>
>>
>> 2013. november 17. 10:00 Skandar Graun írta,<sgraun at gmail.com>:
>>
>> Jó reggelt, köszönöm az agyalást. :)
>>> Neem, tegnap már miszlikbe szedtem, a minimális oxidréteget is leszedtem
>>> az érintkezőkről, agyaltam a működésén...
>>> Arretáló szerkezet van benne, ez a biztosító rudazat másik funkciója.
>>> Egyébként ötletes szerkentyű...
>>> Ma a kapcsolási rajz birtokában folytatom. :D
>>> Készül a ledes steklámpa... :D
>>>
>>>
>>> 2013. november 17. 8:44 Dienes József írta,<
>>> dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu>:
>>>
>>> Álmomban az jutott még eszembe, hogy amikor kilincsművet rajzolunk,
>>>> akkor azt el szoktuk hanyagolni, hogy kell lennie valami féknek, vagy
>>>> arretáló szerkezetnek, ami meggátolja, hogy a kerék visszafelé forogjon.
>>>> (A kilincs súrlódása ugye a "visszafelé úton" is kifejt egy kis
>>>> nyomatékot.) Ha a mozgatott mechanikának elég nagy a nyomatékigénye,
>>>> akkor persze nem kell erre külön alkatrész, de ha nem, akkor valami
>>>> kell, hogy ott legyen: vagy csak egy filckorongos fék, vagy egy másik,
>>>> szembeálló racsni, vagy a tengelyre egyik irányba rászoruló rugó, stb.
>>>>
>>>> Na, ha csak ez az arretáló izé akadt ki, akkor lehet, hogy látszólag
>>>> minden jó, a kilincs mozog, a kerék forog, érintkezők érintkeznek,
>>>> de amikor a mágnes kiejt, akkor az egész visszafordul picit, a
>>>> vezérlésnek meg már hibát jelent az, hogy egy kiadott impulzusra
>>>> az érintkező több zárás-nyitás jellel válaszol. Szemmel viszont ezt
>>>> elég nehéz lenne kiszúrni a mágnes gyors mozgása miatt.
>>>>
>>>> Látod, így jár aki lusta: tegnap még megúsztad volna az egészet egy
>>>> tápkondicserével,  most meg már szedheted miszlikbe az egész
>>>> miskulanciát. :-)
>>>>
>>>> Üdv:
>>>>       Józsi
>>>>
>>>>
>>>> Skandar Graun írta, 2013.11.17. 0:04-kor:
>>>>
>>>>> Jól látod, a retesz árammentesen is zár, külön, jól eldugott
>>>> vésznyitója
>>>>> van.
>>>>> De azért tudom ennyire, hogy hogy műxik, mert szétszedtem, átnéztem,
>>>>> megértettem és annak fényében tesztelgettem.
>>>>> Elmondani bonyé, a lényege, hogy a zárnyelv tologat egy lapot, amit
>>>> rugó
>>>>> tol vissza. Kivéve, ha a kilincsmű rudazata reteszeli.
>>>>> Ha a kilincsmű visszahúzza a rudazatot, akkor visszaengedhető a lap,
>>>>> nyitható a zár.
>>>>> Én is mechanikai hibára tippeltem, de a pontos kattogásszám (elég
>>>> zajos,
>>>>> figyelemfelkeltő) nem arra utal.
>>>>> De holnap még ráforrasztok némi próbalámpát és megnézem, mit művel.
>>>> Elég
>>>>> rövid, szóval nem tudom, mi lesz a célravezető jelző. :)
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013. november 16. 23:34 Dienes József írta,<
>>>> dienes.jozsef at rh.uni-obuda.hu>
>>>>> :
>>>>>
>>>>>> Aztán próbálom elképzelni ezt a kilincsműves ketyerét,
>>>>>> nem sok sikerrel.
>>>>>> Azt írtad: nem is (mindig) engedi el a zárnyelvet.
>>>>>>
>>>>>> Lehet, hogy nem is elektromos, hanem valami mechanikai hibád van:
>>>>>> arra gondolok, hogy ezt a bonyolítást arra agyalhatták ki, hogy
>>>>>> a mosás közben ne kelljen folyamatosan rajta tartani az áramot
>>>>>> a zár húzótekercsén, meg hogy ha mosás közben elmegy a hálózati
>>>>>> fesz, akkor se tudd kinyitni a(z esetleg vízzel teli) gép ajtaját.
>>>>>>
>>>>>> Szóval lehet, hogy a kilincs útja szorul, vagy koszos, és nem tud
>>>>>> akkorát mozdulni, hogy a kilincskereket elforgassa.
>>>>>> Vagy forgatja, de a kilincskerék nem reteszel, mert elgörbült,
>>>>>> vagy lötyög, vagy letört róla valami, stb.
>>>>>>
>>>>>> Józsi
>>>>>>
>>>>>> Dienes József írta, 2013.11.16. 22:55-kor:
>>>>>>> Skandar Graun írta, 2013.11.16. 22:36-kor:
>>>>>>>> Relé.
>>>>>>> Ahhh.
>>>>>>> És annak a relének a tekercsének véletlenül nem egy soros
>>>>>>> kondenzátoros tápocska állítja elő a húzófeszt?
>>>>>>>
>>>>>>> Bocs, hogy ezt a gondolatot erőltetem, de előttem is az
>>>>>>> a kép lebeg, amit Géza is írt: egy gyenge tápról látszólag
>>>>>>> minden szépen muzsikál: proci eljár, LED-ek világítanak,
>>>>>>> gombok működnek. Amikor a START-ot megnyomod, akkor az első
>>>>>>> relatíve nagyobb áramfelvétellel járó esemény a zárnak (illetve
>>>>>>> a reléjének) a behúzása. És itt el is száll a program.
>>>>>>>
>>>>>>> Vagy a zár állapotát visszajelző mikrokapcsoló ragadt be
>>>>>>> valamelyik állapotában, de azt, ha jól értem, már kilámpáztad.
>>>>>>>
>>>>>>> Józsi
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>> Nincs kitámasztott mágnes.
>>>>>>>> Egy érdekes, kilincsműves ketyere csinálja a zárbiztosítást.
>>>>>>>> Alapvetően a zárnyelv maga húzza be a biztosítást és a kilincsmű a
>>>>>>>> biztosítást reteszeli.
>>>>>>>> Amikor a reteszelés bent van, akkor érintkezik a jelzőérintkező.
>>>> Ezt, a
>>>>>>>> 230AC miatt még nem vizsgáltam, de a vonal teljesen ép, csengetővel
>>>> jó.
>>>>>>>> A kilincsmű másik helyzetében a retesz biztosítása kiszabadul,
>>>>>>>> nyitható az
>>>>>>>> ajtó. Ekkor nem érintkezik a jelzőérintkező.
>>>>>>>>
>>>>>>>> De most nem érdekes, milyen állapotban van, csak mindig hatot
>>>> kattan,
>>>>>>>> akkor
>>>>>>>> is, ha ezzel nem engedi el a zárnyelvet.
>>>>>>>> Jó állapotában egyet kattan csak.
>>>>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list