[elektro] Triak + motor

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Wed Jul 31 08:12:43 CEST 2013


On Tue, 30 Jul 2013, Info wrote:

> Igen,  de  arra figyelj, hogy 400V-os cuccot lehetőleg kerüld, a triac
> ebben  600V-os,  a  MOC  is  legyen  annyi. Függetlenül a motoron lévő
> konditól,  a  paralell  RC-tag is rezgőkört alkot, ezért lenghet túl a
> fesz ha csökkented a kivezérlést (fordulatot).

OK! Megy oda a 800 voltos.

>>> Valamint   a  fordulat  terhelésfüggő  lesz  erősen.
>> Ventillátorhoz kell.
>
> Az is lehet változó rekesznyílású :)

Igen, találtam egy érdekes szerkezetet benne, egy motorosan szabályozható 
zsalut a beszívó oldalon... A funkciójára még nem jöttem rá. :)

> No  komolyan,  idővel  ha  szorul  a csapágya, ill rárakódik por/szösz
> észre  fogod venni, hogy nagyobb szabályzójel kell picivel. Illetve az
> indulásnál nagyobb indítási alapjel, amit aztán visszavehetsz.

Ezzel nincs gond, mert eleve a légminőségre szabályzok vissza (minél 
nagyobb CO2 & RH, annál nagyobb lóerővel teker a ventillátor).


 								-Sygma



More information about the Elektro mailing list