[elektro] Triak + motor
Szima Gábor
sygma at tesla.hu
Wed Jul 31 08:12:43 CEST 2013
On Tue, 30 Jul 2013, Info wrote:
> Igen, de arra figyelj, hogy 400V-os cuccot lehetőleg kerüld, a triac
> ebben 600V-os, a MOC is legyen annyi. Függetlenül a motoron lévő
> konditól, a paralell RC-tag is rezgőkört alkot, ezért lenghet túl a
> fesz ha csökkented a kivezérlést (fordulatot).
OK! Megy oda a 800 voltos.
>>> Valamint a fordulat terhelésfüggő lesz erősen.
>> Ventillátorhoz kell.
>
> Az is lehet változó rekesznyílású :)
Igen, találtam egy érdekes szerkezetet benne, egy motorosan szabályozható
zsalut a beszívó oldalon... A funkciójára még nem jöttem rá. :)
> No komolyan, idővel ha szorul a csapágya, ill rárakódik por/szösz
> észre fogod venni, hogy nagyobb szabályzójel kell picivel. Illetve az
> indulásnál nagyobb indítási alapjel, amit aztán visszavehetsz.
Ezzel nincs gond, mert eleve a légminőségre szabályzok vissza (minél
nagyobb CO2 & RH, annál nagyobb lóerővel teker a ventillátor).
-Sygma
More information about the Elektro
mailing list