[elektro] Triak + motor
Vajk Fekete
vajkhu at gmail.com
Wed Jul 31 10:09:53 CEST 2013
Az a funkcioja, hogy ha kint fuj a szel, de te nem akarsz szelloztetni...
Vajk
2013/7/31 Szima Gábor <sygma at tesla.hu>
>
> On Tue, 30 Jul 2013, Info wrote:
>
> > Igen, de arra figyelj, hogy 400V-os cuccot lehetőleg kerüld, a triac
> > ebben 600V-os, a MOC is legyen annyi. Függetlenül a motoron lévő
> > konditól, a paralell RC-tag is rezgőkört alkot, ezért lenghet túl a
> > fesz ha csökkented a kivezérlést (fordulatot).
>
> OK! Megy oda a 800 voltos.
>
> >>> Valamint a fordulat terhelésfüggő lesz erősen.
> >> Ventillátorhoz kell.
> >
> > Az is lehet változó rekesznyílású :)
>
> Igen, találtam egy érdekes szerkezetet benne, egy motorosan szabályozható
> zsalut a beszívó oldalon... A funkciójára még nem jöttem rá. :)
>
> > No komolyan, idővel ha szorul a csapágya, ill rárakódik por/szösz
> > észre fogod venni, hogy nagyobb szabályzójel kell picivel. Illetve az
> > indulásnál nagyobb indítási alapjel, amit aztán visszavehetsz.
>
> Ezzel nincs gond, mert eleve a légminőségre szabályzok vissza (minél
> nagyobb CO2 & RH, annál nagyobb lóerővel teker a ventillátor).
>
>
> -Sygma
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list