[elektro] Audi Matrix LED-es fényszóró
SZIGETI Szabolcs
szigiszabolcs at gmail.com
Thu Jul 18 17:08:58 CEST 2013
Hali!
Ez részben igaz, mindig van trendi dolgok. De az automata fényszórón
meglepődtem, ahány új autót (mondjuk Dacia Logan fölött) néztem mostanában,
mindegyikben volt, igaz a legtöbben extraként és az automata ablaktörlővel
együtt, mivel ugyanazt a szenzort használják..
A kanyarfényszóró biztosan ki fog halni, de azért, hogy az itt emlegetett
összetettebb rendszerek vegyék át a funkcióit.
Mindegy, amíg van ülésfűtés, addig nem aggódom :-)
Szabolcs
2013. július 18. 16:57 Vajk Fekete írta, <vajkhu at gmail.com>:
> "Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen mindig
> gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
> autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem az
> automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot, amikről
> a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk."
>
> En meg mindig azt latom, hogy az uj autos fejlesztesek jelentos resze csak
> azert kell, hogy eladja az autot. Hogy a konkurrencianak ne legyen.
> Tobbseguk 1-2 modellciklus alatt eltunik, mert lesz helyette mas
> humorforras, amire a marketing strategiat epiteni lehet. 10-bol max 1 az,
> ami elterjed es alappa valik. Siman a citrom kovetkezo verziojaban nem lesz
> kanyarfenyszoro, mert abban az utoleresradar lesz a poen amivel eladjak. Ha
> egy feature-nek mar nincs marketing erteke, siman kiveszik, minek
> pazaroljak ra a penzt. Az hogy hasznos vagy sem, senkit nem erdekel. A
> focus1-ben ha ment az ablaktorlo es rukibe tetted, elindult a hatso torlo.
> benne is volt a prosiban az alaparas extraknal. a focus 2-ben mar nem. Volt
> amikor a fenyerzekelos fenyszoro volt a meno, mostmar alig van ujautoban.
> Es sorolhatnam.
>
> Vajk
>
>
> 2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>
>
> > Lehet. De nem az őzet, hanem az út széli gyalogost, meg az egyéb élő
> > szövetet a fémvázon látod meg. Az őzet valóban nem érdekli. Másrészt nem
> > csak jobbra, hanem balra is kanyarodik.
> > A szórásképet sem lehet csak úgy szétteríteni, mert akkor ha kell, ha nem
> > bevilágítja az út szélét, ami zavaró lehet, ráadásul erre azért vannak
> > betartandó előírások.
> > A teljesítmény növelése meg azért nem triviális egy szélesebb képhez,
> mert
> > adott, standardizált "izzókból", gyújtókból, ballasztokból kell
> építkezni.
> > És kanyarokban még minidig kevésbé világítaná be a szélét.
> > Azt, meg hogy mibe kerül, szerencsére nem tudom, mert bár a garancia már
> > régesrég lejárt, ennek ellenére teszi a dolgát, világít, méghozzá nagyon
> > jól, kanyarodik.
> > De abban igazad van, meg lehet lenni nélküle is, és több benne a
> > meghibásodási lehetőség, mint egy 50 éves sealed-beam amerikai lámpában,
> de
> > hát, ha csak ezt néznénk, hogy mi milyen bonyolult, még minidig
> olajmécses
> > mellett olvasnánk a listát.
> >
> > Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen mindig
> > gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
> > autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem az
> > automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot,
> amikről
> > a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk.
> >
> > Szabolcs
> >
> >
> >
> > 2013. július 18. 15:57 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >
> > > ugyes . 200km/h-s sebessegre van optimalizalva a szoraskepe , igy
> > szuksege
> > > lett a kanyarkovetesre .
> > > pedig az oz alacsonyabb temponal is bemegy eled ugy hogy "kanyarbol"
> jon
> > .
> > > azert hogy ne kelljen 20%-al nagyobb fenyteljesitmenyt beepiteni ,
> > > gyartottak egy olyan megoldast a jobbra kanyarkovetessel ami elvileg az
> > > utak kornyekenek fenyszennyezeset csokkenti , valojaban egy draga ,
> > > macerasan uzemeltetheto , biztonsagot csokkento eljarast erdemenyez ,
> > ami a
> > > gari lejarta utan szervizelhetetlenne valik .
> > > japan- amerikai kiskocka fenyszoro ... az meg otven evig elvilagit -
> > > utojara amikor vennem kellett , akkor volt 3500ft darabja mindennel.
> > >
> > > bye
> > > dexter
> > >
> > >
> > >
> > > 2013. július 18. 9:26 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com
> >:
> > >
> > > > Hali!
> > > >
> > > > Igen, vetitőlencsés xenon. Amúgy semmi extra, ez egy Citroen C4.
> > Persze,
> > > > terít jobbra, de főleg egy elnyújtott kanyarban kellemes, hogy
> befordul
> > > és
> > > > látszik a padka, ráadásul balra is működik. A két fényszóró nem
> azonos
> > > > szögben fordul, tehát a kanyarban valóban szétnyílik egy kicsit a
> > > fénykéve.
> > > > Meg talán a sebességet is figyelembe veszi.
> > > > Persze ez már elektronikus, nem mechanikus, mint a régi Citroenekben.
> > > >
> > > > Szabolcs
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > 2013. július 17. 22:21 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> > > >
> > > > > valami vetitolencses , poligontukros stb csicsa fenyszorod van ?
> > > > > a normal fenyszorok jobb oldalra kifejezetten jol teritettek .
> > > > >
> > > > > bye
> > > > > dexter
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > > > 2013. július 17. 22:17 SZIGETI Szabolcs írta, <
> > szigiszabolcs at gmail.com
> > > >:
> > > > >
> > > > > > Hali!
> > > > > >
> > > > > > De van, nagyon is jó a kevésbé éles kanyarban, mert szépen
> > > bevilágitja
> > > > az
> > > > > > út szélét, ami egyébként pont kimaradna és ott leselkedik részeg
> > > > bicajos.
> > > > > > Én nagyon szeretem ezt a funkciót.
> > > > > > A gps-es megoldások meg, amiket láttam nem azt találják ki, hogy
> > > merre
> > > > > > mész, hanem kereszteződésben szétteritik a fényt, hogy beláss.
> > > Nyilván
> > > > ez
> > > > > > is valami hasonló lesz.
> > > > > >
> > > > > > Szabolcs
> > > > > > 2013.07.17. 16:56, "Vajk Fekete" <vajkhu at gmail.com> ezt írta:
> > > > > >
> > > > > > > hadeha az ut kanyarodik, akkor nem sok haszna van a
> > > > > kanyarbavilagitasnak,
> > > > > > > mivel az ut ilyenkor altalaban szep lassu iven kanyarodik.
> akkor
> > > > jonne
> > > > > > jol
> > > > > > > a bevilagitas, ha eles a kanyar, de akkor az 95%-ban egyben
> > > elagazas.
> > > > > > >
> > > > > > > Vajk
> > > > > > >
> > > > > > >
> > > > > > > On Wed, Jul 17, 2013 at 4:44 PM, Kiss Gabor <
> kissg at ssg.ki.iif.hu
> > >
> > > > > wrote:
> > > > > > >
> > > > > > > > On 07/17/2013 03:36 PM, Vajk Fekete wrote:
> > > > > > > > > Azt ertem hogy gps alapjan tudja hogy ott van egy kanyar,
> de
> > > > honnan
> > > > > > > tudja
> > > > > > > > > hogy el lekanyarodok vagy megyek egyenesen? Vagy kotelezo
> > lesz
> > > > > > navival
> > > > > > > >
> > > > > > > > Kanyar != elágazás.
> > > > > > > >
> > > > > > > > Ha az út kanyarodik, feltételezhető, hogy az autó is fog,
> > > > máskülönben
> > > > > > > > "nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében, asszonyom!"
> > :-)
> > > > > > > >
> > > > > > > > g
> > > > > > > > --
> > > > > > > > A: Because it messes up the order in which people normally
> read
> > > > text.
> > > > > > > > Q: Why is top-posting such a bad thing?
> > > > > > > > A: Top-posting.
> > > > > > > > Q: What is the most annoying thing in e-mail?
> > > > > > > >
> > > > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > > > > >
> > > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > > > >
> > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > > >
> > > > > -----------------------------------------
> > > > > elektro[-flame|-etc]
> > > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > > elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > > elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list