[elektro] Audi Matrix LED-es fényszóró

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
Thu Jul 18 16:57:34 CEST 2013


"Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen mindig
gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem az
automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot, amikről
a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk."

En meg mindig azt latom, hogy az uj autos fejlesztesek jelentos resze csak
azert kell, hogy eladja az autot. Hogy a konkurrencianak ne legyen.
Tobbseguk 1-2 modellciklus alatt eltunik, mert lesz helyette mas
humorforras, amire a marketing strategiat epiteni lehet. 10-bol max 1 az,
ami elterjed es alappa valik. Siman a citrom kovetkezo verziojaban nem lesz
kanyarfenyszoro, mert abban az utoleresradar lesz a poen amivel eladjak. Ha
egy feature-nek mar nincs marketing erteke, siman kiveszik, minek
pazaroljak ra a penzt. Az hogy hasznos vagy sem, senkit nem erdekel. A
focus1-ben ha ment az ablaktorlo es rukibe tetted, elindult a hatso torlo.
benne is volt a prosiban az alaparas extraknal. a focus 2-ben mar nem. Volt
amikor a fenyerzekelos fenyszoro volt a meno, mostmar alig van ujautoban.
Es sorolhatnam.

Vajk


2013/7/18 SZIGETI Szabolcs <szigiszabolcs at gmail.com>

> Lehet. De nem az őzet, hanem az út széli gyalogost, meg az egyéb élő
> szövetet a fémvázon látod meg. Az őzet valóban nem érdekli. Másrészt nem
> csak jobbra, hanem balra is kanyarodik.
> A szórásképet sem lehet csak úgy szétteríteni, mert akkor ha kell, ha nem
> bevilágítja az út szélét, ami zavaró lehet, ráadásul erre azért vannak
> betartandó előírások.
> A teljesítmény növelése meg azért nem triviális egy szélesebb képhez, mert
> adott, standardizált  "izzókból", gyújtókból, ballasztokból kell építkezni.
> És kanyarokban még minidig kevésbé világítaná be a szélét.
> Azt, meg hogy mibe kerül, szerencsére nem tudom, mert bár a garancia már
> régesrég lejárt, ennek ellenére teszi a dolgát, világít, méghozzá nagyon
> jól, kanyarodik.
> De abban igazad van, meg lehet lenni nélküle is, és több benne a
> meghibásodási lehetőség, mint egy 50 éves sealed-beam amerikai lámpában, de
> hát, ha csak ezt néznénk, hogy mi milyen bonyolult, még minidig olajmécses
> mellett olvasnánk a listát.
>
> Mellesleg nekem az a tapasztalatom, hogy egy új autós fejlesztésen mindig
> gondolkodik az ember, hogy ki a fenének kell, aztán amikor veszi az új
> autót, akkor rájön, hogy nem lehet nélküle meglenni. Ugyanígy szeretem az
> automata ablaktörlőt, az ülésfűtést, meg mindenféle egyéb kacatot, amikről
> a Skoda 105-ös időkben nem is álmodtunk.
>
> Szabolcs
>
>
>
> 2013. július 18. 15:57 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
> > ugyes . 200km/h-s sebessegre van optimalizalva a szoraskepe , igy
> szuksege
> > lett a kanyarkovetesre .
> > pedig az oz alacsonyabb temponal is bemegy eled ugy hogy "kanyarbol" jon
> .
> > azert hogy ne kelljen 20%-al nagyobb fenyteljesitmenyt beepiteni ,
> > gyartottak egy olyan megoldast a jobbra kanyarkovetessel ami elvileg az
> > utak kornyekenek fenyszennyezeset csokkenti , valojaban egy draga ,
> > macerasan uzemeltetheto , biztonsagot csokkento eljarast erdemenyez ,
> ami a
> > gari lejarta utan szervizelhetetlenne valik .
> > japan- amerikai kiskocka fenyszoro ... az meg otven evig elvilagit -
> > utojara amikor vennem kellett , akkor volt 3500ft darabja mindennel.
> >
> > bye
> > dexter
> >
> >
> >
> > 2013. július 18. 9:26 SZIGETI Szabolcs írta, <szigiszabolcs at gmail.com>:
> >
> > > Hali!
> > >
> > > Igen, vetitőlencsés xenon. Amúgy semmi extra, ez egy Citroen C4.
> Persze,
> > > terít jobbra, de főleg egy elnyújtott kanyarban kellemes, hogy befordul
> > és
> > > látszik a padka, ráadásul balra is működik. A két fényszóró nem azonos
> > > szögben fordul, tehát a kanyarban valóban szétnyílik egy kicsit a
> > fénykéve.
> > > Meg talán a sebességet is figyelembe veszi.
> > > Persze ez már elektronikus, nem mechanikus, mint a régi Citroenekben.
> > >
> > > Szabolcs
> > >
> > >
> > >
> > > 2013. július 17. 22:21 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> > >
> > > > valami vetitolencses , poligontukros stb csicsa fenyszorod van ?
> > > > a normal fenyszorok jobb oldalra kifejezetten jol teritettek .
> > > >
> > > > bye
> > > > dexter
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > 2013. július 17. 22:17 SZIGETI Szabolcs írta, <
> szigiszabolcs at gmail.com
> > >:
> > > >
> > > > > Hali!
> > > > >
> > > > > De van, nagyon is jó a kevésbé éles kanyarban, mert szépen
> > bevilágitja
> > > az
> > > > > út szélét, ami egyébként pont kimaradna és ott leselkedik részeg
> > > bicajos.
> > > > > Én nagyon szeretem ezt a funkciót.
> > > > > A gps-es megoldások meg, amiket láttam nem azt találják ki, hogy
> > merre
> > > > > mész, hanem kereszteződésben szétteritik a fényt, hogy beláss.
> > Nyilván
> > > ez
> > > > > is valami hasonló lesz.
> > > > >
> > > > > Szabolcs
> > > > > 2013.07.17. 16:56, "Vajk Fekete" <vajkhu at gmail.com> ezt írta:
> > > > >
> > > > > > hadeha az ut kanyarodik, akkor nem sok haszna van a
> > > > kanyarbavilagitasnak,
> > > > > > mivel az ut ilyenkor altalaban szep lassu iven kanyarodik. akkor
> > > jonne
> > > > > jol
> > > > > > a bevilagitas, ha eles a kanyar, de akkor az 95%-ban egyben
> > elagazas.
> > > > > >
> > > > > > Vajk
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > On Wed, Jul 17, 2013 at 4:44 PM, Kiss Gabor <kissg at ssg.ki.iif.hu
> >
> > > > wrote:
> > > > > >
> > > > > > > On 07/17/2013 03:36 PM, Vajk Fekete wrote:
> > > > > > > > Azt ertem hogy gps alapjan tudja hogy ott van egy kanyar, de
> > > honnan
> > > > > > tudja
> > > > > > > > hogy el lekanyarodok vagy megyek egyenesen? Vagy kotelezo
> lesz
> > > > > navival
> > > > > > >
> > > > > > > Kanyar != elágazás.
> > > > > > >
> > > > > > > Ha az út kanyarodik, feltételezhető, hogy az autó is fog,
> > > máskülönben
> > > > > > > "nyomja meg a piros gombot és nyugodjon békében, asszonyom!"
> :-)
> > > > > > >
> > > > > > > g
> > > > > > > --
> > > > > > > A: Because it messes up the order in which people normally read
> > > text.
> > > > > > > Q: Why is top-posting such a bad thing?
> > > > > > > A: Top-posting.
> > > > > > > Q: What is the most annoying thing in e-mail?
> > > > > > >
> > > > > > > -----------------------------------------
> > > > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > > > >
> > > > > > -----------------------------------------
> > > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > > >
> > > > > -----------------------------------------
> > > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > > >
> > > > -----------------------------------------
> > > >           elektro[-flame|-etc]
> > > >
> > > -----------------------------------------
> > >           elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list