[elektro] Háztáji mobil

gyapo gyapo at freemail.hu
Tue Jan 8 16:42:25 CET 2013


> De nem lehet, hogy az volt a technika, hogy próbáld megoldani ahogy 
> tudod, akkor a saját bőrödön megtapasztalod a nehézségeket, és akkor 
> utána mi megmutatjuk, hogy hol tart a tudomány?

Ez nem valami jó, mert hogyan forrasszon sípolót, ha még nem mutattam 
meg neki a tranzisztort. Habár igazából a tanárt én nem arra 
használnám, hogy elmondjon valamit, ami a könyvekben is benne van. A 
tárgyi tudást tanulja meg könyvből, netről stb. Utána jön a tanár, aki 
rávilágít az összefüggésekre, a sokkal nehezebben észrevehető 
dolgokra.

>  Mert ezzel a sorrenddel
> sokkal mélyebben be lehet vésni azt a tudást, mintha csak simán elmondják.

Az igaz, hogy csinálva sokkal hatékonyabb a tanulás, mint simán 
olvasva vagy hallgatva.

> mire jöttek rá, sokkal intenzívebb hoppá élménye lenne a gyereknek, mint
> a magoltatással.

A magolás kevés esetben hasznos, pl. verset lehet tanulni, de akár 
prózát is, történelmi dátumokat.
Érdekes pl. az astabil multivibrátor egy alap dolog az elektronikában. 
És annyira nincs jelentősége, hogy egy tanár évtizedekig tudott úgy 
tanítani, hogy a multivibrátor működését helytelenül magyarázta. 
Elmagyaráztam neki, elismerte, gondolom azóta a jót tanítja, de nem 
változott semmi. Ettől a tanulók ugyanúgy képződnek.
Tehát ha valaki magolja a multivibrátor működését, akkor akár a 
rosszat is magolhatja, aki meg érti, annak hiába magyarázza rosszul.
Azt kell elérni, hogy értse a tanuló, és ez a nehézsége a 
pedagógiának.

Üdv.: gyapo



More information about the Elektro mailing list