[elektro] Háztáji mobil

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Tue Jan 8 11:33:29 CET 2013


Nem követtem a thread-et, úgyhogy lehet, hogy már kiderült, hogy nem ez. 
De nem lehet, hogy az volt a technika, hogy próbáld megoldani ahogy 
tudod, akkor a saját bőrödön megtapasztalod a nehézségeket, és akkor 
utána mi megmutatjuk, hogy hol tart a tudomány? Mert ezzel a sorrenddel 
sokkal mélyebben be lehet vésni azt a tudást, mintha csak simán elmondják.
A fiaimnak pl. szerintem a mai napig nem esett le, hogy amit az 
iskolában tanítanak nekik, az az emberiség több évezredes tapasztalata, 
azért jó megtanulni az iskolában, mert neki nem lesz arra ezer éve, hogy 
magától rájöjjön. Ha az általánosban is nem úgy lenne, hogy elmondjuk, 
te meg tanuld meg és kész, hanem a problémát vetjük fel, és miután 
megpróbálta megoldani, utána mutatjuk be, hogy mások akár egy élet alatt 
mire jöttek rá, sokkal intenzívebb hoppá élménye lenne a gyereknek, mint 
a magoltatással.


Gábor


2013.01.08. 11:23 keltezéssel, Vajk Fekete írta:
> Amikor en jartam, akkor az volt a fo problema, hogy elvartak hogy " kell
> projektterv, kellenek tervek, kell dokumentáció, kell tesztelési terv ",
> mikozben eletunkben ilyeneket meg soha nem lattunk, es a konzulens sem
> tudott mutatni. Az utannanezes meg almas volt. A muegyetem konyvtaraban nem
> sok minden volt errol, az internet meg a gopherbol allt, a www ott tartott
> hogy az ncsa mosaic 1.1 avval tudott tobbet az 1.0-nal hogy a gif-et mar
> megmutatta a lapban, csak a jpg-hez kellett kulso viewer, es mar a lap
> hatterenek szinet is lehetett allitani.
>
> Vajk
>
> 2013/1/8 Lajos Rancz<lajos.rancz at gmail.com>
>
>> Helló!
>>
>> Ezt én teljesen meg is értem. Csak egy bajom volt vele, hogy a feladathoz
>> túlméretezett volt a módszertan, lehetett volna valami kisebbet is
>> választani.
>>
>> Üdv
>>
>>
>> 2013. január 8. 11:13 SZIGETI Szabolcs írta,<szigiszabolcs at gmail.com>:
>>
>>> Hali!
>>>
>>> Így van. Nem a kódolás volt a lényeg, hanem annak a bemutatása, hogy
>>> "'nagyban" bizony kell projektterv, kellenek tervek, kell dokumentáció,
>>> kell tesztelési terv stb. Sajnos a feladatok mérete kicsi volt, tehát
>> sokan
>>> úgy érezték, hogy felesleges doksigyártással b*szogatják őket, amikor
>>> csuklóból leprogramozzák azt a kb. 5-8 fő osztályt, amiből a megoldás
>> áll.
>>> Csak hát ugye nem lehet félévi feladatnak feladni egy ötven mérnök évből
>>> álló feladatot, ahol viszont szépen látszik a fentiek nélkül esély sincs
>> a
>>> megvalósításra. Szóval kompromisszumok kellenek.
>>> De hát ez van, ez kb. ugyanaz, mint hogy sokan panaszkodtak, hogy miért
>>> 8085-tel mutatják be digiten a mikroprocesszort, amikor már van Core7i
>> is.
>>> Igaz, akik panaszkodtak, azok a 8085-öt sem tudták megtanulni, de ez más
>>> kérdés.
>>> Sajnos van egy kettősség, hogy egyrészt az emberek az egyetemtől azonnal
>>> pénzre váltható gyakorlati ismereteket várnak, de közben meg nem
>>> szoftveripari segédmunkások akarnak lenni, hanem rendszertervező
>>> informatikusok mérnöki gondolkodásmóddal és széleskörű, rendszerszintű
>>> látásmóddal. Közben sajnos afelé megy a dolog, hogy az egyetem egy
>>> szájbarágós középiskolává alakul, pedig itt már önállóan kellene
>>> gondolkodni , tanulni, rájönni, hogy mit kell magamnak kitalálni és mit
>>> várok el a tanártól.
>>> Valahol meg kell találni az egyensúlyt, talán a BSC-MSC dolog, ha egyszer
>>> minden a helyére kerül erre jó lesz. Csak lehet, hogy addigra nem marad
>>> értelmes oktatói gárda az egyetemeken.
>>>
>>> Szabolcs
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. január 8. 10:54 Lajos Rancz írta,<lajos.rancz at gmail.com>:
>>>
>>>> Helló!
>>>>
>>>> Félreérted még mindig. KONKRÉT módszertant akartak tanítani, csak
>> rosszul
>>>> sikerült. Nem az érdekelte őket, hogy kész legyen a projekt, hanem hogy
>>>> olyan módszertannal menjen a fejlesztés  amit ők szabtak meg. (2000
>>>> környékén, sztem Vajk korábban járt). Nagyon úgy tűnt, hogy igazából a
>>> kód
>>>> és a program minősége is másodlagos volt (design, ergonómia stb), az
>>>> számított, hogy a folyamat a szabványnak megfeleljen. De a tanári
>> oldalt
>>>> kifejtette már Szabolcs.
>>>>
>>>> Üdv
>>>>
>>>> 2013. január 8. 10:10 gyapo írta,<gyapo at freemail.hu>:
>>>>
>>>>>> Ahogy követem a beszélgetéseteket, félreértitek egymást. Ennél a
>>>>> projektnél
>>>>>> nem azt kellett bizonyítani, hogy tudsz-e szoftvert fejleszteni
>>>> valahogy,
>>>>>> hanem azt, hogy egy bizonyos módszertant ismersz-e
>>>>> Ez azért nem stimmel, mert a tanár a megrendelőt játszotta, eredményt
>>>>> akart, nem módszer megtalálást. A megrendelő nem szokott módszereket
>>>>> követelni, csak leírja a feladatot, feltételeket, viselkedést, aztán
>>>>> azt csinálok amit akarok, csak jó legyen.
>>>>>
>>>>>> dolgoztam óriáscégeknél) és a módszertannak megfelelő-e a FOLYAMAT.
>>>> Mivel
>>>>>> azonban a folyamatról vajmi keveset árultak el és jegyzet se nagyon
>>>> volt
>>>>>> hozzá (és fejből nyilván nem lehet egy ilyen bonyolultságú cuccot
>>>>>> kitalálni)
>>>>> Annyit tudunk, hogy 15 soros volt a leírás, ebből azért nem lehet
>>>>> kijelenteni, hogy erre módszert nem lehet kitalálni. Ha nem, akkor
>>>>> hülye volt a tanár, ha igen, akkor neki kell állni a módszert
>>>>> kitalálni.
>>>>>
>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list