[elektro] Háztáji mobil
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Tue Jan 8 17:30:40 CET 2013
Nem úgy gondoltam, hogy az utcáról összefogdosott laikusoknak kell egy
marék homokból feltalálni a szilíciumot, és abból multivibrátort. Hanem
hogy valamennyi alapjuk már van, pl. Vajkék tudtak programozni, csak a
projektmunkához szükséges módszertant kellett volna maguknak
kikísérletezni, és az ennek során felmerült nehézségeket, kevésbé
hatékony megoldásokat megmutatnia a tanárnak, hogy hogyan lehet ezt a
legjobban csinálni. Erre jönne a felismerés, hogy aha! ez tök jó, hogy
is nem jutott nekem eszembe.
Gábor
2013.01.08. 16:42 keltezéssel, gyapo írta:
>> De nem lehet, hogy az volt a technika, hogy próbáld megoldani ahogy
>> tudod, akkor a saját bőrödön megtapasztalod a nehézségeket, és akkor
>> utána mi megmutatjuk, hogy hol tart a tudomány?
> Ez nem valami jó, mert hogyan forrasszon sípolót, ha még nem mutattam
> meg neki a tranzisztort. Habár igazából a tanárt én nem arra
> használnám, hogy elmondjon valamit, ami a könyvekben is benne van. A
> tárgyi tudást tanulja meg könyvből, netről stb. Utána jön a tanár, aki
> rávilágít az összefüggésekre, a sokkal nehezebben észrevehető
> dolgokra.
>
>> Mert ezzel a sorrenddel
>> sokkal mélyebben be lehet vésni azt a tudást, mintha csak simán elmondják.
> Az igaz, hogy csinálva sokkal hatékonyabb a tanulás, mint simán
> olvasva vagy hallgatva.
>
>> mire jöttek rá, sokkal intenzívebb hoppá élménye lenne a gyereknek, mint
>> a magoltatással.
> A magolás kevés esetben hasznos, pl. verset lehet tanulni, de akár
> prózát is, történelmi dátumokat.
> Érdekes pl. az astabil multivibrátor egy alap dolog az elektronikában.
> És annyira nincs jelentősége, hogy egy tanár évtizedekig tudott úgy
> tanítani, hogy a multivibrátor működését helytelenül magyarázta.
> Elmagyaráztam neki, elismerte, gondolom azóta a jót tanítja, de nem
> változott semmi. Ettől a tanulók ugyanúgy képződnek.
> Tehát ha valaki magolja a multivibrátor működését, akkor akár a
> rosszat is magolhatja, aki meg érti, annak hiába magyarázza rosszul.
> Azt kell elérni, hogy értse a tanuló, és ez a nehézsége a
> pedagógiának.
>
> Üdv.: gyapo
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list