[elektro] Háztáji mobil
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Jan 7 12:40:12 CET 2013
> Ez igaz, de ahogy nem tekinthetünk el attól, hogy a nők szülnek,
> ugyanúgy attól sem, hogy a diák lóg és puskázik. Elképzelhetünk
> magunknak tökéletes diákokat, de csalódni fogunk.
> Az a tanítás, ahol tárgyi tudást akarnak a tanuló fejébe verni rossz.
> 5-10-50 esetre akár jó is lehet, de az életben ennél sok
> nagyságrenddel több van, akkor inkább menjen tényleg árkot ásni, ott
> elég az a4-esre leírható mennyiségű info.
Bizony gagyi az az oktatás, ahol nem eljárási elveket adnak át.
Hanem, csak konkrét tárgyi tudást...
Minapi példa.
Kertészeti kar itt a KEFO-n
Unokahugi jön, hogy már 3.-szor fut neki a
tápanyagpótlás-terméseredmény-gazdaságosság
témájú feladatnak, de nem tudja megcsinálni...
Agyára megy, sok-sok órát tanult és
SENKI NEM TUDJA a tankörben megoldani!
Én ugye soha nem tanultam ilyesmit konkrétan.
De, a mérnöki észjárás az mérnöki észjárás, akkor is, ha
éppenséggel nem gépész a szakterület, hanem kertészeti kultúra :-)
feladat átolvasása
némi elgondolkodás
feladat általánosítása! elvi alapon
paraméterek általános feladathoz rendelése
megoldás kidolgozása hisz az álatlános esetre megy :-)
unokahugi agyába az ELMÉLET betolása és tisztába rakása
Utána már neki is ment a feladat....
Azóta a hasonló feladatokban ő a tankörzseni :-)
Plusz megtanulta tőlem (és nem kibaszott professzortól!!! sajnos)
hogy hogyan kell neki kezdeni egy problémának, milyen
alapvető lépések mentén tudja kibogozni és megoldani...
ÁLTALÁNOSAN a mérnöki gondolkodás mód mentén
Innentől 1000x többet ér az agya, mint azé
akinek van 3-5-100 betanult megoldása és kész
Sajnos, ilyen téren tretetntő szar a felső oktatásunk.
Főleg, mert tele van agyatlan, logikus gondolkodásra
képtelen professzorokkal és tanárokkal :-(
De arcuk az akkora van, hogy ...
KJ
> Üdv.: gyapo
More information about the Elektro
mailing list