[elektro] hőelem vásárlás Mo.-n

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Tue Feb 19 00:02:35 CET 2013


Ehhez az egész városképnek organikusnak kellene lennie.
Jelenleg szögletesek a házak, az úttestek egymásba többnyire 
derékszögben csatlakoznak, ezt követi a járda is. Feltételezem, így 
célszerű, ha meg dizájnosabb lenne, az egyiknek így tetszene, a másiknak 
meg úgy.

Szerintem ha kör alakú lenne a járda, a közepén egy fűszigettel, akkor 
azt szép egyenes ösvényekkel vágnák keresztül. Ha ívek kötnék össze az 
egyes objektumokat, akkor azt vágná le, akinek úgy kényelmesebb.

Az én járásomnak tökmindegy a forma amin járok, többnyire úgyis futni 
szoktam, a lábam meg magától teszi kényelmessé az útvonalat úgy, hogy 
közben ne rongáljam a környezetem. ez tényleg csak hangyányi 
odafigyelést igényel.

Gábor


2013.02.18. 23:50 keltezéssel, charles hoss írta:
> azt hiszem azon is sok mulik hogy van-e megfelelo utvonal .
> pl ha ket pont kozott van egy ilyen derekszogu utvonal , akkor valoszinuleg
> nem koveti az ember - mig ha van egy utvonal ami nem egyenes , de ivelt ,
> max 20-30 fokos szog van benne , akkor a lassu eltavolodast nem tamogatja
> az alap utvonaltervezese . tehat ha egy kicsit szervesebben terveznenk ,
> akkor kevesbe lenne hajlama leterni az embereknek .
> magamrol tudom hogy nagyjabol minden ilyen derekszogu kanyarnal ismerem
> hogy a szegelyko milyen magas , milyen erzes epp ralepni - egyszeruen mert
> az ut ivelesehez nem lat eleget elore az oszton , magatol nem fordul el a
> celtol es nem koveti le a szogletet , mig egy organikusabb palyan siman
> koveti az utat .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. február 18. 23:31 Acs Gabor írta,<levlista at e8e.eu>:
>
>> Egy derékszögű járdán is tudsz úgy menni, hogy nem a középvonalon
>> szögletesen, hanem lekerekítve, akár átlépve a sarkot. Mint az
>> autóversenynél az ideális ív, az sem a felezővonalon halad.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2013.02.18. 20:02 keltezéssel, Gergely "FcR" Dallos írta:
>>> A derékszög valójában tényleg szép, de nem áramlási útba való! :)
>>>
>>> Vajk Fekete írta:
>>>> maradjunk annyiban, hogy egy kockafeju tervezte iroasztalnal,
>> vonalzoval.
>>>> es neki a derekszog szep.
>>>>
>>>> ugyanilyen kedvencem, amikor felujitanak egy utat, es csinalnak
>> parhuzamos
>>>> parkolast a szelen vegig, a parkolosav meg a jarda koze meg
>> viragagyast, az
>>>> agyas kore meg korlatot.
>>>>    - a korlatnak nekibassza az utas az ajtot amikor kiszall
>>>>    - miutan kiszalltal, a kulso savban kell 20-50 metert gyalogolj, vagy
>>>> kocsog balkani modon atgazolsz a viragagyason, hiaba van korlattal is
>> vedve.
>>>> akkor itt most ki a balkani? szerintem aki a hasznalhatatlan teret
>> tervezte.
>>>> Vajk
>>>>
>>>> 2013/2/18 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>
>>>>
>>>>
>>>>> nem tok termeszetes hogy valaki derekszogben forduljon .
>>>>> kenyelmetlen is .
>>>>> talan ugy kene a jardat megcsinalni mintha buborekokkal kotned ossze
>> es a
>>>>> feluleti feszultseg kiadna . mindig azt hisszuk hogy az egyenes jo -
>> pedig
>>>>> lehet hgoy nem az :
>>>>> hol tartanad be inkabb a jardat : ha az ot meteren beluli mozgasaidat
>>>>> megtoldana mindenutt gyokkettoszeresere vagy akkor ha mondjuk az 500
>>>>> meternel hosszabbak hullamzanak egy kicsit a betorkollo utakhoz
>> igazodas
>>>>> miatt ?
>>>>>
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013. február 18. 13:14 Acs Gabor írta,<levlista at e8e.eu>:
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Igen, ez szokott az ellenérv lenni. Én csak azt nem értem, hogy ha már
>>>>>> ott van és úgy az a járda, miből állna azon menni?
>>>>>> Ahogy lebetonozhatnád itt nálunk az összes parkot, ha meg akarnál
>>>>>> felelni az autósok parkolási igényeinek.
>>>>>> Ahogy lehetne frissíteni az árakat az árlistában, vagy ha voltam oly
>>>>>> lusta és nem csináltam meg, akkor elnézést (sem) kérni, és a
>>>>>> meghirdetett áron adni. Önérzetes ugatás helyett.
>>>>>>
>>>>>> Nekem van egy 'beszállítóm', szóval egy magyar cég, akikkel USD
>> árakban
>>>>>> egyeztünk meg. Múlt hét szerdán ülök a kórházban (csak azért írom így,
>>>>>> hogy nem kimondottan az árfolyam körül járt az agyam), amikor kapok
>> egy
>>>>>> telefont, hogy bejött az alkatrész, ennyi db, annyi USD/db, az 222-vel
>>>>>> szorozva akármennyi. Hívom az ügyvezetőjüket, hogy milyen árfolyamon
>>>>>> számolnak, -erősen gyanús volt minden utánanézés nélkül is. Már látom
>>>>>> magam előtt, ahogy lilul a feje, ahogy mondja, hogy csak eladási
>>>>>> árfolyamon tud nekem számlázni, mert ő is eladásin kapja. Mondom oké,
>> de
>>>>>> miért valuta eladásival számolnak, és nem devizával. Azt mondja, miről
>>>>>> beszélek, az kizárt, majd utánanéz és visszahív.
>>>>>>
>>>>>> Azóta sem hívott vissza, viszont később jött egy telefon az
>>>>>> ügyintézőtől, hogy hibás a CRM rendszerük, és rossz értéket vett át.
>>>>>> Ebben az egészben csak az az érdekes, hogy 10 számlából mondjuk 9
>> hibás
>>>>>> ennél a cégnél, és kivétel nélkül az én káromra tévednek.
>>>>>>
>>>>>> Ez volt szerdán, pénteken egyszercsak jön e-mailben egy számla, 219-es
>>>>>> árfolyammal. A poén az benne, hogy szerdán még 217 volt. Hívom a
>> céget,
>>>>>> hogy miért nekem kell megfizetnem az ő rendszerük problémáját (kb.
>>>>>> 7eFt). Azt mondja az ember, hogy én állandóan problémázok ezekkel az
>>>>>> árfolyam dolgokkal, de az árfolyam az ilyen, egyik nap ennyi, másik
>> nap
>>>>>> annyi, de ennek most vége, többet nem kapok USD-s árat, csak
>> forintosat.
>>>>>> Ez itt egy rövid kivonat volt csak a céggel folytatott x éves harcból.
>>>>>> Ezek a mo.-i hivatalos disztribútorai egy amerikai cégnek. Annyira
>>>>>> elegem van, hogy minden követ meg fogok mozgatni, hogy mástól,
>> importból
>>>>>> beszerezhessem a cuccot.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013.02.18. 12:52 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>
>>>>>>> Erre olvastam valahol régebben, hogy - talán - a skandináv
>> országokban
>>>>>>> eleve oda csinálják a járdát, ahol az emberek kitapossák a füvet.
>> Tehát
>>>>>>> elkészül a park, járda nem készül, hanem majd oda csinálnak fél év
>>>>>>>
>>>>> múlva
>>>>>
>>>>>>> járdát, ahol ki lesz a fű taposva. Lehet, hogy ha itt is elég lett
>>>>>>>
>>>>> volna
>>>>>
>>>>>> a
>>>>>>
>>>>>>> T helyett Y. Persze lehet, hogy akkor is ugyanúgy ki lett volna
>> taposva
>>>>>> 20
>>>>>>
>>>>>>> centivel arrébb...
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. február 18. 12:47 Acs Gabor írta,<levlista at e8e.eu>:
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>> Épp ma posztolt a FB-ra egy ismerősöm egy fényképet, szépen
>>>>>>>> letérkövezett járda, T alakban becsatlakozik egy másik szépen
>>>>>>>> térkövezett járda, körülöttük szépen parkosítva, füvesítve, ám a
>>>>>>>> derékszögű találkozásnál a fű szépen áramvonalasan, ívben kitaposva.
>>>>>>>> Alatta a felirat, hogy megtakarítás 0,4mp.
>>>>>>>>
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list