[elektro] auto elektronika vedelem

Karoly Kovacs psat55 at yahoo.de
Tue Dec 17 12:30:12 CET 2013


Ja, igen, igazad van, el is felejtettem.

Karoly


-------- Original Message --------

> Az akku levétele viszont manapság nem triviális. Leállás után még
> mentegetnek mindenféle kalubrációs és egyéb dolgokat a mai elektronikák,
> illik "nyugalmi" állapotban levenni az akksit. Magyarul motor ki után pár
> percet várni.
>
> Szabolcs
> 2013.12.17. 12:19 ezt írta ("Karoly Kovacs" <psat55 at yahoo.de>):
>
>>   > Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
>>   > Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási
>> országra kezd
>>   > hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>>   > kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>>
>> Detto. :))) 22 ev ota csak (kulonfele) francia autokat nyuzok, s amikor
>> valami elektronikus/elektromos baj van, az esetek 99%-aban Herr Bosch es
>> tsai a ludasak...
>>
>> Balazsnak: a valaszt nem tudom, de azt igen, hogy a modern auto
>> elektronikakat nagyon sokfele modon meg lehet zakkantani. :((( Ezert
>> ajanlatos MINDEN szereleskor levenni az akkusarut. Igaz, ez utana nemi
>> ujraprogramozasi gondokkal is szokott jarni (radio, egyeb beallitasok,
>> stb.), szoval kicsit kenyelmetlen, de meg mindig olcsobb, mint az
>> elektronyika...
>>
>> Olyat is hallottam mar (valoban hozzaerto szerelotol), hogy a
>> szelteben-hosszaban arult "nagyfeszultsegu" nyestriaszto is haza szokta
>> vagni rendesen a cuccost.
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Ezt most nem értem. Rövidzárból adódó túláram okozott gondot, vagy
>> valahogy
>>> túlfeszültséget csináltál? Mert a tirisztoros cucc az ellen véd.
>> Túláramra
>>> meg a biztosíték.
>>>
>>> Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
>>> Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási országra
>> kezd
>>> hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>>> kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>>>
>>> Szabolcs
>>> 2013.12.17. 10:56 ezt írta ("Balázs Bámer" <bamerbalazs at gmail.com>):
>>>
>>>> Szervusz Lista!
>>>>
>>>> Tegnap egy véletlen rövidzárral megzakkantottam a Fiat Multiplánk
>>>> agyát. A jelenség itt kb. érdektelen, szerelő küzd vele, mindenesetre
>>>> gyújtást sem lehet mindig adni rá, indításra meg minden levág.
>>>>
>>>> Én ha autót kellene csinálnom, úgy képzelném, hogy minden belső
>>>> eredetű zavar ellen védeni kellene az elektronikát. A Fiat erről
>>>> nyilvánvalóan más véleményen volt... szerelő mesélte, hogy francia
>>>> gyártónál lemerült aksiról indítózás is hazavágta már az elektronikát.
>>>>
>>>> Lehet elvileg utólag megfelelő helyekre olyan védelmet berakni, ami
>>>> hasonló esetekben akár a saját élete árán megvédi az elektronikát?
>>>> Gondolok pl. PC tápok tirisztoros megszaladás-védelmére. Létezik
>>>> esetleg ilyen készen?
>>>>
>>>> szia: Balázs
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list