[elektro] auto elektronika vedelem

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Tue Dec 17 12:50:28 CET 2013


Detto. Ilyen problémával csak francia és olasz autónál találkoztam.

Japó és koreai száraz, biztonságos érzés.


Gábor


2013.12.17. 12:18 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>   >  Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
>   >  Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási
> országra kezd
>   >  hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>   >  kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>
> Detto. :))) 22 ev ota csak (kulonfele) francia autokat nyuzok, s amikor
> valami elektronikus/elektromos baj van, az esetek 99%-aban Herr Bosch es
> tsai a ludasak...
>
> Balazsnak: a valaszt nem tudom, de azt igen, hogy a modern auto
> elektronikakat nagyon sokfele modon meg lehet zakkantani. :((( Ezert
> ajanlatos MINDEN szereleskor levenni az akkusarut. Igaz, ez utana nemi
> ujraprogramozasi gondokkal is szokott jarni (radio, egyeb beallitasok,
> stb.), szoval kicsit kenyelmetlen, de meg mindig olcsobb, mint az
> elektronyika...
>
> Olyat is hallottam mar (valoban hozzaerto szerelotol), hogy a
> szelteben-hosszaban arult "nagyfeszultsegu" nyestriaszto is haza szokta
> vagni rendesen a cuccost.
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Ezt most nem értem. Rövidzárból adódó túláram okozott gondot, vagy valahogy
>> túlfeszültséget csináltál? Mert a tirisztoros cucc az ellen véd. Túláramra
>> meg a biztosíték.
>>
>> Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
>> Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási országra kezd
>> hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>> kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>>
>> Szabolcs
>> 2013.12.17. 10:56 ezt írta ("Balázs Bámer"<bamerbalazs at gmail.com>):
>>
>>> Szervusz Lista!
>>>
>>> Tegnap egy véletlen rövidzárral megzakkantottam a Fiat Multiplánk
>>> agyát. A jelenség itt kb. érdektelen, szerelő küzd vele, mindenesetre
>>> gyújtást sem lehet mindig adni rá, indításra meg minden levág.
>>>
>>> Én ha autót kellene csinálnom, úgy képzelném, hogy minden belső
>>> eredetű zavar ellen védeni kellene az elektronikát. A Fiat erről
>>> nyilvánvalóan más véleményen volt... szerelő mesélte, hogy francia
>>> gyártónál lemerült aksiról indítózás is hazavágta már az elektronikát.
>>>
>>> Lehet elvileg utólag megfelelő helyekre olyan védelmet berakni, ami
>>> hasonló esetekben akár a saját élete árán megvédi az elektronikát?
>>> Gondolok pl. PC tápok tirisztoros megszaladás-védelmére. Létezik
>>> esetleg ilyen készen?
>>>
>>> szia: Balázs
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list