[elektro] auto elektronika vedelem
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Tue Dec 17 12:50:28 CET 2013
Detto. Ilyen problémával csak francia és olasz autónál találkoztam.
Japó és koreai száraz, biztonságos érzés.
Gábor
2013.12.17. 12:18 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> > Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
> > Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási
> országra kezd
> > hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
> > kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>
> Detto. :))) 22 ev ota csak (kulonfele) francia autokat nyuzok, s amikor
> valami elektronikus/elektromos baj van, az esetek 99%-aban Herr Bosch es
> tsai a ludasak...
>
> Balazsnak: a valaszt nem tudom, de azt igen, hogy a modern auto
> elektronikakat nagyon sokfele modon meg lehet zakkantani. :((( Ezert
> ajanlatos MINDEN szereleskor levenni az akkusarut. Igaz, ez utana nemi
> ujraprogramozasi gondokkal is szokott jarni (radio, egyeb beallitasok,
> stb.), szoval kicsit kenyelmetlen, de meg mindig olcsobb, mint az
> elektronyika...
>
> Olyat is hallottam mar (valoban hozzaerto szerelotol), hogy a
> szelteben-hosszaban arult "nagyfeszultsegu" nyestriaszto is haza szokta
> vagni rendesen a cuccost.
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> Ezt most nem értem. Rövidzárból adódó túláram okozott gondot, vagy valahogy
>> túlfeszültséget csináltál? Mert a tirisztoros cucc az ellen véd. Túláramra
>> meg a biztosíték.
>>
>> Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
>> Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási országra kezd
>> hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>> kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>>
>> Szabolcs
>> 2013.12.17. 10:56 ezt írta ("Balázs Bámer"<bamerbalazs at gmail.com>):
>>
>>> Szervusz Lista!
>>>
>>> Tegnap egy véletlen rövidzárral megzakkantottam a Fiat Multiplánk
>>> agyát. A jelenség itt kb. érdektelen, szerelő küzd vele, mindenesetre
>>> gyújtást sem lehet mindig adni rá, indításra meg minden levág.
>>>
>>> Én ha autót kellene csinálnom, úgy képzelném, hogy minden belső
>>> eredetű zavar ellen védeni kellene az elektronikát. A Fiat erről
>>> nyilvánvalóan más véleményen volt... szerelő mesélte, hogy francia
>>> gyártónál lemerült aksiról indítózás is hazavágta már az elektronikát.
>>>
>>> Lehet elvileg utólag megfelelő helyekre olyan védelmet berakni, ami
>>> hasonló esetekben akár a saját élete árán megvédi az elektronikát?
>>> Gondolok pl. PC tápok tirisztoros megszaladás-védelmére. Létezik
>>> esetleg ilyen készen?
>>>
>>> szia: Balázs
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list