[elektro] auto elektronika vedelem

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
Tue Dec 17 12:22:43 CET 2013


Az akku levétele viszont manapság nem triviális. Leállás után még
mentegetnek mindenféle kalubrációs és egyéb dolgokat a mai elektronikák,
illik "nyugalmi" állapotban levenni az akksit. Magyarul motor ki után pár
percet várni.

Szabolcs
2013.12.17. 12:19 ezt írta ("Karoly Kovacs" <psat55 at yahoo.de>):

>  > Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
>  > Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási
> országra kezd
>  > hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
>  > kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
>
> Detto. :))) 22 ev ota csak (kulonfele) francia autokat nyuzok, s amikor
> valami elektronikus/elektromos baj van, az esetek 99%-aban Herr Bosch es
> tsai a ludasak...
>
> Balazsnak: a valaszt nem tudom, de azt igen, hogy a modern auto
> elektronikakat nagyon sokfele modon meg lehet zakkantani. :((( Ezert
> ajanlatos MINDEN szereleskor levenni az akkusarut. Igaz, ez utana nemi
> ujraprogramozasi gondokkal is szokott jarni (radio, egyeb beallitasok,
> stb.), szoval kicsit kenyelmetlen, de meg mindig olcsobb, mint az
> elektronyika...
>
> Olyat is hallottam mar (valoban hozzaerto szerelotol), hogy a
> szelteben-hosszaban arult "nagyfeszultsegu" nyestriaszto is haza szokta
> vagni rendesen a cuccost.
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
> > Ezt most nem értem. Rövidzárból adódó túláram okozott gondot, vagy
> valahogy
> > túlfeszültséget csináltál? Mert a tirisztoros cucc az ellen véd.
> Túláramra
> > meg a biztosíték.
> >
> > Francia autókban nekem eddig egyszer ment tönkre elektronikus egység, az
> > Siemens gyártmányú volt. Szóval amikor egy szerelő származási országra
> kezd
> > hivatkozni (nem csak autó és nem csak francia), akkor azokat messzire
> > kerülöm, mert ezzel általában saját hozzá nem értésüket akarják takarni.
> >
> > Szabolcs
> > 2013.12.17. 10:56 ezt írta ("Balázs Bámer" <bamerbalazs at gmail.com>):
> >
> >> Szervusz Lista!
> >>
> >> Tegnap egy véletlen rövidzárral megzakkantottam a Fiat Multiplánk
> >> agyát. A jelenség itt kb. érdektelen, szerelő küzd vele, mindenesetre
> >> gyújtást sem lehet mindig adni rá, indításra meg minden levág.
> >>
> >> Én ha autót kellene csinálnom, úgy képzelném, hogy minden belső
> >> eredetű zavar ellen védeni kellene az elektronikát. A Fiat erről
> >> nyilvánvalóan más véleményen volt... szerelő mesélte, hogy francia
> >> gyártónál lemerült aksiról indítózás is hazavágta már az elektronikát.
> >>
> >> Lehet elvileg utólag megfelelő helyekre olyan védelmet berakni, ami
> >> hasonló esetekben akár a saját élete árán megvédi az elektronikát?
> >> Gondolok pl. PC tápok tirisztoros megszaladás-védelmére. Létezik
> >> esetleg ilyen készen?
> >>
> >> szia: Balázs
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>            elektro[-flame|-etc]
> > -----------------------------------------
> >            elektro[-flame|-etc]
> >
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list