[elektro] robbanasveszely volt Re: SOS AC motor gond

Imre Kormos imre.kormos at gmail.com
Fri Aug 2 20:07:16 CEST 2013


De a gázolajszűrő már igen...
Ki
2013.08.02. 1:28, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:

> az olaj nem hagy cserben egy teli uton karacsony ejszakajan a vilag vegen .
> ne keverjuk ossze a lerobbanast az elhasznalodassal es cserevel .
>
> a dizelek nemelyiken ma is ketlepcsos szivattyu van : egy alacsony nyomas
> es egy masodik fazis - legteleniteni aaz alacsony nyomasu rendszert kell ha
> kifogyna , a magasnyomasu rendszer pedig oylan rovid hogy ezzel nincs gond
> .
> ha mondjuk a jeep lenne ilyen mechanikus benzines rendszer , akkor a
> szivattyu az uzemanyag sin vegen lenne - abszolut nem jelentene gondot egy
> negyedet forditani rajta, mert a nyomas azonnal felallna . pl az aprilia
> sxv rxv gepeknel ha jol tudom most is mechanikus ac van , marpedig be kell
> rugni - nem forgathatjak vilagba . egy rugas - es ha nem indul be , akkor a
> versenyzo nagyon ideges lesz :)
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. augusztus 2. 1:16 Móczik Gábor írta, <pm_levlista at progzmaster.hu>:
>
> > 2013.08.01. 21:34 keltezéssel, charles hoss írta:
> > > amelyiket pl a fotengely forgatja az nem nagyon kommutatoros .
> > > fura , de vannak olyan motorok ahol az injektor tapszivattyu ugy
> mukodik
> > > hogy nem alakitja at aramma a fotengely forgasat hogy aztan forgassa
> > > alakithassa az aramot .
> >
> > Injektoros autónál ez nem triviális, 3 bar nyomást kell előállítani úgy,
> > hogy el is tudd indítani az autót. Ha a mechanikus szivattyú ezt 3
> > körülfordulás alatt tudja elérni, akkor addig kell köszörülni, mire
> > beindul.
> >
> > A benzint felszívni (és nem felnyomni) csak pumpa elvű szivattyúval
> > lehet, ha mondjuk kifogyott, és üres a tank, akkor fél óra, mire
> > felszívná az injektorsorba a benzint.
> >
> > Karburátoros autónál ez egyszerűbb, ott nem kellett nyomás, csak a
> > karbiban egy szint, indításhoz ott van benne a benzin, csak ha kifogy
> > teljesen, akkor van gond.
> >
> > Az elektromos szivattyú azért jó, mert előre beindítható, az
> > áramátalakítás hatásfoka elég jó, mindenképpen kevesebb gondot okoz,
> > mint a mechanikai problémák a mechanikus szivattyúval. További
> > élettartam növeléshez mindössze a kommutátor helyett BLDC motor kéne
> > bele, persze örökéletű motormeghajtóval... Mindenesetre így sem rossz,
> > 160ekm alatt kb. 11-12 köbméter, azaz kb. 4.5 millió Ft benzin elfogy,
> > ehhez jön még akkor egy 10-40ezer Ft-os benzinszivattyú. Visszaosztva
> > működési költségre, nem olyan horrorisztikus. Jóval kevesebb mint az
> > olaj és a szűrők.
> >
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list