[elektro] robbanasveszely volt Re: SOS AC motor gond
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Aug 2 20:23:29 CEST 2013
jo , de aki dizelezik , az legyen felkeszulve erre .
olajkalyha mar van ...
bye
dexter
2013. augusztus 2. 20:07 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:
> De a gázolajszűrő már igen...
> Ki
> 2013.08.02. 1:28, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:
>
> > az olaj nem hagy cserben egy teli uton karacsony ejszakajan a vilag
> vegen .
> > ne keverjuk ossze a lerobbanast az elhasznalodassal es cserevel .
> >
> > a dizelek nemelyiken ma is ketlepcsos szivattyu van : egy alacsony nyomas
> > es egy masodik fazis - legteleniteni aaz alacsony nyomasu rendszert kell
> ha
> > kifogyna , a magasnyomasu rendszer pedig oylan rovid hogy ezzel nincs
> gond
> > .
> > ha mondjuk a jeep lenne ilyen mechanikus benzines rendszer , akkor a
> > szivattyu az uzemanyag sin vegen lenne - abszolut nem jelentene gondot
> egy
> > negyedet forditani rajta, mert a nyomas azonnal felallna . pl az aprilia
> > sxv rxv gepeknel ha jol tudom most is mechanikus ac van , marpedig be
> kell
> > rugni - nem forgathatjak vilagba . egy rugas - es ha nem indul be ,
> akkor a
> > versenyzo nagyon ideges lesz :)
> >
> > bye
> > dexter
> >
> >
> >
> > 2013. augusztus 2. 1:16 Móczik Gábor írta, <pm_levlista at progzmaster.hu>:
> >
> > > 2013.08.01. 21:34 keltezéssel, charles hoss írta:
> > > > amelyiket pl a fotengely forgatja az nem nagyon kommutatoros .
> > > > fura , de vannak olyan motorok ahol az injektor tapszivattyu ugy
> > mukodik
> > > > hogy nem alakitja at aramma a fotengely forgasat hogy aztan forgassa
> > > > alakithassa az aramot .
> > >
> > > Injektoros autónál ez nem triviális, 3 bar nyomást kell előállítani
> úgy,
> > > hogy el is tudd indítani az autót. Ha a mechanikus szivattyú ezt 3
> > > körülfordulás alatt tudja elérni, akkor addig kell köszörülni, mire
> > > beindul.
> > >
> > > A benzint felszívni (és nem felnyomni) csak pumpa elvű szivattyúval
> > > lehet, ha mondjuk kifogyott, és üres a tank, akkor fél óra, mire
> > > felszívná az injektorsorba a benzint.
> > >
> > > Karburátoros autónál ez egyszerűbb, ott nem kellett nyomás, csak a
> > > karbiban egy szint, indításhoz ott van benne a benzin, csak ha kifogy
> > > teljesen, akkor van gond.
> > >
> > > Az elektromos szivattyú azért jó, mert előre beindítható, az
> > > áramátalakítás hatásfoka elég jó, mindenképpen kevesebb gondot okoz,
> > > mint a mechanikai problémák a mechanikus szivattyúval. További
> > > élettartam növeléshez mindössze a kommutátor helyett BLDC motor kéne
> > > bele, persze örökéletű motormeghajtóval... Mindenesetre így sem rossz,
> > > 160ekm alatt kb. 11-12 köbméter, azaz kb. 4.5 millió Ft benzin elfogy,
> > > ehhez jön még akkor egy 10-40ezer Ft-os benzinszivattyú. Visszaosztva
> > > működési költségre, nem olyan horrorisztikus. Jóval kevesebb mint az
> > > olaj és a szűrők.
> > >
> > > -----------------------------------------
> > > elektro[-flame|-etc]
> > >
> > -----------------------------------------
> > elektro[-flame|-etc]
> >
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list