[elektro] robbanasveszely volt Re: SOS AC motor gond
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Aug 2 01:28:00 CEST 2013
az olaj nem hagy cserben egy teli uton karacsony ejszakajan a vilag vegen .
ne keverjuk ossze a lerobbanast az elhasznalodassal es cserevel .
a dizelek nemelyiken ma is ketlepcsos szivattyu van : egy alacsony nyomas
es egy masodik fazis - legteleniteni aaz alacsony nyomasu rendszert kell ha
kifogyna , a magasnyomasu rendszer pedig oylan rovid hogy ezzel nincs gond
.
ha mondjuk a jeep lenne ilyen mechanikus benzines rendszer , akkor a
szivattyu az uzemanyag sin vegen lenne - abszolut nem jelentene gondot egy
negyedet forditani rajta, mert a nyomas azonnal felallna . pl az aprilia
sxv rxv gepeknel ha jol tudom most is mechanikus ac van , marpedig be kell
rugni - nem forgathatjak vilagba . egy rugas - es ha nem indul be , akkor a
versenyzo nagyon ideges lesz :)
bye
dexter
2013. augusztus 2. 1:16 Móczik Gábor írta, <pm_levlista at progzmaster.hu>:
> 2013.08.01. 21:34 keltezéssel, charles hoss írta:
> > amelyiket pl a fotengely forgatja az nem nagyon kommutatoros .
> > fura , de vannak olyan motorok ahol az injektor tapszivattyu ugy mukodik
> > hogy nem alakitja at aramma a fotengely forgasat hogy aztan forgassa
> > alakithassa az aramot .
>
> Injektoros autónál ez nem triviális, 3 bar nyomást kell előállítani úgy,
> hogy el is tudd indítani az autót. Ha a mechanikus szivattyú ezt 3
> körülfordulás alatt tudja elérni, akkor addig kell köszörülni, mire
> beindul.
>
> A benzint felszívni (és nem felnyomni) csak pumpa elvű szivattyúval
> lehet, ha mondjuk kifogyott, és üres a tank, akkor fél óra, mire
> felszívná az injektorsorba a benzint.
>
> Karburátoros autónál ez egyszerűbb, ott nem kellett nyomás, csak a
> karbiban egy szint, indításhoz ott van benne a benzin, csak ha kifogy
> teljesen, akkor van gond.
>
> Az elektromos szivattyú azért jó, mert előre beindítható, az
> áramátalakítás hatásfoka elég jó, mindenképpen kevesebb gondot okoz,
> mint a mechanikai problémák a mechanikus szivattyúval. További
> élettartam növeléshez mindössze a kommutátor helyett BLDC motor kéne
> bele, persze örökéletű motormeghajtóval... Mindenesetre így sem rossz,
> 160ekm alatt kb. 11-12 köbméter, azaz kb. 4.5 millió Ft benzin elfogy,
> ehhez jön még akkor egy 10-40ezer Ft-os benzinszivattyú. Visszaosztva
> működési költségre, nem olyan horrorisztikus. Jóval kevesebb mint az
> olaj és a szűrők.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list