[elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?
Huszti András
kyrk.5.dpg.hu at freemail.hu
Tue May 15 18:43:23 CEST 2012
Hello,
Tévedés, a MOST buszon és FLEXrayen is mehet diagnosztika. Sőt van úgy, hogy a MOST busz a az első és a CAN buszon csak a fejlesztők kedvért van diagnosztika. Ferenc Toth <ferzoo.szeged at gmail.com> írta:
>a most ,a flexray ,és d2b csak a multimédiákhoz tartoznak hangot és képet
>visznek rajtuk,műszerfalba can van.A diag mindig can en vagy diagvonalon
>megy (vagy mindkettőn egyszerre) ,a programozáshoz már használhatják az
>optikát is
>
>
>
>
>
>Original Message -----
>From: "Huszti András" <kyrk.5.dpg.hu at freemail.hu>
>To: <elektro at tesla.hu>
>Sent: Sunday, May 13, 2012 3:37 PM
>Subject: Re: [elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?
>
>
>> Hello CAN busz mellet van még FLEXray és MOST. Legalábbis ami a
>> műszerfalat illeti. Kommunikáció általában vegyesen van, tehát pl a
>> műszerfal tudja a CAN-t és MOST-ot. Pl van ahol a diagnosztika akár mind a
>> kettőn megy. Az hogy a CAN buszon vagy akarmilyen mas buszon milyen jelek
>> vannak az gyartotol fugg. És gyártonként ha minden igaz különbözik is (a
>> SW-rol nem is beszélve annak ellenére hogy AUTOSAR-t hasznalnak).
>> Szerintem a legjobb amit tenni lehet, hogy egy olyan Autot keresni ahol
>> csak CAN busz van, mert ezt konnyu illeszteni. Es megprobalni
>> visszafejteni ha lehet, vagy ha eleve van leiras hozza akkor meg jobb.
>> Utana lehet radumalni a CAN buszra. Bár a legtöbb esetben külsőleg csak a
>> Tester szokott diagnosztikát végezni arra meg ottvan az ODB és UDS
>> protokoll. Köszönöm
>> Andras Kadinger <bandit at surfnonstop.com> írta:
>>>A dolog úgy néz ki, hogy a jelenlegi alany egy 1988-as gyártású,
>>>karburátoros, benzines Audi 80, amiben az egyetlen elektronika, hogy a
>>>kisfesz gyújtásimpulzust mechanikus szaggató helyett tranzisztoros
>>>áramkör állítja elő. :)
>>>
>>>Ebben még minden pofonegyszerű, jelszintekkel olvasható és vezérelhető,
>>>szinte álom. :)
>>>
>>>Innen indulok, de mivel ilyenből manapság már nem sok van, innen
>>>próbálok közelíteni a mai piacon fellelhető járgányok felé.
>>>
>>>Abban igazad van, hogy jónéhány éve már minden kocsin kötelező a kormány
>>>közelében levő CAN-busz megléte - de csak motor- és
>>>emissziódiagnosztikai célra. Éppen ezért CAN busz ellenére nem minden
>>>kocsiban vannak kihozva a karosszériafunkciók erre a csatlakozóra. Van,
>>>ahol viszonylag egyszerű, mert csak egy további, belső CAN busz van,
>>>amihez csak szét kell túrni a műszerfalat és megcsapolni a kábelt, és
>>>ott minden elérhető; van viszont, ahol kettőnél is több CAN busz van,
>>>sőt más buszok is vannak, és ott esetleg több buszról kellene
>>>összevadászni a különböző jeleket. Külön cégek és termékek vannak, a
>>>márka- és típusspecifikus buszokról/ra a különböző funkciókat
>>>hagyományos analóg jelszintekre/ről ki- és becsatolják. Van, ahol
>>>bizonyos funkciók annyira nem szabványosak, hogy nem is vette a
>>>fáradtságot a piac, hogy adaptert készítsen hozzájuk.
>>>
>>>Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése, ezért
>>>kifejezetten olyan autótípust szeretnék, amelyiknél minél kevesebb az
>>>ilyen kavar, és a tényleges funkciókkal bíbelődhetek, és nem az
>>>illesztés rabolja az időmet.
>>>
>>>2012.05.13. 6:57 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>> Vannak itt a listan nagy auto magusok, majd ok megmondjak, en - oszinten
>>>> szolva - nem is igen ertem a kerdest, hisz ma mar minden auto buszos.
>>>> Sot, azt hiszem, legalabb a 90%-uk CAN buszos (ha nem az osszes).
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>>
>>>>> CAN-buszon keresztül szeretnék illeszkedni a karosszéria funkcióihoz
>>>>> egy
>>>>> hobbiprojektben.
>>>>>
>>>>> Milyen gyártmányban, típusban, évjáratban lenne érdemes gondolkoznom?
>>>>>
>>>>> Nagyjából az alábbiakra lenne szükség:
>>>>>
>>>>> Megfigyelés:
>>>>> - nyitva van-e bármelyik ajtó
>>>>> - gyújtás
>>>>> opcionálisan:
>>>>> - nyitva van-e a vezető ajtaja (külön a többi ajtó nyitottságától)
>>>>> - jár-e a motor (esetleg fordulatszám)
>>>>> - halad-e az autó (esetleg sebességjel)
>>>>> - kézifék be van-e húzva
>>>>> - lábfék le van-e nyomva
>>>>> - hátramenet be van-e kapcsolva
>>>>> - menetvilágítás állapota
>>>>>
>>>>> Beavatkozás:
>>>>> - riasztó és központi zár nyitás/zárás/élesítés/kikapcsolás egyben
>>>>> opcionális:
>>>>> - külön a csomagtartó nyitása/felpattintása
>>>>> - külön a vezetőajtó központi zárának nyitása/zárása
>>>>> - utastérvilágítás fel- és lekapcsolása
>>>>> - indexvillogtatás
>>>>> - helzetjelző fel/és lekapcsolása
>>>>>
>>>>> Valakinek ötlete, tapasztalata ilyen jellegű integrációval?
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>-----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list