[elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?

Andras Kadinger bandit at surfnonstop.com
Tue May 15 22:25:13 CEST 2012


Olyat is tudsz mondani esetleg, hogy melyik kocsiknál van ez így?

2012.05.15. 18:43 keltezéssel, Huszti András írta:
> Hello,
> Tévedés, a MOST buszon és FLEXrayen is mehet diagnosztika. Sőt van úgy, hogy a MOST busz a az első és a CAN buszon csak a fejlesztők kedvért van diagnosztika.  Ferenc Toth<ferzoo.szeged at gmail.com>  írta:
>> a most ,a flexray ,és d2b csak a multimédiákhoz tartoznak hangot és képet
>> visznek rajtuk,műszerfalba can van.A diag mindig can en vagy diagvonalon
>> megy (vagy mindkettőn egyszerre) ,a programozáshoz már használhatják az
>> optikát is
>>
>>
>>
>>
>>
>> Original Message -----
>> From: "Huszti András"<kyrk.5.dpg.hu at freemail.hu>
>> To:<elektro at tesla.hu>
>> Sent: Sunday, May 13, 2012 3:37 PM
>> Subject: Re: [elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?
>>
>>
>>> Hello CAN busz mellet van még FLEXray és MOST. Legalábbis ami a
>>> műszerfalat illeti. Kommunikáció általában vegyesen van, tehát pl a
>>> műszerfal tudja a CAN-t és MOST-ot. Pl van ahol a diagnosztika akár mind a
>>> kettőn megy. Az hogy a CAN buszon vagy akarmilyen mas buszon milyen jelek
>>> vannak az gyartotol fugg. És gyártonként ha minden igaz különbözik is (a
>>> SW-rol nem is beszélve annak ellenére hogy AUTOSAR-t hasznalnak).
>>> Szerintem a legjobb amit tenni lehet, hogy egy olyan Autot keresni ahol
>>> csak CAN busz van, mert ezt konnyu illeszteni. Es megprobalni
>>> visszafejteni ha lehet, vagy ha eleve van leiras hozza akkor meg jobb.
>>> Utana lehet radumalni a CAN buszra. Bár a legtöbb esetben külsőleg csak a
>>> Tester szokott diagnosztikát végezni arra meg ottvan az ODB és UDS
>>> protokoll. Köszönöm
>>> Andras Kadinger<bandit at surfnonstop.com>  írta:
>>>> A dolog úgy néz ki, hogy a jelenlegi alany egy 1988-as gyártású,
>>>> karburátoros, benzines Audi 80, amiben az egyetlen elektronika, hogy a
>>>> kisfesz gyújtásimpulzust mechanikus szaggató helyett tranzisztoros
>>>> áramkör állítja elő. :)
>>>>
>>>> Ebben még minden pofonegyszerű, jelszintekkel olvasható és vezérelhető,
>>>> szinte álom. :)
>>>>
>>>> Innen indulok, de mivel ilyenből manapság már nem sok van, innen
>>>> próbálok közelíteni a mai piacon fellelhető járgányok felé.
>>>>
>>>> Abban igazad van, hogy jónéhány éve már minden kocsin kötelező a kormány
>>>> közelében levő CAN-busz megléte - de csak motor- és
>>>> emissziódiagnosztikai célra. Éppen ezért CAN busz ellenére nem minden
>>>> kocsiban vannak kihozva a karosszériafunkciók erre a csatlakozóra. Van,
>>>> ahol viszonylag egyszerű, mert csak egy további, belső CAN busz van,
>>>> amihez csak szét kell túrni a műszerfalat és megcsapolni a kábelt, és
>>>> ott minden elérhető; van viszont, ahol kettőnél is több CAN busz van,
>>>> sőt más buszok is vannak, és ott esetleg több buszról kellene
>>>> összevadászni a különböző jeleket. Külön cégek és termékek vannak, a
>>>> márka- és típusspecifikus buszokról/ra a különböző funkciókat
>>>> hagyományos analóg jelszintekre/ről ki- és becsatolják. Van, ahol
>>>> bizonyos funkciók annyira nem szabványosak, hogy nem is vette a
>>>> fáradtságot a piac, hogy adaptert készítsen hozzájuk.
>>>>
>>>> Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése, ezért
>>>> kifejezetten olyan autótípust szeretnék, amelyiknél minél kevesebb az
>>>> ilyen kavar, és a tényleges funkciókkal bíbelődhetek, és nem az
>>>> illesztés rabolja az időmet.
>>>>
>>>> 2012.05.13. 6:57 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>>> Vannak itt a listan nagy auto magusok, majd ok megmondjak, en - oszinten
>>>>> szolva - nem is igen ertem a kerdest, hisz ma mar minden auto buszos.
>>>>> Sot, azt hiszem, legalabb a 90%-uk CAN buszos (ha nem az osszes).
>>>>>
>>>>> Karoly
>>>>>
>>>>>
>>>>>> CAN-buszon keresztül szeretnék illeszkedni a karosszéria funkcióihoz
>>>>>> egy
>>>>>> hobbiprojektben.
>>>>>>
>>>>>> Milyen gyártmányban, típusban, évjáratban lenne érdemes gondolkoznom?
>>>>>>
>>>>>> Nagyjából az alábbiakra lenne szükség:
>>>>>>
>>>>>> Megfigyelés:
>>>>>> - nyitva van-e bármelyik ajtó
>>>>>> - gyújtás
>>>>>> opcionálisan:
>>>>>> - nyitva van-e a vezető ajtaja (külön a többi ajtó nyitottságától)
>>>>>> - jár-e a motor (esetleg fordulatszám)
>>>>>> - halad-e az autó (esetleg sebességjel)
>>>>>> - kézifék be van-e húzva
>>>>>> - lábfék le van-e nyomva
>>>>>> - hátramenet be van-e kapcsolva
>>>>>> - menetvilágítás állapota
>>>>>>
>>>>>> Beavatkozás:
>>>>>> - riasztó és központi zár nyitás/zárás/élesítés/kikapcsolás egyben
>>>>>> opcionális:
>>>>>> - külön a csomagtartó nyitása/felpattintása
>>>>>> - külön a vezetőajtó központi zárának nyitása/zárása
>>>>>> - utastérvilágítás fel- és lekapcsolása
>>>>>> - indexvillogtatás
>>>>>> - helzetjelző fel/és lekapcsolása
>>>>>>
>>>>>> Valakinek ötlete, tapasztalata ilyen jellegű integrációval?
>>>>>>
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list