[elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?

Ferenc Toth ferzoo.szeged at gmail.com
Mon May 14 12:54:03 CEST 2012


a most ,a flexray ,és d2b csak a multimédiákhoz tartoznak hangot és képet 
visznek rajtuk,műszerfalba can van.A diag mindig can en vagy diagvonalon 
megy (vagy mindkettőn egyszerre) ,a programozáshoz már használhatják az 
optikát is





Original Message ----- 
From: "Huszti András" <kyrk.5.dpg.hu at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, May 13, 2012 3:37 PM
Subject: Re: [elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?


> Hello CAN busz mellet van még FLEXray és MOST. Legalábbis ami a 
> műszerfalat illeti. Kommunikáció általában vegyesen van, tehát pl a 
> műszerfal tudja a CAN-t és MOST-ot. Pl van ahol a diagnosztika akár mind a 
> kettőn megy. Az hogy a CAN buszon vagy akarmilyen mas buszon milyen jelek 
> vannak az gyartotol fugg. És gyártonként ha minden igaz különbözik is (a 
> SW-rol nem is beszélve annak ellenére hogy AUTOSAR-t hasznalnak). 
> Szerintem a legjobb amit tenni lehet, hogy egy olyan Autot keresni ahol 
> csak CAN busz van, mert ezt konnyu illeszteni. Es megprobalni 
> visszafejteni ha lehet, vagy ha eleve van leiras hozza akkor meg jobb. 
> Utana lehet radumalni a CAN buszra. Bár a legtöbb esetben külsőleg csak a 
> Tester szokott diagnosztikát végezni arra meg ottvan az ODB és UDS 
> protokoll. Köszönöm
> Andras Kadinger <bandit at surfnonstop.com> írta:
>>A dolog úgy néz ki, hogy a jelenlegi alany egy 1988-as gyártású,
>>karburátoros, benzines Audi 80, amiben az egyetlen elektronika, hogy a
>>kisfesz gyújtásimpulzust mechanikus szaggató helyett tranzisztoros
>>áramkör állítja elő. :)
>>
>>Ebben még minden pofonegyszerű, jelszintekkel olvasható és vezérelhető,
>>szinte álom. :)
>>
>>Innen indulok, de mivel ilyenből manapság már nem sok van, innen
>>próbálok közelíteni a mai piacon fellelhető járgányok felé.
>>
>>Abban igazad van, hogy jónéhány éve már minden kocsin kötelező a kormány
>>közelében levő CAN-busz megléte - de csak motor- és
>>emissziódiagnosztikai célra. Éppen ezért CAN busz ellenére nem minden
>>kocsiban vannak kihozva a karosszériafunkciók erre a csatlakozóra. Van,
>>ahol viszonylag egyszerű, mert csak egy további, belső CAN busz van,
>>amihez csak szét kell túrni a műszerfalat és megcsapolni a kábelt, és
>>ott minden elérhető; van viszont, ahol kettőnél is több CAN busz van,
>>sőt más buszok is vannak, és ott esetleg több buszról kellene
>>összevadászni a különböző jeleket. Külön cégek és termékek vannak, a
>>márka- és típusspecifikus buszokról/ra a különböző funkciókat
>>hagyományos analóg jelszintekre/ről ki- és becsatolják. Van, ahol
>>bizonyos funkciók annyira nem szabványosak, hogy nem is vette a
>>fáradtságot a piac, hogy adaptert készítsen hozzájuk.
>>
>>Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése, ezért
>>kifejezetten olyan autótípust szeretnék, amelyiknél minél kevesebb az
>>ilyen kavar, és a tényleges funkciókkal bíbelődhetek, és nem az
>>illesztés rabolja az időmet.
>>
>>2012.05.13. 6:57 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>> Vannak itt a listan nagy auto magusok, majd ok megmondjak, en - oszinten
>>> szolva - nem is igen ertem a kerdest, hisz ma mar minden auto buszos.
>>> Sot, azt hiszem, legalabb a 90%-uk CAN buszos (ha nem az osszes).
>>>
>>> Karoly
>>>
>>>
>>>> CAN-buszon keresztül szeretnék illeszkedni a karosszéria funkcióihoz 
>>>> egy
>>>> hobbiprojektben.
>>>>
>>>> Milyen gyártmányban, típusban, évjáratban lenne érdemes gondolkoznom?
>>>>
>>>> Nagyjából az alábbiakra lenne szükség:
>>>>
>>>> Megfigyelés:
>>>> - nyitva van-e bármelyik ajtó
>>>> - gyújtás
>>>> opcionálisan:
>>>> - nyitva van-e a vezető ajtaja (külön a többi ajtó nyitottságától)
>>>> - jár-e a motor (esetleg fordulatszám)
>>>> - halad-e az autó (esetleg sebességjel)
>>>> - kézifék be van-e húzva
>>>> - lábfék le van-e nyomva
>>>> - hátramenet be van-e kapcsolva
>>>> - menetvilágítás állapota
>>>>
>>>> Beavatkozás:
>>>> - riasztó és központi zár nyitás/zárás/élesítés/kikapcsolás egyben
>>>> opcionális:
>>>> - külön a csomagtartó nyitása/felpattintása
>>>> - külön a vezetőajtó központi zárának nyitása/zárása
>>>> - utastérvilágítás fel- és lekapcsolása
>>>> - indexvillogtatás
>>>> - helzetjelző fel/és lekapcsolása
>>>>
>>>> Valakinek ötlete, tapasztalata ilyen jellegű integrációval?
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>
>>-----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc] 



More information about the Elektro mailing list