[elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?
Huszti András
kyrk.5.dpg.hu at freemail.hu
Sun May 13 15:37:19 CEST 2012
Hello CAN busz mellet van még FLEXray és MOST. Legalábbis ami a műszerfalat illeti. Kommunikáció általában vegyesen van, tehát pl a műszerfal tudja a CAN-t és MOST-ot. Pl van ahol a diagnosztika akár mind a kettőn megy. Az hogy a CAN buszon vagy akarmilyen mas buszon milyen jelek vannak az gyartotol fugg. És gyártonként ha minden igaz különbözik is (a SW-rol nem is beszélve annak ellenére hogy AUTOSAR-t hasznalnak). Szerintem a legjobb amit tenni lehet, hogy egy olyan Autot keresni ahol csak CAN busz van, mert ezt konnyu illeszteni. Es megprobalni visszafejteni ha lehet, vagy ha eleve van leiras hozza akkor meg jobb. Utana lehet radumalni a CAN buszra. Bár a legtöbb esetben külsőleg csak a Tester szokott diagnosztikát végezni arra meg ottvan az ODB és UDS protokoll. Köszönöm
Andras Kadinger <bandit at surfnonstop.com> írta:
>A dolog úgy néz ki, hogy a jelenlegi alany egy 1988-as gyártású,
>karburátoros, benzines Audi 80, amiben az egyetlen elektronika, hogy a
>kisfesz gyújtásimpulzust mechanikus szaggató helyett tranzisztoros
>áramkör állítja elő. :)
>
>Ebben még minden pofonegyszerű, jelszintekkel olvasható és vezérelhető,
>szinte álom. :)
>
>Innen indulok, de mivel ilyenből manapság már nem sok van, innen
>próbálok közelíteni a mai piacon fellelhető járgányok felé.
>
>Abban igazad van, hogy jónéhány éve már minden kocsin kötelező a kormány
>közelében levő CAN-busz megléte - de csak motor- és
>emissziódiagnosztikai célra. Éppen ezért CAN busz ellenére nem minden
>kocsiban vannak kihozva a karosszériafunkciók erre a csatlakozóra. Van,
>ahol viszonylag egyszerű, mert csak egy további, belső CAN busz van,
>amihez csak szét kell túrni a műszerfalat és megcsapolni a kábelt, és
>ott minden elérhető; van viszont, ahol kettőnél is több CAN busz van,
>sőt más buszok is vannak, és ott esetleg több buszról kellene
>összevadászni a különböző jeleket. Külön cégek és termékek vannak, a
>márka- és típusspecifikus buszokról/ra a különböző funkciókat
>hagyományos analóg jelszintekre/ről ki- és becsatolják. Van, ahol
>bizonyos funkciók annyira nem szabványosak, hogy nem is vette a
>fáradtságot a piac, hogy adaptert készítsen hozzájuk.
>
>Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése, ezért
>kifejezetten olyan autótípust szeretnék, amelyiknél minél kevesebb az
>ilyen kavar, és a tényleges funkciókkal bíbelődhetek, és nem az
>illesztés rabolja az időmet.
>
>2012.05.13. 6:57 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> Vannak itt a listan nagy auto magusok, majd ok megmondjak, en - oszinten
>> szolva - nem is igen ertem a kerdest, hisz ma mar minden auto buszos.
>> Sot, azt hiszem, legalabb a 90%-uk CAN buszos (ha nem az osszes).
>>
>> Karoly
>>
>>
>>> CAN-buszon keresztül szeretnék illeszkedni a karosszéria funkcióihoz egy
>>> hobbiprojektben.
>>>
>>> Milyen gyártmányban, típusban, évjáratban lenne érdemes gondolkoznom?
>>>
>>> Nagyjából az alábbiakra lenne szükség:
>>>
>>> Megfigyelés:
>>> - nyitva van-e bármelyik ajtó
>>> - gyújtás
>>> opcionálisan:
>>> - nyitva van-e a vezető ajtaja (külön a többi ajtó nyitottságától)
>>> - jár-e a motor (esetleg fordulatszám)
>>> - halad-e az autó (esetleg sebességjel)
>>> - kézifék be van-e húzva
>>> - lábfék le van-e nyomva
>>> - hátramenet be van-e kapcsolva
>>> - menetvilágítás állapota
>>>
>>> Beavatkozás:
>>> - riasztó és központi zár nyitás/zárás/élesítés/kikapcsolás egyben
>>> opcionális:
>>> - külön a csomagtartó nyitása/felpattintása
>>> - külön a vezetőajtó központi zárának nyitása/zárása
>>> - utastérvilágítás fel- és lekapcsolása
>>> - indexvillogtatás
>>> - helzetjelző fel/és lekapcsolása
>>>
>>> Valakinek ötlete, tapasztalata ilyen jellegű integrációval?
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list