[elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?

Andras Kadinger bandit at surfnonstop.com
Sun May 13 18:02:48 CEST 2012


Diplomamunka. :)

2012.05.13. 12:30 keltezéssel, Skandar Graun írta:
> "Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése..."
>
> Ja, hobbiprojekt... :DDD
>
>
>
> Andras Kadinger<bandit at surfnonstop.com>  írta (2012. május 13. 11:53):
>> A dolog úgy néz ki, hogy a jelenlegi alany egy 1988-as gyártású,
>> karburátoros, benzines Audi 80, amiben az egyetlen elektronika, hogy a
>> kisfesz gyújtásimpulzust mechanikus szaggató helyett tranzisztoros
>> áramkör állítja elő. :)
>>
>> Ebben még minden pofonegyszerű, jelszintekkel olvasható és vezérelhető,
>> szinte álom. :)
>>
>> Innen indulok, de mivel ilyenből manapság már nem sok van, innen
>> próbálok közelíteni a mai piacon fellelhető járgányok felé.
>>
>> Abban igazad van, hogy jónéhány éve már minden kocsin kötelező a kormány
>> közelében levő CAN-busz megléte - de csak motor- és
>> emissziódiagnosztikai célra. Éppen ezért CAN busz ellenére nem minden
>> kocsiban vannak kihozva a karosszériafunkciók erre a csatlakozóra. Van,
>> ahol viszonylag egyszerű, mert csak egy további, belső CAN busz van,
>> amihez csak szét kell túrni a műszerfalat és megcsapolni a kábelt, és
>> ott minden elérhető; van viszont, ahol kettőnél is több CAN busz van,
>> sőt más buszok is vannak, és ott esetleg több buszról kellene
>> összevadászni a különböző jeleket. Külön cégek és termékek vannak, a
>> márka- és típusspecifikus buszokról/ra a különböző funkciókat
>> hagyományos analóg jelszintekre/ről ki- és becsatolják. Van, ahol
>> bizonyos funkciók annyira nem szabványosak, hogy nem is vette a
>> fáradtságot a piac, hogy adaptert készítsen hozzájuk.
>>
>> Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése, ezért
>> kifejezetten olyan autótípust szeretnék, amelyiknél minél kevesebb az
>> ilyen kavar, és a tényleges funkciókkal bíbelődhetek, és nem az
>> illesztés rabolja az időmet.
>>
>> 2012.05.13. 6:57 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>> Vannak itt a listan nagy auto magusok, majd ok megmondjak, en - oszinten
>>> szolva - nem is igen ertem a kerdest, hisz ma mar minden auto buszos.
>>> Sot, azt hiszem, legalabb a 90%-uk CAN buszos (ha nem az osszes).
>>>
>>> Karoly
>>>
>>>
>>>> CAN-buszon keresztül szeretnék illeszkedni a karosszéria funkcióihoz egy
>>>> hobbiprojektben.
>>>>
>>>> Milyen gyártmányban, típusban, évjáratban lenne érdemes gondolkoznom?
>>>>
>>>> Nagyjából az alábbiakra lenne szükség:
>>>>
>>>> Megfigyelés:
>>>> - nyitva van-e bármelyik ajtó
>>>> - gyújtás
>>>> opcionálisan:
>>>> - nyitva van-e a vezető ajtaja (külön a többi ajtó nyitottságától)
>>>> - jár-e a motor (esetleg fordulatszám)
>>>> - halad-e az autó (esetleg sebességjel)
>>>> - kézifék be van-e húzva
>>>> - lábfék le van-e nyomva
>>>> - hátramenet be van-e kapcsolva
>>>> - menetvilágítás állapota
>>>>
>>>> Beavatkozás:
>>>> - riasztó és központi zár nyitás/zárás/élesítés/kikapcsolás egyben
>>>> opcionális:
>>>> - külön a csomagtartó nyitása/felpattintása
>>>> - külön a vezetőajtó központi zárának nyitása/zárása
>>>> - utastérvilágítás fel- és lekapcsolása
>>>> - indexvillogtatás
>>>> - helzetjelző fel/és lekapcsolása
>>>>
>>>> Valakinek ötlete, tapasztalata ilyen jellegű integrációval?
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>             elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list