[elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?
Skandar Graun
sgraun at gmail.com
Sun May 13 12:30:23 CEST 2012
"Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése..."
Ja, hobbiprojekt... :DDD
Andras Kadinger <bandit at surfnonstop.com> írta (2012. május 13. 11:53):
> A dolog úgy néz ki, hogy a jelenlegi alany egy 1988-as gyártású,
> karburátoros, benzines Audi 80, amiben az egyetlen elektronika, hogy a
> kisfesz gyújtásimpulzust mechanikus szaggató helyett tranzisztoros
> áramkör állítja elő. :)
>
> Ebben még minden pofonegyszerű, jelszintekkel olvasható és vezérelhető,
> szinte álom. :)
>
> Innen indulok, de mivel ilyenből manapság már nem sok van, innen
> próbálok közelíteni a mai piacon fellelhető járgányok felé.
>
> Abban igazad van, hogy jónéhány éve már minden kocsin kötelező a kormány
> közelében levő CAN-busz megléte - de csak motor- és
> emissziódiagnosztikai célra. Éppen ezért CAN busz ellenére nem minden
> kocsiban vannak kihozva a karosszériafunkciók erre a csatlakozóra. Van,
> ahol viszonylag egyszerű, mert csak egy további, belső CAN busz van,
> amihez csak szét kell túrni a műszerfalat és megcsapolni a kábelt, és
> ott minden elérhető; van viszont, ahol kettőnél is több CAN busz van,
> sőt más buszok is vannak, és ott esetleg több buszról kellene
> összevadászni a különböző jeleket. Külön cégek és termékek vannak, a
> márka- és típusspecifikus buszokról/ra a különböző funkciókat
> hagyományos analóg jelszintekre/ről ki- és becsatolják. Van, ahol
> bizonyos funkciók annyira nem szabványosak, hogy nem is vette a
> fáradtságot a piac, hogy adaptert készítsen hozzájuk.
>
> Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése, ezért
> kifejezetten olyan autótípust szeretnék, amelyiknél minél kevesebb az
> ilyen kavar, és a tényleges funkciókkal bíbelődhetek, és nem az
> illesztés rabolja az időmet.
>
> 2012.05.13. 6:57 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> Vannak itt a listan nagy auto magusok, majd ok megmondjak, en - oszinten
>> szolva - nem is igen ertem a kerdest, hisz ma mar minden auto buszos.
>> Sot, azt hiszem, legalabb a 90%-uk CAN buszos (ha nem az osszes).
>>
>> Karoly
>>
>>
>>> CAN-buszon keresztül szeretnék illeszkedni a karosszéria funkcióihoz egy
>>> hobbiprojektben.
>>>
>>> Milyen gyártmányban, típusban, évjáratban lenne érdemes gondolkoznom?
>>>
>>> Nagyjából az alábbiakra lenne szükség:
>>>
>>> Megfigyelés:
>>> - nyitva van-e bármelyik ajtó
>>> - gyújtás
>>> opcionálisan:
>>> - nyitva van-e a vezető ajtaja (külön a többi ajtó nyitottságától)
>>> - jár-e a motor (esetleg fordulatszám)
>>> - halad-e az autó (esetleg sebességjel)
>>> - kézifék be van-e húzva
>>> - lábfék le van-e nyomva
>>> - hátramenet be van-e kapcsolva
>>> - menetvilágítás állapota
>>>
>>> Beavatkozás:
>>> - riasztó és központi zár nyitás/zárás/élesítés/kikapcsolás egyben
>>> opcionális:
>>> - külön a csomagtartó nyitása/felpattintása
>>> - külön a vezetőajtó központi zárának nyitása/zárása
>>> - utastérvilágítás fel- és lekapcsolása
>>> - indexvillogtatás
>>> - helzetjelző fel/és lekapcsolása
>>>
>>> Valakinek ötlete, tapasztalata ilyen jellegű integrációval?
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list