[elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?

Andras Kadinger bandit at surfnonstop.com
Sun May 13 11:53:22 CEST 2012


A dolog úgy néz ki, hogy a jelenlegi alany egy 1988-as gyártású, 
karburátoros, benzines Audi 80, amiben az egyetlen elektronika, hogy a 
kisfesz gyújtásimpulzust mechanikus szaggató helyett tranzisztoros 
áramkör állítja elő. :)

Ebben még minden pofonegyszerű, jelszintekkel olvasható és vezérelhető, 
szinte álom. :)

Innen indulok, de mivel ilyenből manapság már nem sok van, innen 
próbálok közelíteni a mai piacon fellelhető járgányok felé.

Abban igazad van, hogy jónéhány éve már minden kocsin kötelező a kormány 
közelében levő CAN-busz megléte - de csak motor- és 
emissziódiagnosztikai célra. Éppen ezért CAN busz ellenére nem minden 
kocsiban vannak kihozva a karosszériafunkciók erre a csatlakozóra. Van, 
ahol viszonylag egyszerű, mert csak egy további, belső CAN busz van, 
amihez csak szét kell túrni a műszerfalat és megcsapolni a kábelt, és 
ott minden elérhető; van viszont, ahol kettőnél is több CAN busz van, 
sőt más buszok is vannak, és ott esetleg több buszról kellene 
összevadászni a különböző jeleket. Külön cégek és termékek vannak, a 
márka- és típusspecifikus buszokról/ra a különböző funkciókat 
hagyományos analóg jelszintekre/ről ki- és becsatolják. Van, ahol 
bizonyos funkciók annyira nem szabványosak, hogy nem is vette a 
fáradtságot a piac, hogy adaptert készítsen hozzájuk.

Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése, ezért 
kifejezetten olyan autótípust szeretnék, amelyiknél minél kevesebb az 
ilyen kavar, és a tényleges funkciókkal bíbelődhetek, és nem az 
illesztés rabolja az időmet.

2012.05.13. 6:57 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> Vannak itt a listan nagy auto magusok, majd ok megmondjak, en - oszinten
> szolva - nem is igen ertem a kerdest, hisz ma mar minden auto buszos.
> Sot, azt hiszem, legalabb a 90%-uk CAN buszos (ha nem az osszes).
>
> Karoly
>
>
>> CAN-buszon keresztül szeretnék illeszkedni a karosszéria funkcióihoz egy
>> hobbiprojektben.
>>
>> Milyen gyártmányban, típusban, évjáratban lenne érdemes gondolkoznom?
>>
>> Nagyjából az alábbiakra lenne szükség:
>>
>> Megfigyelés:
>> - nyitva van-e bármelyik ajtó
>> - gyújtás
>> opcionálisan:
>> - nyitva van-e a vezető ajtaja (külön a többi ajtó nyitottságától)
>> - jár-e a motor (esetleg fordulatszám)
>> - halad-e az autó (esetleg sebességjel)
>> - kézifék be van-e húzva
>> - lábfék le van-e nyomva
>> - hátramenet be van-e kapcsolva
>> - menetvilágítás állapota
>>
>> Beavatkozás:
>> - riasztó és központi zár nyitás/zárás/élesítés/kikapcsolás egyben
>> opcionális:
>> - külön a csomagtartó nyitása/felpattintása
>> - külön a vezetőajtó központi zárának nyitása/zárása
>> - utastérvilágítás fel- és lekapcsolása
>> - indexvillogtatás
>> - helzetjelző fel/és lekapcsolása
>>
>> Valakinek ötlete, tapasztalata ilyen jellegű integrációval?
>>
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list