[elektro] milyen autót vegyek CAN buszhoz?

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Sun May 13 18:09:01 CEST 2012


Ja, az más. :)
Akkor egy kalappal.

Andras Kadinger <bandit at surfnonstop.com> írta (2012. május 13. 18:02):
> Diplomamunka. :)
>
> 2012.05.13. 12:30 keltezéssel, Skandar Graun írta:
>> "Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése..."
>>
>> Ja, hobbiprojekt... :DDD
>>
>>
>>
>> Andras Kadinger<bandit at surfnonstop.com>  írta (2012. május 13. 11:53):
>>> A dolog úgy néz ki, hogy a jelenlegi alany egy 1988-as gyártású,
>>> karburátoros, benzines Audi 80, amiben az egyetlen elektronika, hogy a
>>> kisfesz gyújtásimpulzust mechanikus szaggató helyett tranzisztoros
>>> áramkör állítja elő. :)
>>>
>>> Ebben még minden pofonegyszerű, jelszintekkel olvasható és vezérelhető,
>>> szinte álom. :)
>>>
>>> Innen indulok, de mivel ilyenből manapság már nem sok van, innen
>>> próbálok közelíteni a mai piacon fellelhető járgányok felé.
>>>
>>> Abban igazad van, hogy jónéhány éve már minden kocsin kötelező a kormány
>>> közelében levő CAN-busz megléte - de csak motor- és
>>> emissziódiagnosztikai célra. Éppen ezért CAN busz ellenére nem minden
>>> kocsiban vannak kihozva a karosszériafunkciók erre a csatlakozóra. Van,
>>> ahol viszonylag egyszerű, mert csak egy további, belső CAN busz van,
>>> amihez csak szét kell túrni a műszerfalat és megcsapolni a kábelt, és
>>> ott minden elérhető; van viszont, ahol kettőnél is több CAN busz van,
>>> sőt más buszok is vannak, és ott esetleg több buszról kellene
>>> összevadászni a különböző jeleket. Külön cégek és termékek vannak, a
>>> márka- és típusspecifikus buszokról/ra a különböző funkciókat
>>> hagyományos analóg jelszintekre/ről ki- és becsatolják. Van, ahol
>>> bizonyos funkciók annyira nem szabványosak, hogy nem is vette a
>>> fáradtságot a piac, hogy adaptert készítsen hozzájuk.
>>>
>>> Mivel a feladat most egyetlen bemutatópéldány elkészítése, ezért
>>> kifejezetten olyan autótípust szeretnék, amelyiknél minél kevesebb az
>>> ilyen kavar, és a tényleges funkciókkal bíbelődhetek, és nem az
>>> illesztés rabolja az időmet.
>>>
>>> 2012.05.13. 6:57 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>> Vannak itt a listan nagy auto magusok, majd ok megmondjak, en - oszinten
>>>> szolva - nem is igen ertem a kerdest, hisz ma mar minden auto buszos.
>>>> Sot, azt hiszem, legalabb a 90%-uk CAN buszos (ha nem az osszes).
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>>
>>>>> CAN-buszon keresztül szeretnék illeszkedni a karosszéria funkcióihoz egy
>>>>> hobbiprojektben.
>>>>>
>>>>> Milyen gyártmányban, típusban, évjáratban lenne érdemes gondolkoznom?
>>>>>
>>>>> Nagyjából az alábbiakra lenne szükség:
>>>>>
>>>>> Megfigyelés:
>>>>> - nyitva van-e bármelyik ajtó
>>>>> - gyújtás
>>>>> opcionálisan:
>>>>> - nyitva van-e a vezető ajtaja (külön a többi ajtó nyitottságától)
>>>>> - jár-e a motor (esetleg fordulatszám)
>>>>> - halad-e az autó (esetleg sebességjel)
>>>>> - kézifék be van-e húzva
>>>>> - lábfék le van-e nyomva
>>>>> - hátramenet be van-e kapcsolva
>>>>> - menetvilágítás állapota
>>>>>
>>>>> Beavatkozás:
>>>>> - riasztó és központi zár nyitás/zárás/élesítés/kikapcsolás egyben
>>>>> opcionális:
>>>>> - külön a csomagtartó nyitása/felpattintása
>>>>> - külön a vezetőajtó központi zárának nyitása/zárása
>>>>> - utastérvilágítás fel- és lekapcsolása
>>>>> - indexvillogtatás
>>>>> - helzetjelző fel/és lekapcsolása
>>>>>
>>>>> Valakinek ötlete, tapasztalata ilyen jellegű integrációval?
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list