[elektro] Agymotor - durranogaz befecs

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jul 28 21:18:24 CEST 2011


asszem ezekben allandomagneses generator van. kell egy step down tap, ami a 20-100V kimenetbol csinal 14-et, cserebe a gerjesztesere nem megy el 100-200W kapasbol.

de ilyen pl a vizpumpa is. az sem 200W-ot vesz el, es az esetek nagyreszeben tokre tulgyorsan tolna a vizet, ugy fojtjuk le a termosztattal.
tenyleg rengeteg dolog van az autoban, ami pazarolja az energiat, es csak azert, mert regen nem szamitott, aztan meg ugymaradt mert ugy szoktuk.

vajk




________________________________
From: (G)feri <elektroslista at freemail.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Thursday, 28 July 2011, 20:41
Subject: Re: [elektro] Agymotor - durranogaz befecs

vajk!

2011. július 26., 21:30:17, írta:

vf> mai hipertakarekos autok majdnem ezt csinaljak:

vf> van egy kupplung a generator tarcsajaban. ha az akksi toltottsege
vf> nem tul alacsony, akkor alapvetoen nem megy a generator, csak ha
vf> fekezunk vagy motorfek van. igy az akksi a 70 es a 100% kozott
vf> hintazik, ami nem rossz neki, a generator meg feleslegesen nem dolgozik. 

Ebben a generátor kuplungban nagy fantáziát nem látok. A plusz súlya és
az (elektro) mechanikus  kuplungokra jellemző lehetséges meghibásodási aránya nem biztos, hogy
arányban   áll   a   csak   a   generátor   surlódási  ellenállásának
megspórolásával,     mivel    a    generátor   terhelését-töltését   a
forgórészének   gerjesztésével    szabályozzák.   Tehát   az  bármikor
akár 0 is lehet. Abban viszont   látok  fantáziát,  ha  a  gerjesztés -mikor az akku töltöttsége
megfelelő-  csak  motorféknél  van. A motorféknek, fogyasztásnak biztosan használ. Az
ékszíjnak nem tudom, mondjuk belefér. Ez a mai autókban csak szoftvertéma.

Az  alábbiak   viszont  nagyon megállják a helyüket. Én is már évek óta
tervezem,  hogy  a fordom fűtésventillátorát folyamatos szabályozásúra
átalakítom,  főleg, hogy a (soros) ellenállások sokszor büdösek
és KH.-sak.

vf> lassan kezdik kiirtani az energiazabalo segedberendezeseket.
vf> amikor ezeket betettek anno a motorba, par szazalek nem erdekelt
vf> senkit. ezert aztan olyan kokorszaki megoldasok vannak, hogy ihaj.
vf> ac pumpa megy mint allat, a felesleget meg visszaengedjuk.
vf> szabalyozott pumpa? nyomastarto resz? ugyanma, minekaz. vagy volt
vf> ugye a hidraulikus kormanyszervo, arrol mar leszoktak. palyan
vf> egyenes uton allandoan kergette az olajat a szivattyu, pedig ott
vf> nem nagyon kanyarodsz. de pl a ventillator fokozatkapcsolo meg
vf> mindig majdnem minden autoban elotetellenallas. es sorolhatnam.

vf> vajk


-- 
Üdvözlettel,
(G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list