[elektro] Agymotor - durranogaz befecs

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Fri Jul 29 08:01:00 CEST 2011



vf> asszem ezekben allandomagneses generator van. kell egy step down
vf> tap, ami a 20-100V kimenetbol csinal 14-et, cserebe a
vf> gerjesztesere nem megy el 100-200W kapasbol.

Tényleg,  így  is lehet. El vagyok maradva, eddig azt hittem, járműben
csak  a  kerékpár  az  aminek  a  "dinamójában"  állandó mágneses a
gerjesztés :).

vf> de ilyen pl a vizpumpa is. az sem 200W-ot vesz el, es az esetek
vf> nagyreszeben tokre tulgyorsan tolna a vizet, ugy fojtjuk le a termosztattal.
vf> tenyleg rengeteg dolog van az autoban, ami pazarolja az energiat,
vf> es csak azert, mert regen nem szamitott, aztan meg ugymaradt mert ugy szoktuk.

vf> vajk




vf> ________________________________
vf> From: (G)feri <elektroslista at freemail.hu>
vf> To: elektro at tesla.hu
vf> Sent: Thursday, 28 July 2011, 20:41
vf> Subject: Re: [elektro] Agymotor - durranogaz befecs

vf> vajk!

vf> 2011. július 26., 21:30:17, írta:

vf>> mai hipertakarekos autok majdnem ezt csinaljak:

vf>> van egy kupplung a generator tarcsajaban. ha az akksi toltottsege
vf>> nem tul alacsony, akkor alapvetoen nem megy a generator, csak ha
vf>> fekezunk vagy motorfek van. igy az akksi a 70 es a 100% kozott
vf>> hintazik, ami nem rossz neki, a generator meg feleslegesen nem dolgozik. 

vf> Ebben a generátor kuplungban nagy fantáziát nem látok. A plusz súlya és
vf> az (elektro) mechanikus  kuplungokra jellemző lehetséges
vf> meghibásodási aránya nem biztos, hogy
vf> arányban   áll   a   csak   a   generátor   surlódási  ellenállásának
vf> megspórolásával,     mivel    a    generátor   terhelését-töltését   a
vf> forgórészének   gerjesztésével    szabályozzák.   Tehát   az  bármikor
vf> akár 0 is lehet. Abban viszont   látok  fantáziát,  ha  a 
vf> gerjesztés -mikor az akku töltöttsége
vf> megfelelő-  csak  motorféknél  van. A motorféknek, fogyasztásnak biztosan használ. Az
vf> ékszíjnak nem tudom, mondjuk belefér. Ez a mai autókban csak szoftvertéma.

vf> Az  alábbiak   viszont  nagyon megállják a helyüket. Én is már évek óta
vf> tervezem,  hogy  a fordom fűtésventillátorát folyamatos szabályozásúra
vf> átalakítom,  főleg, hogy a (soros) ellenállások sokszor büdösek
vf> és KH.-sak.

vf>> lassan kezdik kiirtani az energiazabalo segedberendezeseket.
vf>> amikor ezeket betettek anno a motorba, par szazalek nem erdekelt
vf>> senkit. ezert aztan olyan kokorszaki megoldasok vannak, hogy ihaj.
vf>> ac pumpa megy mint allat, a felesleget meg visszaengedjuk.
vf>> szabalyozott pumpa? nyomastarto resz? ugyanma, minekaz. vagy volt
vf>> ugye a hidraulikus kormanyszervo, arrol mar leszoktak. palyan
vf>> egyenes uton allandoan kergette az olajat a szivattyu, pedig ott
vf>> nem nagyon kanyarodsz. de pl a ventillator fokozatkapcsolo meg
vf>> mindig majdnem minden autoban elotetellenallas. es sorolhatnam.

vf>> vajk





-- 
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list