[elektro] Agymotor - durranogaz befecs
(G)feri
elektroslista at freemail.hu
Thu Jul 28 20:41:42 CEST 2011
vajk!
2011. július 26., 21:30:17, írta:
vf> mai hipertakarekos autok majdnem ezt csinaljak:
vf> van egy kupplung a generator tarcsajaban. ha az akksi toltottsege
vf> nem tul alacsony, akkor alapvetoen nem megy a generator, csak ha
vf> fekezunk vagy motorfek van. igy az akksi a 70 es a 100% kozott
vf> hintazik, ami nem rossz neki, a generator meg feleslegesen nem dolgozik.
Ebben a generátor kuplungban nagy fantáziát nem látok. A plusz súlya és
az (elektro) mechanikus kuplungokra jellemző lehetséges meghibásodási aránya nem biztos, hogy
arányban áll a csak a generátor surlódási ellenállásának
megspórolásával, mivel a generátor terhelését-töltését a
forgórészének gerjesztésével szabályozzák. Tehát az bármikor
akár 0 is lehet. Abban viszont látok fantáziát, ha a gerjesztés -mikor az akku töltöttsége
megfelelő- csak motorféknél van. A motorféknek, fogyasztásnak biztosan használ. Az
ékszíjnak nem tudom, mondjuk belefér. Ez a mai autókban csak szoftvertéma.
Az alábbiak viszont nagyon megállják a helyüket. Én is már évek óta
tervezem, hogy a fordom fűtésventillátorát folyamatos szabályozásúra
átalakítom, főleg, hogy a (soros) ellenállások sokszor büdösek
és KH.-sak.
vf> lassan kezdik kiirtani az energiazabalo segedberendezeseket.
vf> amikor ezeket betettek anno a motorba, par szazalek nem erdekelt
vf> senkit. ezert aztan olyan kokorszaki megoldasok vannak, hogy ihaj.
vf> ac pumpa megy mint allat, a felesleget meg visszaengedjuk.
vf> szabalyozott pumpa? nyomastarto resz? ugyanma, minekaz. vagy volt
vf> ugye a hidraulikus kormanyszervo, arrol mar leszoktak. palyan
vf> egyenes uton allandoan kergette az olajat a szivattyu, pedig ott
vf> nem nagyon kanyarodsz. de pl a ventillator fokozatkapcsolo meg
vf> mindig majdnem minden autoban elotetellenallas. es sorolhatnam.
vf> vajk
--
Üdvözlettel,
(G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro
mailing list