[elektro] Agymotor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Jul 26 18:18:03 CEST 2011


charles hoss wrote:

>> Meg van a gyakorlat? :-) Nem üti egymást a ketto.
>
> igen . ha ultel volna a puliban , akkor raeeztel volna hogy lampatol
> ovatosan kell gazt adni hogy ne porogjenek el a kerekei es ugy 70
> felettig (ahol mar barmilyen benzinest direktbe lehet kapcsolni) boven
> tobb mint eleg a gyorsulas .

Vagyis a motor nagyobb, mint ami kellhet, mert ha ezt a motort sebváltóval is 
ellátod, lehet, hogy 140-nel is tudna menni. :-) Nincs ebben a témában akkora 
nagy durranás, hogy a gyakorlatot ne lehessen az emlélettel követni vagy 
fordítva.

> megertem, ha tennek bele egy valtot , kuplungot , valtoolajat stb
> akkor , egy kicsit jobban menne , mikozben otszorosere nott a

Én meg ezt értem meg, tehát nem kell bele ilyesmi. Persze nem csak váltót lehet 
elképzelni, csak simán mondjuk egy 1:2 arányú egyszem váltást valami 
pofonegyszeru szerkezettel, de hogy mivel, azt ne tolem kérdezd.

> a dizelnel kell a hat-het sebesseg - a benzinesnel nagyon eleg az ot ,

Azért, mert relatíve kicsi a fordulatszám-átfogásuk. villanymotornál ez jó marha 
nagy, pontosabban végtelen, mert nullán is van nyomatéka. Ide max 
teljesítmény-illesztési célból kell. Ahogy egy nagy fúrógépbe is tesznek, hogy 
amikor böszme átméroju a fúró, akkor meglegyen a bazi nyomaték, meg a 
motorteljesítmény is ki legyen használva.

> automatanal pedig eleg a harom is . a villanymotor nyomateka annyira
> szeles hogy a valto komplett folosleges is - az osszes vesztesegevel
> es tomegevel , thetajaval

Ha még a fentiek után se érted, akkor rád hagyom. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list