[elektro] Agymotor
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Jul 26 18:18:03 CEST 2011
charles hoss wrote:
>> Meg van a gyakorlat? :-) Nem üti egymást a ketto.
>
> igen . ha ultel volna a puliban , akkor raeeztel volna hogy lampatol
> ovatosan kell gazt adni hogy ne porogjenek el a kerekei es ugy 70
> felettig (ahol mar barmilyen benzinest direktbe lehet kapcsolni) boven
> tobb mint eleg a gyorsulas .
Vagyis a motor nagyobb, mint ami kellhet, mert ha ezt a motort sebváltóval is
ellátod, lehet, hogy 140-nel is tudna menni. :-) Nincs ebben a témában akkora
nagy durranás, hogy a gyakorlatot ne lehessen az emlélettel követni vagy
fordítva.
> megertem, ha tennek bele egy valtot , kuplungot , valtoolajat stb
> akkor , egy kicsit jobban menne , mikozben otszorosere nott a
Én meg ezt értem meg, tehát nem kell bele ilyesmi. Persze nem csak váltót lehet
elképzelni, csak simán mondjuk egy 1:2 arányú egyszem váltást valami
pofonegyszeru szerkezettel, de hogy mivel, azt ne tolem kérdezd.
> a dizelnel kell a hat-het sebesseg - a benzinesnel nagyon eleg az ot ,
Azért, mert relatíve kicsi a fordulatszám-átfogásuk. villanymotornál ez jó marha
nagy, pontosabban végtelen, mert nullán is van nyomatéka. Ide max
teljesítmény-illesztési célból kell. Ahogy egy nagy fúrógépbe is tesznek, hogy
amikor böszme átméroju a fúró, akkor meglegyen a bazi nyomaték, meg a
motorteljesítmény is ki legyen használva.
> automatanal pedig eleg a harom is . a villanymotor nyomateka annyira
> szeles hogy a valto komplett folosleges is - az osszes vesztesegevel
> es tomegevel , thetajaval
Ha még a fentiek után se érted, akkor rád hagyom. :-)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list