[elektro] Agymotor

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Jul 26 16:46:48 CEST 2011


ja, es ha a feltengely vegere nem ket motort tennel, hanem egy diffmuvet meg egy motort, akkor el is jutnal oda, ahol most az elektromos autok tartanak. nem veletlen.

vajk


________________________________
From: Babrian Viktor <v at renyi.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Tuesday, 26 July 2011, 16:36
Subject: Re: [elektro] Agymotor

Egyes tipusokon a fektarcsa a feltengely belso vegen van. Ide el tudnek 
kepzelni egy villanymotort. Itt nem jelentene rugozando tomeget. A fek 
pedig maradna kint a szokott helyen. Persze igy az 'agymotor' elnevezes se 
stimmelne, de vmit vmiert.

Viktor


On Tue, 26 Jul 2011, Xorn wrote:

> Date: Tue, 26 Jul 2011 16:26:31 +0200
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> Reply-To: elektro at tesla.hu
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] Agymotor
> 
> Ezt mondtam en is. Demonak, meg onjaro bemutatoauto tanulmanyokba sima
> ugy. Barhova mashova gyakorlatilag megvalosithatatlan.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2011/7/26 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>> a robogo es kerekpar agymotorok par szaz wattosak. nem mondom hogy nem lehet megcsinalni, de egy auto mas dimenzio.
>>  - kerekenkent 4-500 kilo terheles.
>>  - egyoldali rogzites
>>  - nagyobb sebesseg
>>  - kerekenkent 10-20kW elvart tartos teljesitmeny.
>>  - a sebesseg es tomeg miatt durva dinamikus hatasok. fekezes, kanyar, katyu, hasonlok.
>>  - a rugozas miatt elvart alacsony suly, es maga a kerek merete kicsi befoglalo meretet hoz ki, viszont igy a fajlagos felulet nagyon kicsi, a feluleten szinte kizart hogy huteni lehessen. leghutes a szennyezodes es a viz miatt megint kiesik, marad a folyadekhutes. ezt meg megint nem trivialis elvinni a kerekagyakhoz. (10kW 90% hatasfoku motor 1kW-al fut!)
>>  - es meg a feknek is el kellene fernie valahol.
>>
>> ezekkel a hatranyokkal szemben milyen elonyei vannak???
>>  - szabadabb teralakitas az auto testeben
>>  - barmilyen prototipusra ra lehet csavarozni, es be lehet mutatni mint mukodo auto.
>>  - elmarad a difi meg hasonlok
>>
>> nekem eleg egyenlotlennek tunik a helyzet. ahanyszor bemutatnak egy agymotoros autot, sosem latszik hogy valaha egy metert is mentek volna vele esoben.
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>> To: elektro at tesla.hu
>> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 15:21
>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>
>> attetel neluli villanymoci lenne ilyen helyen ?
>> eliica vagy mi volt a japan hatkereku neve ?
>> az eleg jol mozgott. a robogo , kerekpar agymotorokat is meg tudtak
>> valahogy csinalni
>>
>> bye
>> dexter
>> vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2011. július 26. 14:35):
>>> komolyan mondod, hogy meg lehet csinalni? lattal mar villanymotort egyoldali csapagyazassal? mikozben tartja a legrest a nagy nyomatek meg a katyu ellenere is.
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 14:02
>>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>>
>>> vajk fekete wrote:
>>>
>>>> namost kepzeld el azt az agymotort, ami a mm alatti legrest megtartja
>>>> egy katyun athaladaskor, a magneses ter nem rantja ra az utrol az
>>>> elszort hatos anyat, es nem megy bele viz, sar, kosz, fekpor,
>>>> hasonlok.
>>>
>>> Nemtom, ki hogy van vele, én simán mindezt el tudom képzelni.
>>> Eloször is megoldható, hogy foleg egy agymotor legyen olyan merev
>>> felfüggesztésu, hogy ne moccanjon semmi el benne attól, hogy döccen.
>>> Másodszor a mágnestér belül zárt. Ha már kiszóródik, akkor baj van. Ezért nem
>>> kaphat az föl semmiféle hatos anyát.
>>>
>>> Víz-sár-kosz....? egy villanymotort könnyu zártra csinálni. Szokták is.
>>>
>>> A rugózatlan tömeg már problémásabb kérdés, ezt nem tudom, hogy lehetne
>>> megoldani. Mégis jobb talán a központi motor.
>>>
>>> hjozsi
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>
-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list