[elektro] Agymotor
umnyo
umnyo at freemail.hu
Tue Jul 26 22:36:50 CEST 2011
Ilyen "agy"motoros megoldás létezik már. Azaz a féltengelyek végét hajtják meg. Az egyik baja, hogy pl az agymotor átmérője ilyen teljesítményeknél nem kicsi, így alig emelkedik el az úttesttől.... Na ha az fennakad valamin.... Ha meg feljebb rakjuk, az meg "kicsit" bonyolítja a hajtást,,,,,, Attila
Babrian Viktor <v at renyi.hu> írta:
>Egyes tipusokon a fektarcsa a feltengely belso vegen van. Ide el tudnek
>kepzelni egy villanymotort. Itt nem jelentene rugozando tomeget. A fek
>pedig maradna kint a szokott helyen. Persze igy az 'agymotor' elnevezes se
>stimmelne, de vmit vmiert.
>
>Viktor
>
>
>On Tue, 26 Jul 2011, Xorn wrote:
>
>> Date: Tue, 26 Jul 2011 16:26:31 +0200
>> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> Reply-To: elektro at tesla.hu
>> To: elektro at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>
>> Ezt mondtam en is. Demonak, meg onjaro bemutatoauto tanulmanyokba sima
>> ugy. Barhova mashova gyakorlatilag megvalosithatatlan.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2011/7/26 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>>> a robogo es kerekpar agymotorok par szaz wattosak. nem mondom hogy nem lehet megcsinalni, de egy auto mas dimenzio.
>>> - kerekenkent 4-500 kilo terheles.
>>> - egyoldali rogzites
>>> - nagyobb sebesseg
>>> - kerekenkent 10-20kW elvart tartos teljesitmeny.
>>> - a sebesseg es tomeg miatt durva dinamikus hatasok. fekezes, kanyar, katyu, hasonlok.
>>> - a rugozas miatt elvart alacsony suly, es maga a kerek merete kicsi befoglalo meretet hoz ki, viszont igy a fajlagos felulet nagyon kicsi, a feluleten szinte kizart hogy huteni lehessen. leghutes a szennyezodes es a viz miatt megint kiesik, marad a folyadekhutes. ezt meg megint nem trivialis elvinni a kerekagyakhoz. (10kW 90% hatasfoku motor 1kW-al fut!)
>>> - es meg a feknek is el kellene fernie valahol.
>>>
>>> ezekkel a hatranyokkal szemben milyen elonyei vannak???
>>> - szabadabb teralakitas az auto testeben
>>> - barmilyen prototipusra ra lehet csavarozni, es be lehet mutatni mint mukodo auto.
>>> - elmarad a difi meg hasonlok
>>>
>>> nekem eleg egyenlotlennek tunik a helyzet. ahanyszor bemutatnak egy agymotoros autot, sosem latszik hogy valaha egy metert is mentek volna vele esoben.
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 15:21
>>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>>
>>> attetel neluli villanymoci lenne ilyen helyen ?
>>> eliica vagy mi volt a japan hatkereku neve ?
>>> az eleg jol mozgott. a robogo , kerekpar agymotorokat is meg tudtak
>>> valahogy csinalni
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>> vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2011. július 26. 14:35):
>>>> komolyan mondod, hogy meg lehet csinalni? lattal mar villanymotort egyoldali csapagyazassal? mikozben tartja a legrest a nagy nyomatek meg a katyu ellenere is.
>>>>
>>>> vajk
>>>>
>>>>
>>>> ________________________________
>>>> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 14:02
>>>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>>>
>>>> vajk fekete wrote:
>>>>
>>>>> namost kepzeld el azt az agymotort, ami a mm alatti legrest megtartja
>>>>> egy katyun athaladaskor, a magneses ter nem rantja ra az utrol az
>>>>> elszort hatos anyat, es nem megy bele viz, sar, kosz, fekpor,
>>>>> hasonlok.
>>>>
>>>> Nemtom, ki hogy van vele, én simán mindezt el tudom képzelni.
>>>> Eloször is megoldható, hogy foleg egy agymotor legyen olyan merev
>>>> felfüggesztésu, hogy ne moccanjon semmi el benne attól, hogy döccen.
>>>> Másodszor a mágnestér belül zárt. Ha már kiszóródik, akkor baj van. Ezért nem
>>>> kaphat az föl semmiféle hatos anyát.
>>>>
>>>> Víz-sár-kosz....? egy villanymotort könnyu zártra csinálni. Szokták is.
>>>>
>>>> A rugózatlan tömeg már problémásabb kérdés, ezt nem tudom, hogy lehetne
>>>> megoldani. Mégis jobb talán a központi motor.
>>>>
>>>> hjozsi
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>Egyes tipusokon a fektarcsa a feltengely belso vegen van. Ide el tudnek
>kepzelni egy villanymotort. Itt nem jelentene rugozando tomeget. A fek
>pedig maradna kint a szokott helyen. Persze igy az 'agymotor' elnevezes se
>stimmelne, de vmit vmiert.
>
>Viktor
>
>
>On Tue, 26 Jul 2011, Xorn wrote:
>
>> Date: Tue, 26 Jul 2011 16:26:31 +0200
>> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> Reply-To: elektro at tesla.hu
>> To: elektro at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>
>> Ezt mondtam en is. Demonak, meg onjaro bemutatoauto tanulmanyokba sima
>> ugy. Barhova mashova gyakorlatilag megvalosithatatlan.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2011/7/26 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>>> a robogo es kerekpar agymotorok par szaz wattosak. nem mondom hogy nem lehet megcsinalni, de egy auto mas dimenzio.
>>> - kerekenkent 4-500 kilo terheles.
>>> - egyoldali rogzites
>>> - nagyobb sebesseg
>>> - kerekenkent 10-20kW elvart tartos teljesitmeny.
>>> - a sebesseg es tomeg miatt durva dinamikus hatasok. fekezes, kanyar, katyu, hasonlok.
>>> - a rugozas miatt elvart alacsony suly, es maga a kerek merete kicsi befoglalo meretet hoz ki, viszont igy a fajlagos felulet nagyon kicsi, a feluleten szinte kizart hogy huteni lehessen. leghutes a szennyezodes es a viz miatt megint kiesik, marad a folyadekhutes. ezt meg megint nem trivialis elvinni a kerekagyakhoz. (10kW 90% hatasfoku motor 1kW-al fut!)
>>> - es meg a feknek is el kellene fernie valahol.
>>>
>>> ezekkel a hatranyokkal szemben milyen elonyei vannak???
>>> - szabadabb teralakitas az auto testeben
>>> - barmilyen prototipusra ra lehet csavarozni, es be lehet mutatni mint mukodo auto.
>>> - elmarad a difi meg hasonlok
>>>
>>> nekem eleg egyenlotlennek tunik a helyzet. ahanyszor bemutatnak egy agymotoros autot, sosem latszik hogy valaha egy metert is mentek volna vele esoben.
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 15:21
>>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>>
>>> attetel neluli villanymoci lenne ilyen helyen ?
>>> eliica vagy mi volt a japan hatkereku neve ?
>>> az eleg jol mozgott. a robogo , kerekpar agymotorokat is meg tudtak
>>> valahogy csinalni
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>> vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2011. július 26. 14:35):
>>>> komolyan mondod, hogy meg lehet csinalni? lattal mar villanymotort egyoldali csapagyazassal? mikozben tartja a legrest a nagy nyomatek meg a katyu ellenere is.
>>>>
>>>> vajk
>>>>
>>>>
>>>> ________________________________
>>>> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 14:02
>>>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>>>
>>>> vajk fekete wrote:
>>>>
>>>>> namost kepzeld el azt az agymotort, ami a mm alatti legrest megtartja
>>>>> egy katyun athaladaskor, a magneses ter nem rantja ra az utrol az
>>>>> elszort hatos anyat, es nem megy bele viz, sar, kosz, fekpor,
>>>>> hasonlok.
>>>>
>>>> Nemtom, ki hogy van vele, én simán mindezt el tudom képzelni.
>>>> Eloször is megoldható, hogy foleg egy agymotor legyen olyan merev
>>>> felfüggesztésu, hogy ne moccanjon semmi el benne attól, hogy döccen.
>>>> Másodszor a mágnestér belül zárt. Ha már kiszóródik, akkor baj van. Ezért nem
>>>> kaphat az föl semmiféle hatos anyát.
>>>>
>>>> Víz-sár-kosz....? egy villanymotort könnyu zártra csinálni. Szokták is.
>>>>
>>>> A rugózatlan tömeg már problémásabb kérdés, ezt nem tudom, hogy lehetne
>>>> megoldani. Mégis jobb talán a központi motor.
>>>>
>>>> hjozsi
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list