[elektro] Agymotor

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Jul 26 16:43:28 CEST 2011


Attol meg ugyanugy rugozatlan tomeg marad, csak nem az alatamasztasi
ponton, hanem attol tavolabb nem rugozik, valami rugalmas es
lengescsillapitott modon a kasztnihoz rogzitve. Ha meg a
karosszeriahoz rogzited, akkor a ket feltengely belso vegere mar eleg
egy motor, es... Je, feltalaltuk a hagyomanyos felepitesu
villanyautot!

Best regards,
Andy

2011/7/26 Babrian Viktor <v at renyi.hu>:
> Egyes tipusokon a fektarcsa a feltengely belso vegen van. Ide el tudnek
> kepzelni egy villanymotort. Itt nem jelentene rugozando tomeget. A fek pedig
> maradna kint a szokott helyen. Persze igy az 'agymotor' elnevezes se
> stimmelne, de vmit vmiert.
>
> Viktor
>
>
> On Tue, 26 Jul 2011, Xorn wrote:
>
>> Date: Tue, 26 Jul 2011 16:26:31 +0200
>> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> Reply-To: elektro at tesla.hu
>> To: elektro at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>
>> Ezt mondtam en is. Demonak, meg onjaro bemutatoauto tanulmanyokba sima
>> ugy. Barhova mashova gyakorlatilag megvalosithatatlan.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2011/7/26 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>>>
>>> a robogo es kerekpar agymotorok par szaz wattosak. nem mondom hogy nem
>>> lehet megcsinalni, de egy auto mas dimenzio.
>>>  - kerekenkent 4-500 kilo terheles.
>>>  - egyoldali rogzites
>>>  - nagyobb sebesseg
>>>  - kerekenkent 10-20kW elvart tartos teljesitmeny.
>>>  - a sebesseg es tomeg miatt durva dinamikus hatasok. fekezes, kanyar,
>>> katyu, hasonlok.
>>>  - a rugozas miatt elvart alacsony suly, es maga a kerek merete kicsi
>>> befoglalo meretet hoz ki, viszont igy a fajlagos felulet nagyon kicsi, a
>>> feluleten szinte kizart hogy huteni lehessen. leghutes a szennyezodes es a
>>> viz miatt megint kiesik, marad a folyadekhutes. ezt meg megint nem trivialis
>>> elvinni a kerekagyakhoz. (10kW 90% hatasfoku motor 1kW-al fut!)
>>>  - es meg a feknek is el kellene fernie valahol.
>>>
>>> ezekkel a hatranyokkal szemben milyen elonyei vannak???
>>>  - szabadabb teralakitas az auto testeben
>>>  - barmilyen prototipusra ra lehet csavarozni, es be lehet mutatni mint
>>> mukodo auto.
>>>  - elmarad a difi meg hasonlok
>>>
>>> nekem eleg egyenlotlennek tunik a helyzet. ahanyszor bemutatnak egy
>>> agymotoros autot, sosem latszik hogy valaha egy metert is mentek volna vele
>>> esoben.
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 15:21
>>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>>
>>> attetel neluli villanymoci lenne ilyen helyen ?
>>> eliica vagy mi volt a japan hatkereku neve ?
>>> az eleg jol mozgott. a robogo , kerekpar agymotorokat is meg tudtak
>>> valahogy csinalni
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>> vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2011. július 26. 14:35):
>>>>
>>>> komolyan mondod, hogy meg lehet csinalni? lattal mar villanymotort
>>>> egyoldali csapagyazassal? mikozben tartja a legrest a nagy nyomatek meg a
>>>> katyu ellenere is.
>>>>
>>>> vajk
>>>>
>>>>
>>>> ________________________________
>>>> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Sent: Tuesday, 26 July 2011, 14:02
>>>> Subject: Re: [elektro] Agymotor
>>>>
>>>> vajk fekete wrote:
>>>>
>>>>> namost kepzeld el azt az agymotort, ami a mm alatti legrest megtartja
>>>>> egy katyun athaladaskor, a magneses ter nem rantja ra az utrol az
>>>>> elszort hatos anyat, es nem megy bele viz, sar, kosz, fekpor,
>>>>> hasonlok.
>>>>
>>>> Nemtom, ki hogy van vele, én simán mindezt el tudom képzelni.
>>>> Eloször is megoldható, hogy foleg egy agymotor legyen olyan merev
>>>> felfüggesztésu, hogy ne moccanjon semmi el benne attól, hogy döccen.
>>>> Másodszor a mágnestér belül zárt. Ha már kiszóródik, akkor baj van.
>>>> Ezért nem
>>>> kaphat az föl semmiféle hatos anyát.
>>>>
>>>> Víz-sár-kosz....? egy villanymotort könnyu zártra csinálni. Szokták is.
>>>>
>>>> A rugózatlan tömeg már problémásabb kérdés, ezt nem tudom, hogy lehetne
>>>> megoldani. Mégis jobb talán a központi motor.
>>>>
>>>> hjozsi
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>> -----------------------------------------
>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>         elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list